Tekil Mesaj gösterimi
Alt 09-22-2011, 19:22   #74
Kullanıcı Adı
Cihannur
Standart
Alıntı:
AKıncı 34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ezbere konuşuyorsun her zaman ki gibi...
kimlerin buna eserlerinde yer verdiği değil senet ilgilendirir bizi...
hadi mustafa islamoğlu,abdulaziz bayındır gibi isimler bunun hadis olmadığını söylese bazı güruhlar onlar zaten hep öyle deyip bu sözü tamama tutmayacaklardır ama ebubekir sifil hocada senet olmadığını ama alimlerin manaen doğru olduğunu bildirdiklerini söylüyor...

ben mana doğrudur diye kabul etmiyorum doğru oku alimlerin görüşünü dile getiriyorum...
ve sen aradaki farkın ciddiyetini anlayamıyorsan boşa tartışmayalım derim...
eğer bu bir hadisi kutsi olsaydı biz buna şüphesiz iman etmek durumda olacaktır yani kainatın peygamberimiz için yaratıldığına şüphe taşımayacaktık...
ama bir alim çıkıpta bu hadis değildir ama manası doğrudur diyorsa bu kendi yorumudur.
her insan buna katılmak durumunda değildir.
Ezbere konuşmuyorum. Her zaman ezbere konuştuğum sözün de doğru değildir. Doğruları ve gerçekleri söylüyorum. Bu konuda yazmış olduğum bütün mesajlarımı dikkatlice okursan doğruları ve gerçekleri söylediğimi sen de göreceksindir.

Doğru okuyorum; doğru okumayan maalesef sensin. İkimizin mesajlarından alıntı yaparak benim doğru okuduğumu, senin ise doğru okumadığını kanıtlayayım. Sen mesajında diyorsun ki:

Alıntı:
AKıncı 34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

kimiside evet bu hadis değildir ama manası doğrudur diyor...

Ben de mesajımda diyorum ki:


Alıntı:
Cihannur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Sen olmasaydın kâinatı yaratmazdım hadis-i kudsisinin senedinde sorun olduğunu ama manasının doğru olduğunu söyleyen bazı âlimlerin olduğunu sen de kabul ediyorsun.
Yukarıdaki mesajımdan açıkça anlaşılacağı gibi, senin mana doğrudur diye kabul ettiğini söylemedim. Ya ne söyledim? O hadisin manasının doğru olduğunu söyleyen bazı âlimlerin olduğunu kabul ettiğini söyledim. Aradaki farkın ciddiyetini anlayamayan kimmiş, sen mi yoksa ben mi? Böylelikle aradaki farkın ciddiyetini anladığımı da görmüş oldun.

Hadis-i şerifin senedinin durumu bizi ilgilendirdiği gibi, o hadise kimlerin eserlerinde yer verdiği de bizi ilgilendirir. İmam-ı Rabbani, Mevlana Cami, Mevlana Halid-i Bağdadi, Bediüzzaman Said-i Nursi, Erzurumlu İbrahim Hakkı, Ahmed-i Cezeri, Yusuf-i Nebhani gibi İslam âlimleri, Sen olmasaydın kâinatı yaratmazdım hadis-i kudsisine eserlerinde yer vermişler. Böyle değerli İslam âlimleri eserlerinde o hadis-i kudsiye yer vermişlerse, biz Müslümanlar o İslam âlimlerinin o sözün hadis-i kudsi olduğuna dair ilimlerine itibar ederiz.


Konu Cihannur tarafından (09-22-2011 Saat 19:43 ) değiştirilmiştir..
Cihannur isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla