Tekil Mesaj gösterimi
Alt 04-27-2011, 11:52   #47
Kullanıcı Adı
depare
Standart
Alıntı:
El Emin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bende ismailağa yapıyor demedim ki dostum.
İsmailağanın bağlı olduğu nakşilik tarikatı dedim onlarda var.
Valla senin gördüklerini bilemem ama benim anne ve nene tarafından nakşiliği bilirim.
Hatta bizim buradaki nakşi dergahının kadınların ilahicisi nenem olur arbane çalıp söyler..
Birde 5 kol üzerinden ders veren şeyhler var onlarında ilahili zikirleri var.

Bidat diyorsunda neye göre kime göre bidat?
Toplu zikirde sonradan ortaya çıkmış bir kavram değil midir?
Efendimiz sahabilerle toplu zikir mi yapmıştır.Bidatsa toplu zikirde bidat..
Eğer ilahili zikire bidat diyorsan o zaman bidatın bidatı olur oda..
Dostum bidat bir çok bölüme ayrılır haram olanı,mekruh olanı olduğu gibi müstehap olanı hatta vacip olanı vardır

Allah beni çokça zikredin buyuruyor sen bu yolda harama bulaşmadan bir çığır açmışsan bu bidatın sevabı tadından yenmez

Ona bakarsak Camiye Minare yapmakta bidattir Peygamberimiz (s.a.v) böyle bir uygulama yapmadı Ancak Bilali Habeşin'in (r.a) ezanı okurken yükseğe çıkması bu fikri sundu buda müstehap bir bidattır

Buna çok örnek verebiliriz namaz dan sonra toplu olarak çektiğimiz tesbih ve okunan bazı dua ve ayetler de asrı saadet dönemin de bu şekilde yapılmıyordu bunu organize edip bu şeklini veren de Osmanlıdır bu da hoş bir bidat

Birde şu var zikir de çeşitlidir namaz da,Allahın anıldığı sohbetler de zikir hükmüne geçer bunlar da toplu zikire işaret değilmidir

Konu depare tarafından (04-27-2011 Saat 11:54 ) değiştirilmiştir..
depare isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla