Değerli Kardeşim Mezhep Konusunda sana sunları soyleyebılırım
Öncelikle Buraya Bak
Mezhepler Herhangı Bır Ayrılıgı Temsıl Etmıyor.
Her Hangı Bır Mezhep Imamı Kalkıpta Hadı Kalkıp Bız Mezhep Kuralım Demıyor
Hadisçiler, problemlerini çözmek için, başka bir şeye muhtaç bırakmayacak sayıda hadis, sahâbe sözü veya uygulaması, sahâbe ve tâbiûnun ittifak ettiği görüşler buluyor ve bunlara uyuyorlardı.
Tatminkâr bir rivâyet bulamadıkları zaman da kendilerinden önceki alimlerin görüşlerine müracaat ediyor
Mesela Paygamber Efendımız Abdest Aldıktan Sonra Tekrar Abdest Alıyor Bunu Şafi Mezhebı Bır Kadına Temas Ettiği İçin Abdest Aldı Hanefi Mezhebi İse Bir Yeri Kanadığı İçin Abdest Aldı Diyor Ve Şuanda Şafi Mezhebindeki Birisi Namazda İken Her hangi Bir yerinden Bardaktan Boşanırcasına Kan Boşanırsa Onun Abdetide Namazıda Bozulmaz Fakat Onlar Kadınlara Abdestı İken Temas Ettiklerinde Abdestleri Bozulur Hanefi Mezhebinde İse Bir Yerin Kanar Ve O KAn Dağılırsa Hem Abdestin Hemde Namazın Bozulur
Mezhepler Konusu Bıraz Genıs Bır Konudur Bunun Icın Konusunda Hakim Bir Vaize Bır imama Yahut Müftüye Sorabilirsin
Mezhepler Günümüzdeki Parti Anlayışı Gibi Değildir Yani Hepside İslam Dinini Yaşar
Ehl-i Sünnet itikadında, ameli konularda dört mezhep vardır:Bunlar
- Hanefi mezhebi; İmam-ı Azam Ebu Hanefi'ın adını taşıyan mezheptir.
- Şafii mezhebi; İmam-ı Şafii'ın adını taşıyan mezheptir.
- Maliki mezhebi; İmam-ı Malik'ın adını taşıyan mezheptir.
- Hanbeli mezhebi; İmam-ı Hanbel'ın adını taşıyan mezheptir.
Bunlarda Hangisinde İbadetini Yaparsan Yap Kabul Bulunur İnşallah