Tekil Mesaj gösterimi
Alt 04-27-2011, 11:58   #48
Kullanıcı Adı
El Emin
Standart
Alıntı:
depare Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Dostum bidat bir çok bölüme ayrılır haram olanı,mekruh olanı olduğu gibi müstehap olanı hatta vacip olanı vardır

Allah beni çokça zikredin buyuruyor sen bu yolda harama bulaşmadan bir çığır açmışsan bu bidatın sevabı tadından yenmez

Ona bakarsak Camiye Minare yapmakta bidattir Peygamberimiz (s.a.v) böyle bir uygulama yapmadı Ancak Bilali Habeşin'in (r.a) ezanı okurken yükseğe çıkması bu fikri sundu buda müstehap bir bidattır

Buna çok örnek verebiliriz namaz dan sonra toplu olarak çektiğimiz tesbih ve okunan bazı dua ve ayetler de asrı saadet dönemin de bu şekilde yapılmıyordu bunu organize edip bu şeklini veren de Osmanlıdır bu da hoş bir bidat

Birde şu var zikir de çeşitlidir namaz da,Allahın anıldığı sohbetler de zikir hükmüne geçer bunlar da toplu zikire işaret değilmidir
Bende onu diyorum hay allah senden razı olsun hacım çok güzel açıklamışsın.
İşte kime göre neye göre bidat? Her sonradan çıkana bidat deyip tekmeleyemezsin.
Şimdi sami yusuf müzikli ilahi yapıyor ve bende ilahı aşkın kabarmasına neden oluyor eğer sen kalkıp o adamın yaptığı bidattir haramdir diyorsan sadece gülüp geçerim ...
Yani meyvesi yararlı olan bir ağacı kesmek gibi bir şey olur.

Hem asrın müceddidi zaten çok güzel açıklamış;
“…Bu sırra binaendir ki, şeriatça bazı savtlar (sesler) helâl, bazıları da haram kılınmıştır. Evet ulvî hüzünleri, Rabbanî aşkları îras eden (hatırlatan) sesler, helâldir. Yetimane hüzünleri, nefsanî şehevatı tahrik eden sesler, haramdır. Şeriatın tayin etmediği kısım ise, senin ruhuna, vicdanına yaptığı tesire göre hüküm alır.”


Ben onu baz alırım..Cevaz vermişse isteyen haram desin...
El Emin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla