03-07-2012, 19:52
|
#6
|
|
Alıntı:
xfce Nickli Üyeden Alıntı
emir olmadıgını nerden anladın emrediyorum diye bir kelime mi arıyorsun?
o halde komşusu açken tok yatan bizden degildiz sözü emir olmayan birşey içinmi denmiştir.?
|
komşusu açken tok yatan bizden değildir hadisinden çıkan anlamla,bakara 219 da sizin çıkarmaya çalıştığınız anlam aynı şey mi ?
islam fakiri kollamayı,yoksulu gözetmeyi emreder...
ki zekat bunun en bariz kanıtıdır...
hadistende bunu anlıyoruz...
bakara 219 daki mesele ise sırf yardım,fakiri kollamak değil,''ihtiyacın dışındaki tüm malın infakı'',yani servetin yasaklanması demektir...
komşusu açken tok yatan bizden değildir hadisinde malsız,mülksüz kalmayın demiyor,fakir fukaraya yardım edin diyor,siz tok yatıyorsanız,aç kardeşinizide tok yatırmak zorundasınız diyor...
ama bakara 219 ihtiyaçtan fazlasını infak etmeyi tavsiye ediyor...
yani herşeyini...
ikisi aynı şeymi ? sormak dahi hata tabiki değil...
peki bakara 219 emir içerseydi ne olurdu ?
mal mülk sahibi,zengin sahabe olmaması gerekirdi...
Alıntı:
İşte burada kelimenin de etimolojisi atlanan ve ıskalanan budur. “İhtiyaçtan fazlasının infakı” tavsiye edilmektedir. Peygamberimiz bu tavsiyeyi yapmıştır. Ömrünün son gününde, altı ya da yedi dirhem para gelmiş onu da Hz. Aişe`ye infak etmek üzere vermiş. O hastalık telaşesi içerisinde o para infak edilememiş. Efendimizin, vefatından saatler önce uğraştığı meseleye bakın. “Onu bana getir” diyor. Yani ayılıyor, bayılıyor, artık vefata saatler kalmış. “Aişe, o dirhemleri bana getir” diyor. Aişe, dirhemleri efendimizin avucuna sayıyor. Efendimiz, o dirhemleri oracıkta Abbas`a veriyor. “Bunları infak edin” diyor ve o anda rahatlıyor.
Efendimiz bu tavsiyeyi yapmıştır. Peki, bunu bir emir olarak algılamış mıdır? Emir olarak algılamış olsaydı, efendimizin vefat etmeden önce sahabenin ihtiyaç fazlası hiçbir şeye sahip olmaması, efendimizin de buna izin vermemesi lazımdı. Oysaki böyle değil. Yani on bin tane köle azad eden sahabe var. Bin tane askeri, Hz. Osman gibi techiz eden sahabe var. Abdurrahman bin Avf gibi, binlerce askerin ihtiyacını karşılayan sahabe var. Bunlar daha efendimiz yaşarken oluyor. Efendimizin borç aldığı sahabeler var. Hakeza borç aldığı gayri müslimler de var. Dolayısıyla sahabenin, daha efendimiz yaşarken ihtiyaç fazlası elindeydi. Bunu böyle anlamak şu demektir; “kira getiren bir şeye sahip olmak haramdır!?.”
Bakara 219`u doğru anlamak lazım. Burada teşvik edilmiştir. Rabbimiz tavsiye etmiştir. Fakat tersi haramdır. Bu da bir emirdir. “İhtiyaç fazlası haramdır” diyecek ne ayetin metlulü ne lafzı ne maksadı ne manası ne Allah Rasulünün uygulaması ne de sahabenin uygulamasında bunu doğrulayıcı asla bir şey göremeyiz.
|
|
|
|