03-17-2012, 15:05
|
#21
|
|
Alıntı:
Bu da ayrıca ele alınması gereken bir konudur. Ancak risaleleri anlamak için sadece sadeleştirme yolunu düşünmek, anlamayı fazla kolaylaştırmaz, üstelik mânâyı kısırlaştırır. Zaten bir “terimler hazinesi” olan Risale-i Nur’un sadeleştirilmesi de kolay değildir.
|
kesinlikle katılıyorum...
yapılan sadeleştirmeler, Risalei nurlarda verilmek istenen mananın mesajın ayinesi olabilir sadece,bende o kanaatteyim....
hatta bu kaynakların insanların seviyesine indirilmesinden ziyade onların o kaynakların seviyesine çıkarması taraftarıyım...
fakat ihtiyaç var bu bir gerçek... insanlar anlıyamadıkları için o muhteşem kaynaklara ellerini sürmeye korkuyorlar...
belkide okuyacağı o kaynaklar vesilesiyle ettiği tefekkürle imanında zirvelere çıkacakken, sırf bu korkuları sebebiyle tamamen mahrum kalıyorlar...
burak arkadaşımızın dediği gibi üstad kendi eseri olarak gösterilmesinden yana olmamamıştır, fakat çıkarılmasınada katiyen karşı çıkmamıştır...
Üstadımızın talebeleri başlarımızın tacıdır, hepsi birbirinden hazine gerçektende,
fakat ben onlardan, adına 'tahribat' olarak koymaktan ve karşı cephe oluşturma çabalarından ziyade şunu beklerdim...
'madem sadeleştiriliyor, gelin bizimle istişare edin, bizde destek verelimki anlam kaymaları olmasın,
çıkaran şahsın adınada sadeleştiren kişilerin ismini koyalım,Üstadın kaynakları yine aynı Üstadın adıyla devam etsin ''' gibi gibi çözüm önerileri...
|
|
|