Tekil Mesaj gösterimi
Alt 04-28-2011, 11:06   #99
Kullanıcı Adı
depare
Standart
Alıntı:
''saliha'' Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hazret-i Ebu Bekir, iki küçük cariyenin tef çalıp şarkı söylediklerini gördü ve onları azarlayarak “Şeytanın çalgısını mı çalıyorsunuz?” dedi. (Buhari)

İbni Abbas hazretleri, “Çalgı aletleri haramdır” dedi. (Beyheki)

mam-ı Birgivi hazretleri buyuruyor ki:
Saz dinlemekten kulaklarını korumalıdır. (Risale-i Birgivi)

Çalgı çalarak veya oyun arasında Kur'an okuyan kâfir olur. (Tergib-üs-salât)


Tasavvuf müziği diye bir şey yoktur. Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)


Bu kadar kaynak yeterlimi ? Devam edeyim mi ?
Kardeşim boşuna yazıyorsun zamanımız da hoca(!) bolluğun dan geçmişin ilmine ve derecesine olan saygı ve biat ortadan kayboldu

"İmamı Azam hoca da ben neyim..? Benim görüşüm böyle" diyebilecek kadar kendini müçtehid görenlerin Peygamberin üstün vasıflarını inkar edenlerin fetvalarına aldananlar için geçmiş alimlerin bir önemi bulunmuyor..

İslam fıhkı tamamlan mış olduğu halde bunu silip yok etme ve reform yapma sevdası günümüz de had safasına çıkmıştır malesef..

Çalgı ve Çalgı aletlerin'in haram olduğu bir çok ayet, hadis ve Alimlerin icması ile sabittir..

Doğru ve Yanlış birbirin den ayrılmıştır o zaman bu saatten sonra dileyen istediğini yapsın..

İnsan müzik dinliyor olabilir herkezin hesabı kendinedir önemli olan inkar etmemektir..

İçkicin'in içtiği içkiyi helal saymasına benzer bu birde kendine Kuran da şarap deniyor ben rakı içiyorum diye bahane de bulmuştur çoktan

Mevlana hazretlerin'in ney çaldığı safsata dan ibarettir..

Vefatın dan sonra kendi yolunu takip edenlerin bu yola soktuğu bir hurafe den ibarettir..

''Dinle neyden, nasıl anlatıyor, ayrılıklardan şikâyet ediyor". (Mesnevi)

Tek delilleri de bu dizelerle başlayan bir şiirdir halbu ki burda bahsedilen İslam Dinin de yetişmiş kamil insandır..

Ney farisi dilin de yok demek Kamil insan da Allahın varlığın da yokluğu bulmuş kimsedir..

O, aşk-ı ilâhîyle dolmuş bir "Velî" idi.
İslâmdan, zerre kadar ayrılmış değil idi.

Her bir hareketini düşünüp ince ince,
Yapardı hep islâmın ahkâmı gereğince.

Onun için, o aslâ müzik dinlememiştir.
Ve aslâ "Ney" çalmamış, raks edip dönmemiştir.

Çünkü bu gibi şeyler, yoktur islâmiyyette.
O, bunları yapmaz ve beğenmezdi elbette.

Bu gün çalgı çalarak, varsa âyin yapanlar,
Onbeşinci asırda meydana çıktı bunlar.

Onikinci asırda vefât etti "Mevlânâ".
Bunlar, ondan üç asır sonra çıktı meydana.

Türbesine konulan "Çalgı âletleri" de,
Sonradan konulmuştur, yok idi o devirde.

"Mevlânâ"nın mübârek rûhu da, bundan sebep,
Elbet sıkılıyor ve oluyordur muazzeb. (Anadolu Evliyaları)

Şu iki konu hakkın da solcu olsun,sağcı olsun hangi sitede konu açılsa hepsinden de tepki görülür onlar da Müzik ve heykel,resim konuları halbuki hiç birisi de ihtilaflı bir mesele değildir nettir
depare isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla