![]() |
#1 |
![]() Arjantin’de felaketin sorumlusu özelleştirmeler
![]() Uzmanlara göre 50 kişinin öldüğü, 700’den fazla kişinin yaralandığı tren kazası göz göre göre yaşandı. Denetim kurumları, güvenlik testlerini yıllardır aksatan işletmeci şirketle anlaşmayı iptal etmesi için hükümeti 2008'de uyarmıştı. Arjantin’de 50 kişinin öldüğü son yılların en büyük tren kazasının özelleştirme politikalarının bir sonucu olduğu ülkenin denetim kurumu tarafından da doğrulandı. Kurumun başkanı Leandro Despouy, treni işleten şirketin 10 yıldır güvenlik testlerini aksattığını, hükümetin şirketle anlaşmasını çoktan iptal etmesi gerektiğini belirtti. Buenos Aires Trenleri şirketinin (TBA) eski Ulaştırma Bakanı Ricardo Jaime’ye hediyeler ve bedava seyahatler vererek güvelikle ilgili sorunların üzerini örttüğü de iddialar arasında. Jaime, bu iddialar nedeniyle şu anda yargılanıyor. TBA’nın güvenlik sorunlarıyla ilgili 2008 tarihli raporda, ülkede özelleştirmelerin hız kazandığı 1995’te şirketle imzalanan anlaşmanın iptal edilmesi önerilmişti. Tren yolları güveliği uzmanları modern trenlerin Çarşamba günü yaşanan kazayı atlatacak donanıma sahip olduğunu belirtiyor. TBA ise hükümetin fiyat kontrollerini eleştirerek, bilet fiyatlarının düşük tutulması sonucu trenleri yenileme ve geliştirme işlemlerini gerçekleştiremediğini savunuyor. Devlet Başkanı Cristina Fernandez, 700’den fazla kişinin de yaralandığı kaza nedeniyle iki günlük yas ilan etti ve olayla ilgilenmek üzere 4 bakanı görevlendirdi. Demiryollarının yeniden kamulaştırılması planlanıyor Kazadan sonra "kamuya geç açıklama yapmakla" eleştirilen Devlet Başkanı, "ölümün acısını çok iyi bildiğini" belirterek, ölüm üzerinden spekülasyon yapmayacağı yanıtını verdi. Fernandez, kimsenin kendisinden "basit çözümler ve kazazedelerle poz vermesini" beklememesi gerektiğini söyledi. Hükümetinin halkın koruyucusu olduğunu kaydeden Fernandez, "kamulaştırma" kelimesini kullanmasa da sorunların çözülmesi için "devlet eliyle" müdahalede bulunacaklarını belirtti. Devlet Başkanı, "Arjantin'deki eski demiryolu sistemini yeniden uygulamaya koymalıyız" dedi.
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|