Siyaset Forum - Siyasetin Kalbi
Osmanlı Tarihi (AK Parti) Osmanlı Devleti ve Osmanlı kültürü.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 06-14-2018, 03:23   #1
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart Osmanlı-Selçuklu eserleri
Kaynak afilsiz.com

Avrupa’da Osmanlı Mimarisi 17 Eser

Yüzyıllarca Avrupa’da kalan Osmanlı İmparatorluğu birçok eseriyle o topraklarda yaşıyor

Mostar Köprüsü, Bosna-Hersek

Bosna-Hersek’in güzel şehri Mostar’daki Neretva Nehri üzerinde, hilal görünümündeki özelliğiyle dünyanın en zarif köprülerinden birisi köprü Boşnak ve Hırvatları birbirine bağlamış, mostar şehrine ismini veren köprü acılı yılların izlerini taşıyor.

Taşköprü (Üsküp), Makedonya

Taşköprü, Vardar Nehri Üsküp şehir merkezindeki Osmanlı köprüsüdür. Üsküp’ün simgesidir* Fatih Fatih Sultan Mehmet Köprüsü olarak bilinir

Beyaz Kule, Yunanistan

Beyaz Kule, Selanik’te şehrin sembollerindendir kule* tarihî bir kule ve müze olarak, şehrin deniz kıyısındadır Osmanlı eseridir Balkan Savaşlarında şehir Yunanlılara geçtiğinde kule beyaza boyanmış O günden sonra “Beyaz Kule“ olarak adlandırılan yapı Selanik’in en çok ziyaret edilen yerlerindendir.

Banyabaşı Camii, Bulgaristan

Banyabaşı Camii, Osmanlı Devleti zamanında, Bulgaristan'ın başkenti Sofya'da inşa edildi Avrupa'nın en eski camilerindendir.Kuruluş tarihi 1566 yılı kabul edilmiştir Mimar Sinan tarafından tasarlanmıştır.

Sokollu Mehmed Paşa Drina Köprüsü Bosna

Sokullu* Paşa Köprüsü Drina Köprüsü, Mimar Sinan tarafından Sokullu* Paşa adına 1577'te Drina Irmağına yapılan 11 gözlü köprüdür. Köprü* Bosna-Hersek’in doğusunda* Vişegrad’dadır.

Blagay Tekkesi, Bosna-Hersek

Buna Nehri'nin kaynağında bulunan Blagay Tekkesi, Osmanlı mimarisi ve Akdeniz etkileriyle 1520 de inşa edilmiştir ve Bosnalılarca millî anıt kabul edilir.

Belgrad Bayraklı Camii, Sırbistan

Bayraklı Camii, Osmanlı devrinde Sırbistan'ın başkenti olan Belgrad'da* 1575 te yapılmıştır. Kare planlı cami 10,2 m.'lik bir kubbe ile örtülüdür. kesme taştan sade bir minaresi vardır.

Prizren Taşköprü ve Sinan Paşa Camii, Kosova

Prizren Taşköprüsü, Kosova’nın Prizren şehrindeki* tarihî Osmanlı köprüsüdür. Köprünün inşa tarihi bilinmemektedir.* XVI. yüzyılın başlarında inşa edildiği muhtemeldir.Prizren Taşköprünün yanında* Sinan Paşa Camii, Sofi Sinan Paşa Camii adıyla yada Sinan Paşa Camii olarak geçer

Gül Baba Türbesi, Macaristan

Gül Baba Türbesi, Macaristan'ın başkenti Budapeşte'dedir Gül Baba, Budapeşte'de yüksek tepeye gömülür ve tepeye "Gültepe" adı verilir. Türbenin yanındaki Gül Baba Bektaşi Tekkesi 1686 yılında yıkılmıştır.

Başçarşı, Bosna-Hersek

Başçarşı, Bosna-Hersek'in başkenti Saraybosna'nın merkezindedir 16. yüzyılda kurulan meşhur Osmanlı çarşısıdır. Bugün kullanımda olup Saraybosna'nın kalbidir Bosna Savaşıında Sırp ordusunun imha etmeye çalıştığı hedeflerdendi. İstanbul camilerinin mimari tarzında inşa edildi* Osmanlı camileriyle çevrili olan Başçarşı'da Bosna Beylerbeyi Gazi Hüsrev Bey tarafından yaptırılmış bir han, medrese ve çok sayıda imaret bulun

İbrahim Paşa Camii, Bulgaristan

İbrahim Paşa Camii, Balkanlarda Osmanlılar'a ait ayakta kalmış en büyük sanat eseridir. Bulgaristan'ın Deliorman, Razgrad'da bulunur. UNESCO ya kayıtlı cami, Balkanlar'daki üçüncü en büyük camidir.

Manastır Askerî İdadisi, Makedonya

Makedonya'nın Manastır şehrindedir müze olarak kullanılır Atatürk burada eğitim gördü (1896-1898).* ikinci katda Atatürk için ayrılmış bir bölüm vardır.

Üsküp Türk Çarşısı, Makedonya

Üsküp Türk Çarşısı, Makedonya’nın başkenti Üsküp’tedir Osmanlı çarşısıdır. Üsküp’ün kuzey kesiminde yer alır.

Gazi Mehmet Paşa Hamamı, Kosova

Prizren'de Osmanlının 1573 yılında Rüstem Paşa tarafından yaptırılan Balkanlar'ın en eski Osmanlı eseridir Gazi Mehmet Paşa Hamamı yıkılmaya terk edildi. Kosova’da Balkanlar’ın Osmanlı döneminden kalma en eski hamamlarından Türkiye Cumhuriyeti tarafından yaklaşık 150 Bin Euro bütçeyle UNESCO tarafından onarılan Gazi Mehmet Paşa Hamamı’nın, bütçenin yeterli olmayışı nedeniyle onarımı yapılamıyor.

Kanuni Sultan Süleyman Camii, Rodos Adası

Yunanistan'a* Rodos Adası Sokrates Sokağı’nın sonunda, gül pembesi duvarları* dikkat çeken minaresiyle Kanuni Camisi bulunur. Osmanlı hakimiyetini simgeler 1523’te yapılmıştır Rodos’un en görkemli camisidir. *Rodos Müslüman Türk Vakfı’na ait olan caminin minaresi, tehlikeli olduğu için 1987 de yıkılmıştır. Günümüzde,* müze olarak ziyaretçilere açıktır.Süleymaniye Camii olarak da bilinir.

Mustafa Ağa Camii, Yunanistan

Mustafa Ağa ve Altı Fıskiye olarak da anılan* mimari eser, Atina Voyvodası Cizdaraki Mustafa Ağa tarafından 1763-64 yıllarında inşa edilmiştir.

Sultan I. Murad Türbesi, Kosova

Sultan 1. Murat Türbesi* Kosova’nın*Priştineye 6 km mesafededir. Osmanlı* padişahlarından Sultan I. Murad’ın savaşta şehit olması sonrasında iç organlarının gömüldüğü yerdir. Kosova’daki en eski Osmanlı eseridir. 14. yüzyılda inşa edilmiştir. Bugünkü bina 14. yüzyıldaki binanın aslı değildir. Birçok tahribat ve onarımdan geçmiştir. Yöre halkınca Türklük ve Müslümanlığın simgesi olarak kabul görür.

 

murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 06-14-2018, 03:24   #2
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak balkanincileri.gen.tr

MOSTAR KÖPRÜSÜ - Bosna Hersek

*Bosna-Hersek Cumhuriyeti'nin Mostar şehrinden geçen, Neretva Nehrinde Mimar Sinan'ın öğrencisi Mimar Hayruddin tarafından 1566 da inşa edilen köprü çevresindeki kente adını verdi. Mostar, Hersekin ana kenti oldu.*Neretva Nehri'nden 24 metre yüksekte 30 metre uzunluğunda, 4 metre genişliğinde olan Mostar Köprüsü, teknolojiyle inşa edildi. 456 kalıp taş kullanıldı. Köprü, şehirde ticareti canlandırdı Mostar Köprüsü, cesur sporcularca atlama platformu olarak kullanıldı. şehrin erkekleri, nişanlılarına cesaret ispatlamak için düğün öncesi köprüden atlardı....Bosna-Hersek'teki iç savaşda Mostar Köprüsü'ne ilk saldırıyı 1992'de Bosnalı Sırplar düzenledi. 1993'te Hırvat tankları köprüyü yıktılar*Mostar Köprüsü'nün çalışmaları (TİKA) UNESCO ve Dünya Bankası'nın desteğiyle 1997'de başladı. inşaatını Türk şirketi ER-BU üstlendi. Macar dalgıçlar orijinal taşları nehir yatağından vinçlerle çıkardı.suyun içinde bozulan taşlar yapıda kullanılamadı orjinal taşların çıkarıldığı taş ocağı tekrar açılıp ocaktan çıkarılan taşlar kullanıldı. Orijinale sadık kalan şirket, köprünün temellerini* sağlamlaştırdı. 30 metre uzunluğundaki, 24 metre yüksekliğindeki köprüde çalışma Haziran 2002'de başladı. Kilit Ağustos 2003'te İnşaatı tamamlanan Mostar Köprüsü, Türk temsilcilerinin hazır bulunduğu törenle, İngiliz Prensi Charles tarafından 23 Temmuz 2004 tarihinde açıldı.
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-14-2018, 03:24   #3
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
kaynak yolda olmak.com

Mersin**Anamur**Mamure Kalesi,

*Mersin,*Anamur‘daki*Mamure Kalesi, Anadolu’nun en büyük ve en iyi korunan kalelerindendir Akdeniz*kıyı şeridindeki kale, Anamur’un 6 km doğusunda, Bozdoğan Köyü sınırlarındadır
Yüksek kayalık ve düzlük üzerine inşa edilen kale, Anadolu’daki benzerleri gibi antik temeller üzerine yerleştirilmiştir Yüksek duvarlı iç avlu, batıdaki kale ve güneyinde kayalıklar üzerine inşa edilen iç kale olmak üzere 3 parçadan oluşan Mamure Kalesi’nde, 39 kule, su sarnıçları, cami ve kale dışında hamam yapısı da görülebilir Anamur ve Taşeliyi Hristiyanlar’dan alan Karamanoğlu Bedreddin Mahmut Bey kaleyi ele geçirdikten sonra*kiliseleri yıkıp camiye dönüştürmüş. Kalenin adı da*Mamuriye*olmuş. 16. yy ortaları ve 18. yy onarım gören surlar, son olarak 1960’ da Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından onarılmış.
*Alanya Kalesi’ne benzeyen Mamure’de Üst kattaki burçlara merdiven ile çıkılırken, köşe burcunun yanında üstü yıkılmış olan fener kulesinin kalıntıları görülebiliyor. Dış kale tek kubbeli bir cami ve çeşme depo, sarnıç ve askerlerin iskan yerinden oluşuyor. kale içinde Hüseyin Gazi’ye ait bir türbe olduğu belirtiliyor.Ana girişteki suyolu, kalenin su ihtiyacı için önemli Kale kuşatılmasında sarnıçlardan yararlanılıyor. Giriş kapısını dışarıya bağlayan köprü, günümüze ulaşamayan eserler arasında.Tarihi*yaklaşık 1,500 yıl geriye giden ve Akdeniz kıyısında en iyi korunan Orta Çağ kalelerinden Mamure Kalesi,*Mersin’de gezilecek yerler*arasında. Türkiye’nin en büyük kalelerinden Roma, Bizans, Selçuklu, Karamanoğulları ve Osmanlı üslubundan izler taşıyor.
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-14-2018, 03:25   #4
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak istanbul.com

Kız Kulesi Efsaneleri ve Gerçek Hikâyesi

İstanbul* Üsküdarda Kız Kulesi’ni ziyaret etmeden gitmeyin. İstanbul’da yaşıyorsanız uzaklardan bakmak ile yetinmeyin. Mimarisine ruh katan efsaneleriyle Kız Kulesi sizi bekliyor.gözlerinizi kapayın ve düşünün: Yüzlerce yıl,* bin yıl önce, belki bir denizci, belki de korsansınız; İstanbul’a yolculuktasınız...*Çanakkale Boğazı’nı geçtiniz,*Marmara’yı aşıp*İstanbul Boğazı’na yaklaştınız. bir siluet karşıladı sizi,*Ayasofya’nın kubbesi tüm haşmetiyle karşınızda! Bir tarafta* Cenevizlilerin*Galata Kulesi, Boğaz’a süzülmeye başladınız ki ne göresiniz? düşmanı tehditkâr, dostu davetkâr karşılayan bir levent var denizin ortasında:*Kız Kulesi! Tarihin eski dönemlerinden beri bilinen bir yer* Kız Kulesi, sadece estetik* ile değil, efsaneleriyle de İstanbul’u zenginleştiriyor.

Amiralin Acısı

Kız Kulesi ile ilgili efsanelerin en eskisi İstanbul’un, eski adıyla*Byzantium’un,*Atina*hükümranlığında* olduğu döneme dayanıyor. Efsaneye göre,*Makedon Kralı Filip’in İstanbul’a saldırma ihtimaline karşı, Atina Krallığı, İstanbul’u korumak üzere*Amiral Hares komutasında gemiler gönderiyor. Hares, çok sevdiği eşi* Damalys’i,* öldüğünde kayalıkların içine oyduğu bir mezara defnediyor.

Leandros ile Hero’nun Aşkı

Yunan efsanesine göre Leandros*adında bir genç,*Hero*adında bir kıza aşık olur. Genç Leandros sevgilisi Hero’yu görmek için, karşı kıyıdan yüzerek buraya gelir. Genç kız* sevgilisine yol göstermek için, her gece Kız Kulesi’'nde* ateş yakar. Fırtınada ateş söner ve Leandros yolu kaybeder. Boğazın karanlık sularında boğulup giden talihsiz Leandros’un acısına dayanamayan Hero kendi elleriyle hayatına son verir

Yılanla Gelen Ecel

Falcılar,*Bizans kralına, ‘Sevgili kızın, yılandan ölecek’ diye, kötü haber veriyor. Kral, kızını yılan sokmasın diye, Kız Kulesi’nin* kayalıklarına* yerleştiriyor. genç bir subay, kralın kızına aşık oluyor. prensese sunmak için bir demet çiçek hazırlıyor. Çiçek demetinin içindeki yılan, talihsiz prensesi sokup öldürüyor.

Kız Kulesi Efsaneleri

Selçuklu*döneminde*Battal Gazi efsanesi* “mutlu son”la bitiyor. Battal Üsküdar*tekfurunun kızına aşık oluyor. Tekfur da kızını kuleye hapsediyor. Battal Gazi, Tekfur’un kızını kaçırıyor.*Evliya Çelebi’nin hikâyesi de*Osmanlıda geçiyor. Çelebi,*Sultan Bayezid- zamanında Kız Kulesi’nde* bir velinin, her gün cübbesinin eteklerini toplayıp denizin üstüne oturarak*Sarayburnu’na gittiğini ve sarayda padişaha ders verdiğini anlatıyor.

Efsanelerden Gerçeğe Kız Kulesi

Üsküdar’da*Salacak’ın*150–200 metre açıklarında, Kız Kulesi kayalıklarında “bir bina bulunduğuna dair ilk kesin bilgi XII. yüzyıla*dayanıyor.*Bizans İmparatoru* Komnenos’un Boğaz’ın Marmara’ya bakan tarafına iki tane savunma kulesi yaptırıyor* Biri Kız Kulesi’nin bulunduğu yerde, diğeri Sarayburnu kıyılarında. kuleler arasına, deniz yoluyla kaçakçılıkları önlemek amacıyla zincir gerildiği bildiriliyor. Deniz feneri işlevi göre kulenin Osmanlıdaki son büyük onarımı*II. Mahmut tarafından yapılıyor.*1832–1833* teki onarımla Kız Kulesi bugünkü şeklini alıyor. Kule 1943*te betonla çevriliyor.*1959*da askeriyeye devredilen kule, radar istasyonu olarak kullanılıyor 1982 de Denizcilik İşletmeleri’ne devrediliyor siyanür deposu olarak kullanılıyor.*Cumhuriyetin ilânını izleyen yıllarda Kız Kulesi uzun süre, deniz ortasında tek başına kal etti. Kule* özel bir kuruluş tarafından restore edilerek uzunca bir süre kiralandı. Restorasyonunda arşivler fotoğraflar, değerlendirildi. daha önceden görülmeyen tarihi bulgular* ortaya çıkarıldı. ilk kez insanlar kuleye ayak basma, onu yakından görme, dokunma imkânı buldu.Kule, restorasyondan* bu yana restoran olarak hizmet veriyor.
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-14-2018, 03:25   #5
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak timetürk.com

Hilafetin son büyük projesi: Hicaz Demiryolu

*Sultan Abdulhamit'in* bağışla düzenlenen kampanyadan gelen paralarla inşa edilen Hicaz Demiryolu, İslam dünyasının büyük fedakarlıklarıyla tamamlandı Osmanlı'nın en çok tartışılan ve büyük yeniliklere imza atan padişahı Sultan I Abdülhamit'in en büyük projesi Hicaz Demiryolu ile Medine'ye ilk sefer 1908 yılının 27 ağustos gününde yapıldı.Hilafetin son büyük projesi kabul edilen Hicaz Demiryolu, İstanbul'dan Medine'ye demiryolu ağı döşemeyi öngörüyordu. Demiryolunun maliyeti 4 milyon liraydı rakam devlet bütçesinin yüzde 20'siydi ve ödemek imkansızdı. Sultan Abdülhamit, ilk bağışı şahsi malvarlığından yaparak büyük bir kampanya başlattı. bu yardımların tek elde toplanması için, “Hicaz Şimendifer Hattı İanesi” kuruldu. *Kampanya sadece Osmanlı topraklarında değil, tüm İslam dünyasında ilgi gördü bağışlar yapıldı.
Fas, Tunus, Cezayir, Rusya, Çin, Singapur, Hollanda, Güney Afrika, Ümit Burnu, Cava, Sudan, Bosna- Üsküp, Kıbrıs, Viyana, İngiltere deki Müslümanlar Hicaz Demiryolu'nun yapımı için bağışta bulundu Hatta Müslümanların dışında, Almanlar, Yahudiler ve birçok Hıristiyan bile bağışta bulundu. Hicaz demiryolu* İslam Dünyasında coşku ile karşılandı Osmanlı, Hindistan İran ve Arap basınında en ağırlıklı konu Hicaz Demiryolu olmuştu. İstanbul'da yayınlanan Sabah gazetesi, demiryolundan kutsal hat ve halifenin en muhteşem eseri olarak bahsediyordu.Hicaz Demiryolu'nun inşaatına Ekim 1903'te başlandı. Demiryolunun* başında Alman mühendis Meissner bulunuyordu

*mühendislerin önemli kısmı Osmanlı milletlerindendi. Hicaz Demiryolu inşaatında 2 bin 666 kâgir köprü ve menfez, yedi demir köprü, dokuz tünel, 96 istasyon, yedi gölet, 37 su deposu, iki hastane ve üç atölye yapıldı.işçiler, askerler, subaylar sıcak, susuzluk, eşkıya saldırıları gibi olumsuzluklara karşı büyük fedakarlıkla çalıştılar.
II. Abdülhamit büyük bir incelik göstermiş* mukaddes topraklarda gürültülü çalışılmamasını Hz. Muhammed’in yüce ruhaniyetini rahatsız etmemesini istemişti. rayların altına keçe döşendi* sesiz lokomotifler kullanıldı Demiryolu yapımına ilk* Şamda başlandı. 1903'te Amman'a, 1904'te Maan'a ulaşıldı. Maan'dan Akabe körfezine Kızıldeniz'e çıkılmak istendi ise de İngilizlerin karşı çıkmaları sonucu gerçekleştirilemedi. *yapımı İngiliz şirketine verilen Hayfa Demiryolu, satın alınarak, 1905'te tamamlandı Der'a, Yermuk vadisinden Hayfa'ya bağlandı. Hicaz Demiryolu Akdeniz'e ulaştı Akka şehrinin küçük kasabası Hayfa, Hicaz demiryolunun ve limanının yapımı ile gelişti önemli bir ulaşım merkezi haline geldi.
Demiryolu'nun Maan'a varmasından sonra işletme idaresi kuruldu ve demiryolunda ilk defa* 1 Eylül 1905 te yolcu ve eşya taşındı. 1 Eylül 1906 da Medâyin-i e ulaşıldı. inşaatın tamamı Müslüman mühendis, ve işçilerce gerçekleştirildi. Medine'ye varıldı. İlk trenin törenle 27 Ağustos 1908’de Şam’dan yola çıkmasıyla Şam-Medine hattı açıldı. batı şaşkına döndü bin 464 kilometreyi bulan Hicaz Demiryolu, Sultan Abdülhamit'in tahta çıkışının 33. yıldönümü 1 Eylül 1908 de resmî törenle* işletmeye açıldı. I. Dünya Savaşı'na kadar yoğun bir şekilde kullanıldı.

*Abdülhamid hanın tahtan indirilmesine kadar "Hamidiye Hicaz Demiryolu" olarak anılan ve 18 Ocak 1909'dan itibaren sadece "Hicaz Demiryolu" olarak bilinen hat 1918'de bin 900 kilometreyi aştı. Medine komutanı Fahreddin Paşa'nın Mondros Mütarekesi'nin 16. maddesi gereğince 7 Ocak 1919'da ki şartname gereği Medine'yi teslim ve tahliye etmesi ile* Hicaz Demiryolu üzerindeki Osmanlı hakimiyeti kalktı. Medine'de bulunan Mukaddes Emanetler, Fahreddin Paşa'nın üstün çabalarıyla Hicaz Demiryolu hattı sayesinde İstanbul'a taşındı Hicaz Demiryolu, kısa ömrüne rağmen, önemli sonuçlar meydana getirdi. Yabancı sermaye tarafından demiryollarında istihdam edilmeyen Mühendislik Mektebi mezunu pek çok Türk mühendisinin* ilk tecrübe ve yetişme yeridir
*Cumhuriyet Demiryolları'nın yapımında gerekli olacak bilgi, beceri ve tecrübe Hicaz Demiryolu ile sağlandı ve teknik eleman yetişti.Osmanlı Devleti'nin bölgeyle haberleşmesini* kolaylaştıran Hicaz Demiryolu, Hacca gitmek isteyen Müslümanların da işini kolaylaştırmış büyük sonuçlar doğurmuştur. Hicaz Demiryolu, insanlarımızın ortak bir hedef ve ideal etrafında yardımlaşma ve dayanışmasına katkı sağlamıştır
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-14-2018, 03:25   #6
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak gezipgördüm.com

Rumeli Hisarı

Sultan Mehmet’in,*İstanbul’un fethini ne kadar ciddiye aldığının kanıtıdır*Rumeli Hisarı. İkizi ile birlikte yüzlerce yıldır boğazı bir koruyucu gibi gözetler hisar, zamanla bu görevini terk edip bölge halkına barınak,*kültürel organizasyonların düzenlendiği bir mekân haline gelmiştir Fatih Hanın boğaz güvenliğini sağlamak için*Anadolu Hisarı’nın tam karşısına yapılmasını emretti inşa süreci*15 Nisan 1452’de başladı Boğazın en dar noktasına* 30 dönümlük arazi üzerine inşa edildi
dört ay da tamamlandı Boğazkesen Hisarı yada* Yenice Hisar” ismiyle bahsedilir* yapı* malzemesi İzmit, Karadeniz Ereğli gibi yerlerden getirtildi Parça taşlar* Bizans yapılarından söküldü hisarın yapımında yaklaşık *300*usta ve*750*civarı işçi* 200 arabacı, nakliyeci ve kayıkçı çalıştı*1509’da deprem,*1746*da ise yangın felaketi sonrasında restore edilen tarihi yapı ahşap evlerle doldu. evler*1953’te Cumhurbaşkanı*Celal Bayar’ın görevlendirdiği 3 Türk kadın mimarın gözetiminde geniş çaplı yenileme çalışmasıyla yıkıldı*yapıya eski görkemi kazandırılarak günümüzde müze ve açık hava tiyatrosu olarak kullanılıyor. Tiyatro bölümü, yerli ve yabancı müzik organizasyonlarına ev sahipliği yapıyor.

Yapının inşasında her bölüm bir paşanın denetimine verilmiş. hisarın 3 büyük kulesine denetim görevini üstlenen*Saruca,*Halil ve*Zağanus*paşaların adları verilmiş. Zağanos Paşa’nın ismiyle anılan küçük kule bulunuyor.
Saruca Paşa*ve*Halil Paşa*kuleleri 9 katlı, Zağanos Paşa Kulesi ise 8 katlı inşa edilmiş. Yükseklik 22 ila 28 metre arasında değişen üç kuleden Halil Paşa ve Saruca’nın çapları 23,30 metre iken Zağanos Paşa Kulesi 26,70 metre çapa sahip.
3 büyük kulenin yanı sıra hisara 13*adet burç eklenmiş. giriş 4 esas ve 1 tali kapıdan sağlanıyor. Ana kapılar Dağ, Dizdar, Hisarpeçe* Sel isimleriyle anılıyor. Tali kapıya Mezarlık ismi verilmiş.
toplar, gülleler ve Haliç’in kapatılmasında kullanılan zincir bahçede sergileniyor.
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-30-2018, 21:58   #7
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak arkeopolis.com

Antalya’daki Anadolu Selçuklu eserleri

Yivli Minare Yivli Minare Sultan Alaeddin Keykubat tarafından yaptırılmıştır. Selçuklu sanatının en güzel örneklerindendir. 38 metre yüksekliğindedir 90 basamağı vardır. horasan harcı ve tuğla ile inşa edilmiştir.

Ahi Yusuf Camii 1249 yılında Ahi Yusuf adına yaptırılmıştır. Kare planlı, tek kubbeli moloz taştan yapılmıştır ve oldukça sadedir Kaleiçi semtindedir

Alaeddin Camii kilise olan yapı 1230 da Alaeddin Keykubat tarafından camiye çevrilmiştir..

Kara Molla Mescidi Kaleiçindedir 13. yüzyıl eseridir 1998 yılında restore edildi

Gıyaseddin Keyhüsrev Medresesi medreseden günümüze sadece taç kapısı ulaşmıştır. Medreseyi Atabey Armağan 1239 da yaptırmıştır. Atabey Armağan 2. Giyaseddin Keyhüsrevin idarecilerindendir. Medrese Yivli Minarenin hemen yanındadır.

Selçuklu Medresesi yapım tarihi ve yaptıranı bilinmemektedir. 13. Yüzyıl ortalarında inşa edildiği düşünülür Selçuklu Medresesi; Yivli Minare ve Gıyaseddin Keyhüsrev Medresesi ile aynı avluda

Mevlevihane 1215 yılında Selçuklular yapımına başlamış 10 yıl sonra 1225 de Sultan Alaeddin Keykubat döneminde yapımı sonlanmıştır. Yapıyı 1377 de Zincirkıran Mehmet Bey Mevlevihaneye dönüştürmüştür. yapı Guzel Sanatlar Galerisi olarak devam edilmektedir.


Evdir Han Selçuklu Sultanı 1. İzzettin Keykavus 1210-1219 yıllarında yaptırmıştır. Antalya-Korkuteli karayolu üzerinde bulunur.

Kırkgöz Han 1247 de Sultan 2. Gıyaseddin Keyhüsrev tarafından yaptırılmış ve 2007 yılında restore edilmiştir. Antalya-Burdur karayolundadır

Alanya Kalesi denizden 250 metre kadar yükselen bir yarımadaya kurulmuştur.Kale 1221 yılında Selçuklularca fethedilince tamir edilip şuanki haline ulaşmıştır. Kale; Kalealtı, Ortakale ve İçkale olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır.

Alanya – Kale Kapısı Koca kapı, Eski Pazar Kapısı olarakta bilinen kapı Selçuklular döneminde iç kaleye girişi sağlamak amacıyla yapılmıştır. Moloz taş, tuğla ve harçtan inşa edilmiş olan kapı Kuzey Suruna bitişiktir.

Kemer Av Köşkü Antalya’nın Kemer ilçesindedir Selçuklu dönemine aittir Av Köşkü.*Anadolu’da bilinen 3 örnekten biridir 1230-1248 yıllarında inşaa edildiği 1925-1930 da onarımların yapıldı restorasyon çalışmaları devam ediyor Köşk bölgedeki tek Selçuklu yapısı

Karatay Medresesi Selçuklu medreselerinin Antalya’daki tek ve en güzel örneğidir. Celaleddin Karatay tarafından 1250 de yaptırılmıştır. Taç kapılı, eyvanlı ve ortası avlulu bir medresedir. restore edilmiştir; günümüze taç kapısı ve iki eyvanından başka bölümü maalesef ulaşmamıştır.

Ahi Yusuf Türbesi Ahi Yusuf Camii ile aynı avludadır. Türbe caminin kuzeyindeki eski kale sur kalıntıları arasındadır. 2 katlı yapı oldukça sadedir. Ön tarafındaki 3 taştan iki tanesi mezardır, üçüncü taş Ahi Yusuf Camii’nin inşa kitabesidir, kitabenin tarihi 1249 yılıdır

Şeyh Suca Türbesi 1238 de yapılan türbe iki katlı ve kare planlıdır. sade olan türbe günümüzde restore edilmiştir. Şehir merkezinde, Kızıltoprak mahallesinde bulunur.

Antalya Kalesi M.Ö. 158 de Bergama Hükümdarı 2. Attalos tarafından yaptırılmıştır. 2 Attalos şehrin kurucusudur. Selçuklular bir kaç kez fethetmiş ve kaybetmiştir. 1207 de Sultan 1. Gıyaseddin Keyhüsrev*zamanında Selçukluların hükümdarlığına girmiştir. Osmanlılarca kullanılıp tamiratlar görmüştür
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-30-2018, 21:58   #8
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak afilsiz.com

Yüzyıllarca Avrupaya hükmeden Osmanlı devleti eserleriyle hala o topraklarda yaşıyor

Mostar Köprüsü, Bosna-Hersek Bosna-Hersek’in güzel şehri Mostar’daki Neretva Nehrinde, hilal görünümündeki özelliğiyle dünyanın en zarif köprülerinden Kentin Boşnak ve Hırvat kesimlerini birbirine bağlamış, şehre ismini vermiş olan köprü acılı yılların izlerini taşıyor.

Taşköprü (Üsküp), Makedonya Taşköprü, Vardar Nehri üzerinde Üsküp şehir merkezindeki tarihi Osmanlı köprüsüdür. Üsküp’ün simgelerinin en başında . Fatih Köprüsü veya Fatih Sultan Mehmet Köprüsü olarak isimlendirilir

Beyaz Kule, Yunanistan Beyaz Kule, Selanik’te ve şehrin sembollerinden Günümüzde tarihî bir kule ve müze deniz kıyısında yer alır. Osmanlı İmparatorluğu döneminde inşa edilmiştir.
Balkan Savaşlarında şehir Yunanlara geçtiğinde kule beyaza boyanmış fakat zamanla eski rengini kazanmıştır. O günden sonra “Beyaz Kule“ olarak adlandırılan yapı Selanik’in en çok ziyaret edilen turistik yerlerindendir.

Banyabaşı Camii, Bulgaristan Osmanlı Devleti zamanında, Bulgaristan'ın başkenti Sofya'da inşa edildi. *Avrupa'nın en eski camilerindendir Kuruluş tarihi 1566 yılında Mimar Sinan tarafından tasarlanmıştır. En dikkat çekici özelliği geniş kubbesi ve minare yüksekliğidir.

Sokullu Mehmet Paşa Köprüsü veya Drina Köprüsü, Mimar Sinan tarafından Sokullu Mehmet Paşa adına 1577'te Drina Irmağı üzerine yapılan 11 gözlü köprüdür. Köprü Bosna-Hersek’in doğusunda Vişegrad’dadır.

Blagay Tekkesi, Bosna-Hersek Buna Nehri'nin kaynağında bulunan Blagay Tekkesi, Osmanlı mimarisi ve Akdeniz tarzının etkileriyle 1520'de inşa edilmiştir ve Bosnalılar tarafından millî anıt kabul edilir.

Bayraklı Camii, Osmanlı devrinde Sırbistan'ın başkenti Belgrad'da inşa . 1575 yılında yapılmıştır. Kare planlı cami 10,2 m.'lik bir kubbe ile örtülüdür. Caminin kesme taştan inşa edilen sade bir minaresi vardır.

Prizren Taşköprüsü, Kosova’nın Prizren şehrindeki Osmanlı köprüsüdür. İnşa tarihi belgelere göre, XV. yüzyılın sonları veya XVI. yüzyılın başlarıdır

Kosova Prizren Taşköprüsü'nün yanındaki Sinan Paşa Camii, Sofi Sinan Paşa Camii adıyla kaydedilmiştir.


Gül Baba Türbesi, Macaristan'ın başkenti Budapeşte'de bulunan, Gül Baba'ya aittir. Gül Baba, Budapeşte'de yüksek tepeye gömülür tepeye "Gültepe" adı verilir. Türbenin yanına yaptırılan Gül Baba Bektaşi Tekkesi 1686 yılında yıkılmıştır.


Başçarşı, Bosna-Hersek'in başkenti Saraybosna'nın merkezinde yer alır 16. yüzyılda kurulmuş meşhur Osmanlı çarşısıdır. Bugün kullanımda olup Saraybosna'nın kalbidir Bosna Savaşında Sırp ordusunun imha etmeye çalıştığı hedeflerdendi. İstanbul camilerinin mimari tarzında inşa edilmiş Osmanlı camileriyle çevrili Başçarşı'da Bosna Beylerbeyi Gazi Hüsrev Bey tarafından yaptırılmış bir han, medrese ve çok sayıda imaret bulunmaktadır.

İbrahim Paşa Camii, Balkanlarda Osmanlılar'a ait ayakta kalmış en büyük sanat eseridir. Bulgaristan'ın Deliorman kesiminde, Razgrad'da bulunur. UNESCO kataloğundadır Balkanlar'daki üçüncü en büyük camidir.


Manastır Askerî İdadisi Makedonya'nın Manastır şehrindedir müze olarak kullanılmaktadır.
Burada eğitim görenlerden biri Atatürk’tür (1896-1898). Binanın ikinci katında Atatürk için ayrılmış bir bölüm vardır.

Üsküp Türk Çarşısı, Makedonya’nın başkenti Üsküp’tedir Osmanlı çarşısıdır. Üsküp’ün kuzey inde yer alır.

Gazi Mehmet Paşa Hamamı, Kosova Prizren'de Osmanlı döneminde 1573 te Rüstem Paşa tarafından yaptırılan Balkanlar'ın en eski Osmanlı eseridir yıkılmaya terk edildi. Türkiye Cumhuriyeti tarafından sağlanan 150 Bin Euro bütçeyle UNESCO tarafından onarılmaya başlandı bütçenin yeterli olmayışı nedeniyle onarım yapılamıyor.


Yunanistanın Rodos Adası'nda Sokrates Sokağı’nın sonunda, gül pembesi duvarları ve dikkat çeken minaresiyle Kanuni Sultan Süleyman Camisi bulunur. Osmanlı hakimiyetini simgeler 1523’te yapılmıştır ve Rodos’un en görkemli camisidir. *Rodos Müslüman Türk Vakfı’na aittir minaresi, tehlikeli olduğu gerekçesiyle 1987 de yıkılmıştır. Günümüzde, müze olarak açıktır.Kanuni Sultan Süleyman Camisi ayrıca Süleymaniye Camii olarak da bilinir

Mustafa Ağa Camii, Yunanistandadır Altı Fıskiye olarak da anılır mimari eser, Atina Voyvodası Cizdaraki Mustafa Ağa tarafından 1763-64 yıllarında inşa edilmiştir.

Sultan I. Murad Türbesi, Kosova’nın*Priştine-Mitroviça yolu üzerinde Priştine’ye 6 km mesafededir Osmanlı Devleti padişahlarından Sultan I. Murad’ın savaşta yaşamını yitirmesinden sonra iç organlarının gömüldüğü yerdir. Kosova’daki en eski Osmanlı eseridir. 14. yüzyılda inşa edilmiştir. 14. yüzyılda kurulan bina onarımdan geçmiştir. Yöre halkınca Türklük ve Müslümanlığın simgesidir
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-30-2018, 22:00   #9
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak turknavy.blogcu.com

Medine'deki Osmanlı Eserleri

Hz. Ebubekir Mescidi

Sevgili Peygamberimizin(sav) bayram namazı kıldırdığı, Hz. Ebubekir(ra)'in halifeliğinde bayram namazı kıldırdığı mescittir. İlk kez Emevi Halifesi Ömer bin Abdülaziz tarafından Hicri 91 de inşa edilen mescit,*Osmanlı Sultanı II. Mahmut tarafından Hicri 1254 de yenilenmiştir. giriş kapısında Sultan II. Mahmut'un tuğrası bulunur ve mescit, Osmanlı mimari tarzını korumaktadır.
Medine'deki diğer Osmanlı mescitleri gibi ibadete kapalı mescit, mahzun bir şekilde ibadete açılmayı beklemektedir.
*
Hz. Ömer Mescidi

Mescid-i Nebevi'ye 450 metre uzaklıktadır ıssız, mahzun ve hüzünlü bekleyişini sürdürür mescitlerden sadece birisi. Sevgili Peygamberimizin(sav) Bayram namazı kıldırdı sonrasında Hz. Ömer(ra)'in bu adeti devam ettirdi Hicri 850 de buraya bir mescit yaptırıldı Osmanlı Sultanı II. Mahmut tarafından Hicri 1254 de yeniden inşa edilen mescit, Hicri 1266 da Sultan I. Abdülmecit tarafından yenilendi bakımsız ve harap durumda*olan mescit, Medine'ye ziyarete gelen hacıların mahzun bakışlarıyla ibadete açılmayı bekliyor.

Hz. Ali Mescidi

Mescid-i Nebevi'ye 300 metre uzaklıktaki mescit, kapalı ve bakımsız İran'lı hacıların yoğun ilgi gösterdiği mescit, Suud askerlerince korunmakta ve kimse*yanına*yaklaştırılmamaktadır. Hz. Ali Mescidi ilk Halife Ömer tarafından Hicri 91 de inşa edilmiş, Hicri 1269 yılında Osmanlı Sultanı Abdülmecit tarafından yenilenmiştir. Dikdörtgen yapı 7 kubbeli ve tek minareli olan mescit, İbadete acılmak için Suudların insafını beklemekte

Gamame Mescidi

Sevgili Peygamberimiz, Mescid-i Nebevi'ye 500 metre uzaklıktaki bu alanda Bayram namazlarını kıldırır ve yağmur duası yaptırırdı. Peygamberimiz Bayram namazı kıldırırken veya yağmur duası yaptırırken kendisini bir bulutun takip etmesi ve gölgelemesi üzerine Musalla Mescidine bulut manasına gelen Gamame Mescidi adı verilmiştir.
Gamame Mescidi ilk olarak Hz Ömer tarafından yaptırımıştır. Sultan Abdülmecit tarafından çok kubbeli ve minareli olarak yeniden inşa edilmiş Sultan IAbdülhamit tarafından onarımdan gecirilmiştir.Dikdörtgen yapı ve farklı 10 kubbeden oluşan mescit, havadan bir bulut görünümündedir.
2009 da Gamame Mescidi onarım amaçlı kapalı idi.

Medine Garı (Osmanlı Tren İstasyonu)

Hicaz Demiryolunun son durağı Medine Garı, Sultan Abdülhamit tarafından Medine'de yaptırıldı Muhteşem gar binası Osmanlı İmparatorluğu'nun acılı alın yazısına benzer şekilde mahzun ve hüzünlü Sevgili Peygamberimizin ruhaniyeti rahatsız olmasın diye Medine şehir girişine yapılan gar binası ve gürültü çıkarmasın diye raylara keçe döşenmesi ecdatımızın Peygamber sevgisini gösteren sadece*iki örnektir. Allah onlardan razı olsun.Peygamber Mescidine 15 dakika uzaklıktaki Medine Gar'ı 2009 da restorasyondaydı


*Anberiye Cami (Hamidiye Cami)*

Anberiye cami Sultanı Abdülhamit tarafından Medine Gar binasının karşısına yaptırılmıştır. Osmanlı mimarisini tüm özelllikleriyle yansıtır cami, iki minarelidir diğer Osmanlı eserleri gibi kapısına kilit vurulmuş ibadete açılmayı beklemektedir.

Medine Surları

Medine Surları tarihte ilk kez Hicri 2. ve 3. yüzyıllarda şehri saldırılardan korumak amacı ile yapılmıştır. surlar en büyük onarımı ve yenilemeyi Sultan Süleyman zamanında görmüştür. Hicri 939 da başlayan yenileme çalışmaları Hicri 946 da sona ermiş surların boyu 3000 metreyi aşmıştır.
Medine Şehrini sıradağlar gibi kuşatan surlar Sultan II. Mahmut, Sultan Abdülaziz, Sultan Abdülmecit ve Sultan II. Abdülhamit zamanlarında yenilenmiştir Medine Şehrini çevreleyen surların meşhur kapıları Baki (Cuma) Kapısı, Kuba Kapısı, Mısır Kapısı, Şam Kapısı, Amber Kapısı ve Mecit Kapısıdır. Şerif Hüseyin'in önderliğindeki arapların*Osmanlı idaresindeki Medine'yi kuşatmasında yıkılan ve harap olan surlar, 1950 de yıkılarak yok olmuştur.

Osmanlı Burcu (Kuba Kalesi)

Kare şeklinde küçük kale olan ve Osmanlı burcu olarak bilinen yapı Medine Komutanı Fahrettin Paşa tarafından yaptırılmıştır. Medine'den Kuba Mescidine giderken yol üzerinde bulunan burç harap bir durumda olup ayakta kalmaya çalışmaktadır.
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-30-2018, 22:00   #10
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak hacumreburada.com

KUTSAL TOPRAKLARDA OSMANLI İZLERİ


Kutsal topraklarda Osmanlı izleri bir çok yerde görülür.* Mekke ve Medine’de Osmanlı eserleri fazladır.* Hac ve umrede bu eserleri görmeyi ihmal etmeyin. Suud hükümeti bu eserleri bakımsız bıraktı biz osmanlı evlatları için tüm osmanlı eserleri görülmeye ve tarihi havayı solumaya değer

*MEKKE ‘DE OSMANLI İZLERİ

Zübeyde Su Yolu Mekke Su Kemerleri

Arafat’tan Müzdelife’ye gittiğinizde sağda ecdadımızın yaptığı su kemerlerini görürsünüz.* zamana meydan okuyan Zübeyde su yolu, çok hizmetler görmüştür.*780 de Abbasi halifelerinden Harun Reşit’in eşi*Zübeyde Hanım*tarafından inşa ettirilen su yolu, Mekke ve hacıların su ihtiyacını karşılıyordu.* harabeye dönen Zübeyde su yolunu*, Osmanlı padişahı Sultan Süleyman’ın* kızı,*Mihrimah Sultan*1560 da,*Mimar Sinan’a* yeniden inşaa ettirir. Arafat yakınlarına gelen Ayn-ı Zübeyde su yolu Mekke’ye kadar getirilerek , şehir merkezinin su ihtiyacını gidermiştir. Mekke su kemerlerinin yaptırılması için 50.000 altın harcanmıştır. Çok değerli bu yapı günümüzde yok olmaya yüz tutmuş, bakımsız bırakılmıştır.
460 yıl boyunca 25 km olan* su kemerleri Mekke’nin ve hacıların su ihtiyaçlarını karşılamıştır. Umarız yakın bir zamanda değerli yapının kıymeti anlaşılır ve tadilatlar yapılarak , turizme kazandırılır.*Kutsal topraklarda Osmanlı izleri* canlanırsa*umre ziyaretlerinde*artış olacak talep umre fiyatlarını düşürecektir.

*Ecyad Kalesi

Osmanlı Devleti’nin*kutsal toraklarda*inşa ettiği en ender eserlerdendir* Ecyad Kalesini. Osmanlı paşası Osman Nuri paşa*1781 de yaptırmıştır amacı, Kabe’yi korumaktı .*Kabe’ye çok yakın bir hakim tepeye kurulan kale, Birinci Dünya Savaşı’na kadar osmanlı Garnizonu olarak kullanıldı.Umre turlarına giden vatandaşlarımız kaleyi göremiyorlar. Maalesef 2002 de Suud hükümeti tarafından yıkılarak,* yerine lüks oteller inşaa edildi

*Osmanlı Kışlası :

Hac yapmak niyetiyle*Mukaddes Topraklar’a gelen fakir hacıların,* barınma ve*sağlık * *ihtiyaçlarını karşılamak için Cennet Mekan* Abdulhamit**Han* tarafından *yaptırıldı.*Mescd-i Haram’a*yakın*Cervel mevkisinde*inşa edilen 600 kişiyi ağırlayan misafirhane , büyük bir hastane ve eczaneden oluşur büyük inşaat, 1894- 1897 yıllarında 50.000 lira ile bitirilmiştir. Yıllarca dışardan gelen fakir hacılara hizmet verdi bina,*II.Abdulhamit’in*tahtan indirilmesi ve Mekke’de kabilelerin kışkırtmaları sonucunda isyan etkisiyle 1908 senesinde askeri kışlaya çevrilmiştir. Şerif Hüseyin önderliğinde 1916 da isyan eden kabileler,* kışlaya saldırdılar 24 günlük bir direnme sonunda kışla düştü 400 yıl boyunca*Mekke’deki Osmanlı hakimiyeti,* bu olayla son bulmuştur.

Kabe’de son Osmanlı izi Revaklar

İlk defa*Abbasi Halifesi Mehdi*tarafından , gölgelenmek amaçlı yaptırılan*revaklar, yıpranmıştır Sultan Süleyman*,Mimar Sinan’a revakları onartmış kubbeler eklemiştir.
Mimar Sinan’nın talebelerinden Mimar Mehmet Ağa , 1590 da revaktaki sütunlara eklemeler yaptı.* ağaçtan yapılmış direkleri ve kemerleri mermer kullanarak yenilemiştir. 2014 te Kabe’yi genişletme projesinde,* revaklar şekilde sökülerek Arafat yakınlarındaki şantiyeye taşınmıştır. resterasyondan sonra,* tekrar yerlerine inşaa edilmiştir.*Kutsal topraklarda Osmanlı izleri*devam edecektir.
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı




2007-2026 © Siyaset Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.


Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı