Siyaset Forum - Siyasetin Kalbi
Bugün ve Sabah "Bugün" ve "Sabah" Gazetesi köşe yazıları.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 11-01-2008, 09:52   #1
Kullanıcı Adı
siyah gül 07
Standart 'Mustafa' hakkında her şey (ERGUN BABAHAN)
Mustafa filmi içeriğinden çok, sponsorluk tartışmasıyla gündeme damgasını vurdu.
Doğan Grubu gazeteleri Turkcell'in 350 bin Euro ile filme sponsor olmayı düşündüğünü ancak filmi izledikten sonra bu karardan vazgeçtiğini yazdı.
Ama haberlerin tonunda Turkcell'in, Atatürk'le ilgili bir filme destek olmak istemediği vurgusu açıkça hissediliyordu.
Yani Turkcell'in Atatürk karşıtı bir tavır takındığı iması özenle veriliyordu.
Haberlerin artan bir tonda sürmesi üzerine, "reklam, medya ve şantaj" tartışması başladı.
Doğan Grubu'nun uzun yıllardır reklam alamadığı Turkcell'i bu şekilde bel altından vurmak amacı taşıdığı iddiaları gazete sayfa ve köşelerine taşındı.
CHP lideri Baykal'ın da filmi izledikten sonra olumlu bir görüş belirtmediği hatırlatılarak, kararın kişisel yaşama çok giren bir filmle ilgili tereddütle alındığı hissiyatı aslında kamuoyunda da kabul gördü.
Ancak Turkcell hakkındaki negatif kampanya Baykal'ın bu değerlendirmesiyle bile noktalanmadı.
Farklı mecralarda konu gündemde tutuldu.
Sonunda Doğan Grubu'nun amiral gemisinin kaptanı kendi kanallarına çıkıp bir savunma yapmak durumunda kaldı.
Bu medya ve reklam ilişkisi açısından olumsuz bir gelişme.
Hele bu iddiaların
Türkiye'de reklam pazarının ağırlıklı bölümünü elinde tutan bir grup için dile getirilmesi, durumun vahametini daha da artırıyor.
2002'de göreve geldiğimden beri hep bir gerçeğin altını çizdim: SABAH
Türkiye'de çoksesliliğin olduğu kadar reklam verenin de güvencesidir.
SABAH haksız saldırılara uğrayan yurttaşın olduğu kadar, şirketin de, reklamcının da, reklam verenin de güvenli bir kalesidir.
Piyasaya hâkim grubun oyunun kurallarını keyfince değiştirememesinin güvencesi de SABAH'tır.
Bu dönemde yaşadığımız olaylar, ortada uçuşan iddialar SABAH'ın işlevinin önemini bir kez daha gözler önüne serdi.
Son gelişmeler SABAH'ın oynadığı bu rolün önemini bir kez daha gösterdi.
Hep yazıp çiziyoruz.
Türkiye'de medya sahipliği ile öteki işler ilişkisinin sınırının net bir şekilde çizilmesi gerekir.
Reklam verenle ilişkilerin nasıl olacağı konusunun sıkı kurala bağlanması da şarttır.
Türkiye'de medyanın itibarının çok yüksek olmadığı ortada.
Bu itibarı bir de özel amaçlı haberlerle iyice yerlere düşürmemek gerekir.
Bu tartışmalar, okurun aklına sürekli olarak "Bu manşet ne amaçla yapıldı?" sorusunu getirecek, inandırıcılık gücümüzü sıfırlayacaktır.
Basının itibarı ve inandırıcılığı yeni bir sınavdan geçiyor.
Herkes sağduyulu olmak zorunda.


1 Kasım 2008 Cumartesi

 

siyah gül 07 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2026 © Siyaset Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı