![]() |
#1 |
![]() Bu konu mezhepleri reddetmek veya mezhepsilik adına açılmış bir konu değil
Evvela sabırla okumalı Maksat ve murad mezhebin ne olduğundan ziyade ne olmadığını ifade etmektir Zira yüzyıllar geçmiş olmasına rağmen görünen o ki içten içe atılan mezhep taasubu tohumları kurumamış aksine yeni başaklar vermiş. Oysa TEFRİKA islam ümmeti için en büyük düşmanalrdan biridir ve bu düşmana karşı ilimle ahlakla akıl ile mücadele etmek müslümanın vazifesidir Mezhep tartışması hiç bitmedi Mezhepler nedir ne değildir. Mezhep imamları kimdir kim değildir. İçtihad nedir ne değildir.. Şunu söylemek gerek ki mezhepsizlik pratikte müslümana bir şey kazandırmadığı gibi mezhep ve meşrep de pratikte bir şey kazandırmaz. Teoriktir. Bir insanın hanefi şafii maliki hambeli şii caferi alevi olması nekadar anlam ifade eder ne kadar anlam ifade etmez buna cevap vermeli evvela. Aslolan bu sıfatları taşımaktan ziyade kur'an dairesi içinde islamı yaşıyormuyum sorusunacevap verebilmektir. Eğer cevap evet ise tüm mezhepler HAKTIR. Hesap günü Rabbimiz bize mezhebin ne diye sual etmeyecek. Bunu hatırlatmak gerek insanlara Yada münker ve nekir "men Rabbüke ve men dinüke ve men nebiyyüke" sualini sorarken yanında "men mezhebu" diye sual etmeyecek Yani kişi hanefi olmakla fazilet kazanmayacağı gibi caferi olmaklada bir şey kazanmaz. Aslolan kur'an ve sünnet ekseninde yaşamak. Bunu hanefi olarak şafii olarak şii olarak caferi olarak yapabiliyorsa ne mutlu ona. Mezhebinin bu noktadan sonra ne önemi var. Ahir zaman da zaten mehdinin zuhuru ile mezhepler ortadan kalkacak.Tüm mezhepler birleşecek islam TEVHİDE kavuşacak Zaten islamda mezhepler belirleyici değildir.Kimi zaman hanefi olan malikilere göre veya şafiilere göre amel eder ki tüm mezheplerin bir olduğuna işarettir ki mezhep islam dairesinde ise.. Birçokları şia diyerek insanları dışlamakta müslüman toplumları rencide etmekte..Kendini cennete koyup diğerleri diye tasnif ettiği kimseleri cehenneme adres göstermekte.. Neyi niye tartışıyoruz anlamak gerek.. Allah bir peygamber hak..kur'an kitabımız kabe kıblemiz iken bütün bu birlikler varken bu ayrı gayrı necedir? Mezhep imamlarının her içtihadına katılmak DİNİN bir emri değil. Bunu da yerli yerine koymak gerek
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Mezhep farkı din farkı değildir...
Bugün yeryüzünde yaşayan milyarlarca müslümandan behsediyoruz ki İMAN birliği var İman birliği nedir Allah'ın varlığına birliğine Hz.Peygambere ve ondan öncekilere,Kur'ana ve ondan öncekilere Allah cc yarattığı tüm mahklukata meleklere şeytanlara cinlere insanlara inanmak mahşere ve öldükten sonra yargılanmaya cennete cehenneme inanmak .. Bunlar iman birliğine islam birliğine işaret iken mezhep farklılıkları ayrılık unsuru olmamalı Meşhur bir söz vardır ki Müçtehidin mezhebi kendi içtihadıdır.. Peki herkez müçtehidmidir elbette hayır.O vakit içtihadlara müracat edip gerçeği öğrenmeye çalışmak da müslümanın vazifesi "4 hak mezhep" anlayışı yanlış olmamakla beraber bu sözün maksadını da bilmek gerek Ve yine hicri 4.asırdan itibaren ehli sünnet diye bilinen ONLARCA mezhep hayata gelmiştir.En nihayetinde diğer ehli sünnet mezhepleri gerek mezhep taasupçularının baskısı gerekse çalışkan talebelere sahip olamamaları neticesinde kitap sayfaları arasında kalmış ve günümüze 4 olarak ulaşmışlardır. Bu yüzden 4 hak mezhep anlayışında ki o 4 kelimesi çok önem arzetmemekte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Sünni yada şii ihtilafı nedir ne değildir
Mezhep denilince mezhep itilafının en bariz örneği olan şia ve sünni Arkadaşlar evvela çoğu şeyi kulaktan dolma bildiğimizi ifade edelim Sünniler şiiler hakkında çok net duru bilgilere sahip değil şiiler sünnilere göre çok net bilgilere sahip değil Şia hakkında bildiğimiz çoğu şey uydurma veya anlamı çarpıtılmış En bariz örneği ki şiilerin kur'anın değiştirildiğine innaması söylemi Yani şu meşhur Hz.Osman kur'anı söylemi..Yani birçok sünni bilir ki şiiler kur'anı değiştirilmiş kabul eder yani hz.ali ye ve ehli beyte ait kısımlar çıkarılmıştır şeklinde inandıklarını düşünürler ki şia de böyle bir inanç ve itikad yoktur.Kur'an açık ve bariz ayeti ile "zikri biz indirdik onu koruyacak olan biziz" demiyor mu? bunu okuyan sünni yada şii fARKLI DÜŞÜNEBİLİR Mİ? Ancak bazı ciddi manada tahrifate uğramış itikatlar de bu inanç yaygın olabilir netekim bir çok alevi kur'anın değiştirildiğine inanır.Ama bu sadece o grupların yanlış inancı olarak kalır. Biz asıl maksat olarak ortada ki farklı düşünceleri tesbit edip bu ayrılıkların nedenlerini ve nasıl ortadan kaldırılabileceğini düşünmeliyiz ki geleceğin islam dünyasında buna benzer ayrılıklar yaşanmasın |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Örneğin
sanırız ki şia gün aşırı adet üzere sahabeye söver Özellikle Hz.ÖMER e sövmeyi bir adet edinmiş.. Böyle bir şey yok,islam dini müşriğin putuna dahi sövmeyi yasaklamış iken sahabeye haklı veya haksız yere sövmek akıl işi olmadığı gibi şia içinde bunu çok yaygın olduğunu düşünmemiz de çok gerçekçi değil.Fevri olarak birtakım haksız sözler olabilir birtakım aşırılıklar ama şiaya genellenecek ciddi bir durum değildir. Ve yine şunu hatırlatmakta fayda var.Sünnilikte yani bizim inancımızda sahabeler adeta kutsanmıştır. Evet sahabe olmak çok önemlidir ancak bir insanın ömrünün herhangi bir anında peygamber efendimiz ile yanyana olması onun ömrünün sonuna kadar DOĞRU işler yapacağını garanti etmez. Bu bakımdan sahabe kritikleriniyaparken kutsaliyetten ziyade gerçekçiliği ve realiteyi ve onların da insan olduğunu BİZLERİN akıldan çıkarmaması gerekir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|