Tekil Mesaj gösterimi
Alt 04-18-2011, 16:50   #10
Kullanıcı Adı
HaArP
Standart
19. YY'ın sonlarında içten yanmalı motorların keşfedilmesi ve kullanıma sokulmasıyla birlikte ulaştırmada otomobil çağı başlamıştır. Birinci Dünya Savaşına kadar gerek yük, gerekse yolcu taşımacılığında rakibi bulunmayan demiryolu ulaşımına böylece adı karayolu ulaşımı olan güçlü bir rakip çıkmıştır. Özellikle yolcu taşımacılığında kısa sürede öne geçen bu ulaşım türünde kullanılan karayolu motorlu taşıtlarında I. Dünya Savaşı'ndan sonra büyük bir patlama yaşanmış ve 35 yıl içinde Dünya motorlu taşıt üretimi 10 katına çıkmıştır.Ancak, 1970'lerde başlayan petrol krizi, özellikle petrole dayalı olmayan elektrikli tren ulaşımını ön plana çıkartmıştır.Zaten, buharlı lokomotiflerden sonra işletmeye giren, "Dizel-lokomotiflerde" de aslında tahrik motorları elektriklidir. Yani, Dizel yakıtı kullanan lokomotiflerin üzerindeki jeneratör gurubudur. Bu jeneratörden elde edilen elektrik enerjisi cer motorlarına verilir ve hareket bu elektrikli cer motorları ile sağlanır. Bu nedenle bu tür lokomotiflere, "Dizel-Elektrikli Lokomotif' adı verilir.

http://www.oemder.com/demiryolu.php
HaArP isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla