Siyaset Forum - Siyasetin Kalbi
Haberler Dünyadan ve Ülkemizden son dakika haberler burada.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 09-29-2012, 04:36   #1
Kullanıcı Adı
Necip Fazıl
Standart Taksim'i yenileyen proje

Taksim Meydanı'nı yenileyecek olan projenin ilk ihalesi tamamlandı. 'Dalış tüneli'nin inşaatı ise 5 gün içinde başlıyor.

'Taksim Meydanı Düzenlemesi'nin ilk etap ihalesini Kalyon İnşaat kazandı. Cumhuriyet Caddesi ile Tarlabaşı Bulvarı arasına inşa edilecek araç altgeçidi için sözleşme 24 Eylül'de imzalandı.
Kalyon İnşaat'a 5 gün içinde yer teslimi yapılacak, meydan kısmen trafiğe kapatılacak ve 7/24 saatlik çalışmayla geçit 8 ay içinde tamamlanacak.

FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi projenin inşaatı için yaklaşık 52 milyon 154 bin TL maliyet belirlemişti. Kamu İhale Kurumu'nun yayımladığı bilgilere göre; 2012/72969 kayıt numaralı ihaleyi alan Kalyon İnşaat'ın kabul edilen teklifi 51 milyon 555 bin 370 TL.
İhale şartnamesine göre proje kapsamında Taksim'e toplam 14 bin 315 fore kazık çakılacak.
TAKSİM'İN PLANI

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden daha önce alınan bilgilere göre tünel, Tarlabaşı-Harbiye yönünde 400 metre, Harbiye-Tarlabaşı yönünde 320 metre uzunluğunda olacak.
Altgeçit; Tarlabaşı Bulvarı'ndaki mevcut araç otoparkından başlayacak, restitüsyonu yapılacak olan Taksim Topçu Kışlası'nın bitimine kadar devam edecek.
Anıt etrafındaki trafik, otobüsler ve duraklar meydandan kaldırılacak. Tarlabaşı'ndan gelen bir araç kesintisiz şekilde Harbiye, Taşkışla, Dolmabahçe yönüne gidebilecek.
Radikal Gazetesi'nden Elif İnce'nin haberine göre; Gümüşsuyu ve Sıraselviler ulaşımı, Mete Caddesi üzerinden AKM ve The Marmara Otel önünden yüzeyden sağlanacak.
"TEHLİKE GÖRÜLÜYOR"

Yüksek Mimar Dr. Doğan Tekeli, proje ile ilgili görüşlerini şu sözlerle aktardı:
"Bu kadar büyük bir mühendislik yapısının, Taksim kadar canlı bir yaşam alanında yer alması kent yaşamını zarara uğratacak. Cumhuriyet'in İstanbul'daki tek büyük izi olan bir meydanda, bu kadar büyük bir imar hareketine böylesine alel acele girmek bizi üzecektir.
Taksim belki de kentin en az trafik sıkışıklığı yaşanan bölgesi. Ankara Atatürk Bulvarı bu uygulama sonucunda yaya alanı niteliğini kaybetti, bulvar şehri adeta yaran bir arter oldu. Burada da öyle bir tehlike görülüyor. Gönül ister ki eskiden olduğu gibi bütün mimarlara açık bir yarışma yapılsa, projeler tartışılsa. Her konuya itiraz edenlerin yanında aklıselimin yolunu gösteren insanlar da var. Meslekte 60. yılımı tamamladım, siyaseten değil, tamamen mesleki ve gerçekten samimi bir endişeyle izliyorum."

Ensonhaber

 

Necip Fazıl isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 09-29-2012, 04:38   #2
Kullanıcı Adı
Necip Fazıl
Standart




Necip Fazıl isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı




2007-2026 © Siyaset Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.


Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı