![]() |
#1 |
![]() ![]() Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Mehmet Akif Ersoy'un yaşamının, bir ders olarak, bütün önyargılardan arındırılmış biçimde okutulması gerektiğini söyledi. Milli şair Mehmet Akif Ersoy'un ölümünün 75. yılı nedeniyle ''Mehmet Akif'' konulu Klasik Türk Sanatları Sergisi, Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay ile Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz tarafından açıldı. Günay, TBMM'deki serginin açılışında yaptığı konuşmada, Ersoy'u ölüm yıldönümü olan yarın Tacettin Dergahı önünde anacaklarını, ardından Milli Kütüphane Salonu'nda, Ersoy'un şiirlerinden bestelenen eserlerin Klasik Türk Müziği Topluluğunca seslendirileceğini söyledi. Ersoy'un anılmasının 1 yılla sınırlandırılamayacağını dile getiren Günay, Mehmet Akif Ersoy'u her zaman büyük bir şükran, minnet ve saygıyla anmaları gerektiğini kaydetti. Günay, Ersoy'un, siyasetin milletin sırtından zenginleşmek değil, milletin gönlünü, duasını, teşekkürünü kazanmak olduğunu yaşamıyla örneklediğini, soğuk Ankara günlerinde, rahatsız olan arkadaşına paltosunu verdiğini anlattı. Günay, İstiklal Marşı'nı yazma konusunda hiçbir şair başarılı olamayınca Çanakkale Şehitleri Destanı şairine İstiklal Marşı yazması teklif edildiğini anımsatarak, Ersoy'un, palto değil, bir ev alacak kadar olan para ödülünü almamak kaydıyla bunu yazdığını kaydetti. Bakan Günay, Mehmet Akif Ersoy'un yaşamından, sadece Asım'ın nesli olmasını arzu ettiği gençlerin değil, eğiticilerin, sadece milletin değil siyasetçilerin de alması gereken çok ibret olduğunu söyledi. Günay, Ersoy'un yaşamı, fikriyatı, anlatmaya çalıştığı insan, İslam, millet düşüncesinin bir ders olarak bütün önyargılardan arındırılmış biçimde okutulması gerektiğini belirtti. AA
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Rahmetlinin evini sezen aksu almış,ayrıca evinin üstü barmış.Hala müze yapılmaması korunmaması ilginç.Adamı lise 2 ye kadar sadece İstiklal marşını yazan birisi olarak sanıyordum,derdim 'ulan adama bak bala şansa ne güzel yazmış' diye,meğer adam bu işin ustasıymış haberimiz yok saklamışlar,öğretmediler.Öğretmeleri lazım tabi öğrencilere.Kuru kuruya 10 kıtayı ezberletmekle olmaz bu iş,Ersoy'u öğrenci tanıdıkça zaten kendi isteğiyle marşı ezberleyecektir,'sözlü notu' karşılığında korkusuyla değil.
Devlet gitsin taa ebesinin cebindeki Makedonyada Atatürkün babasının tuzla buz olmuş yok olmuş evini baştan yapsın,müze haline getirsin,hemde köy lan merkezi yerde değil merkezi yer şehir içi olsa yinede gam yemicem. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Merhum Mehmet Akif Ersoy başlıbaşına bir Külliyat... Kültür Bakanı umarım ondan çok ders alır ve hayatına nakş eder...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Alıntı:
benim özelliklede bizar olduğum mesele şiirlerinin anlaşılmaması ... yukarıdada söylendiği gibi bildiğimiz sadece bir istiklal marşı şiiri bile olsa onu anlayabilen bir nesil yok malesef... bence bunada el atılmalı diye düşünüyorum.. hala okullarda yobaz bir insan olarak tanıtılıyorsa bu insan biz hala bir arpa boyu yol katedememişiz demektir... kendisini tekrar tekrar hayırla yadediyoruz... Rabbim kendisinden razı olsun, bizlerede bıraktığı eserlere sahip çıkabilmeyi nasip etsin... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Necip Fazıl Kısakürek'i de unutmayalım. Onun da okutulması gerekli ve elzemdir.
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() M.Akif sadece istiklal marşıyla tanınacak bir şair, bir şahıs değildir...
Hepimizin Mehmet Akif’ten alacağı fikirler vardır. Her eseriyle hayatımıza yeniden doğan bir fikir ışığı olarak O’nu anmak, anlamak geleceğe her yönüyle tanıtmak mücadeleci ruhunun tesirini hisetmemiz açısından çok önemli kanımca. O'nu rahmetle, hayırla anıyoruz mekanı cennet olsun |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() http://www.antoloji.com/mehmet-akif-ersoy/
arkadaşlar eserlerini inceleyin ne kıymetli bilgiler şiirler var.. ama bizlere başka şair veya yazar, edebiyatcı öğretirlerken m.akifi sadece istiklal marşı ile yetindiler.. yıllarca... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|