|
![]() |
#1 |
![]() F-4 Phantom II
![]() Yapımına ilk kez 1961'de başlanmıştır. 1996 yılına kadar Amerikan Ordusu tarafından aktif hizmette kullanılmıştır. Avusturalya, Almanya, İsrail, İran,İngiltere, Japonya, İspanya, Güney Kore, Türkiye, Yunanistan hava kuvvetlerinde görev yapmış olup bazı ülkeler tarafından hala kullanılmaktadır. Almanya, Japonya, İran, Güney Kore, Türkiye ve Yunanistan hava kuvvetlerinde halen hizmet vermektedir. Rus muadili Mikoyan-Gurevich MiG-23'tür. F-4 Vietnam Savaşı sırasında Amerikan ordusu tarafından sığnakları ve köyleri napalm bombaları ile yakmak ve de havadan destek vermek için kullanılmıştır. Vietnam Savaşı sırasında Vietnam Halk Cephesi bunlardan sadece 9 tanesini vurmayı başarabilmişti. Bunun nedeni ise F-4 lerin çok hızlı süpersonik uçaklar olmasıydı. Oysa Vietnam Halk Cephesi'nin elinde sadece 1950'li yılardan kalma jet uçakları vardı. İsrail Havacılık Endüstrisi (IAI-Israel Aircraft Industries Ltd.) ile ortak başlatılan modernizasyon projesiyle Türk Hava Kuvvetleri envanterindeki 54 adet F-4E üzerinde yapısal güçlendirme, yeni nesil navigasyon sistemleri, HUD (Head-Up Display), HOTAS (Hands on Throttle-and-stick), MFD (Multi-Function-Display), yeni nesil radyo ekipmanı, mevcut AN-APQ 120 radarının ELTA ELO/M-2032 radarı ile değişimi sağlanmıştır. Ayrıca uçağın silah taşıma kabiliyeti yeni nesil silahlarla güçlendirilmiştir. Modernizasyon kapsamında F-4'lerin 28 uçaklık bölümü 1. Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı, Eskişehir'de, 26 uçaklık bölümü İsrail Havacılık Endüstrisi (IAI) tesislerinde tamamlanmıştır. Modernizasyondan sonra uçak F-4 2020/Terminatör adını almıştır. F-4 ler 2002'deki modernizasyonlarından sonra Türk Hava Kuvvetleri'nde 2020 yılına kadar aktif görev yapması planlanmaktadır. Türkiye'de F-4E Phantom II 65 adet, RF-4E Phantom II 25 adet bulunmaktadır.Bunların 54 tanesi phantom 2020'ye yükseltilmiştir. ![]()
![]() Konu Armağan tarafından (11-19-2012 Saat 21:37 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() F-35 Lightning II F-35 Lightning II (Türkçe:şimşek II), savaştaki her amaç için farklı uçak geliştirmenin masraflı olmasından dolayı tek bir uçağın tüm görevleri yerine getirmesi amacıyla tasarlanan bir savaş uçağıdır. Aynı zamanda ABD'nin son insanlı savaş uçağı projesidir.![]() ABD, deniz ve hava kuvvetlerindeki F-16, A-10, F/A-18, AV-8B'leri İngiltere ise Harrier'ları bu uçak ile değiştirecektir. Uçağın üretim projesinde 9 ülke yer almıştır bu ülkeler içinde Türkiye de bulunmaktadır. Türkiye elindeki F-16'ları bu uçak ile takviye edip değiştirecektir. Uçak F-22'de kullanılan teknolojilerden faydalanılarak üretilmiştir. Radardaki izi F-22 kadar küçük olamasa bile günümüz uçaklarından düşüktür. Bunu sağlamak için silah istasyonları gövdenin içine saklanmıştır. Dikine inip kalkabilmesi için bir modeli de vardır, bu sayede uçak gemilerine ve elverişsiz yerlere rahatlıkla inebilecektir. Uçak gemisine inip kalkarken mancınık ile fırlatılabilmesi ve kanca ile yakalanabilmesi için gövde altı sağlamlaştırılmıştır. Tek kişilik ve tek motorludur. Türkiye JSF Projesine 12 Temmuz 2002'de yedinci uluslararası partner olarak katılmıştır. Ayrıca Türkiye yapacağı F-35 üretimi ile ilgili olarak karşılıklı anlayış muhtırası imzalamıştır. Türkiye 116+18 adet F-35A "CTOL siparişinde bulunmuş ve bu uçaklar için 11 milyar $ (Amerikan Doları) ödeyeceği bildirilmişitir. Türkiye'deki uluslararası üretime katkıyı Tusaş Havacılık ve Uzay Sanayi tarafından lisanslı olarak yapılması planlanmaktadır. Ayrıca üretilen bütün uçakların motor bölümü ve diğer kısımlardan bazılarının parçaları Türkiye'de üretilecektir.İlk motor teslimatı yakın zaman önce gerçekleşmiştir.Ayrıca uçağın elektronik kablo tesisatını üreten Hollanda'lı firma dördüncü fabrikasını Türkiye'de açmıştır. Pentagon uçaklara ait yazılım ve şifreleri vermemektedir. Milli savunma bakanı İsmet Yılmaz, 100 adet F-35 alınacağını, bunların ikisinin 2015'te teslim edileceğini ve uçaklar için 16 milyar dolar ödeme yapılacağını açıkladı. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() ANKA 24 Aralık 2004 tarihinde, Savunma Sanayisi Müsteşarlığı (SSM) ile Türk Havacılık ve Uzay Sanayisi (TUSAŞ) arasında imzalanmış olan sözleşmeyle yürürlüğe giren Türk İnsansız Hava Aracı (TİHA) Programı; Türk Silahlı Kuvvetlerinin orta irtifa uzun havada kalışlı bir İnsansız Hava Aracı (İHA) sistemi gereksinimleri karşılamaya yönelik yürütülmektedir. Araç, 16 Temmuz 2010 tarihinde hangardan çıkmış ve basın ve ulusa tanıtımı yapılmıştır. 30 Aralık 2010 tarihinde ilk uçuşunu istemeden yapan Anka 14 dakika havada kalmıştır. Anka, 22 Ekim 2011 tarihindeki 5nci uçuşunda 2 saat 15 dakika uçmuş, 10 bin feet irtifaya çıkmış ve başarılı bir şekilde piste inmiştir. 6. test uçuşu 22 Kasım 2011 tarihinde yapıldı ve 6 saat havada kaldı. 18 bin feet yani 6 bin metre irtifaya çıktı. 240 testin başarıyla tamamlandığı uçuş sırasında ilk defa Sivrihisar'a oto pilot sistemi ile inip kalkan ANKA, 2012'de Türk Silahlı Kuvvetleri'ne teslim edilecek. Bir sonraki projede ise bu araca silah sistemleri eklenmesi kararlaştırılmıştır. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() T-129 ATAK T-129, TUSAŞ ve AgustaWestland ortak üretimi saldırı helikopteridir. ATAK programı çerçevesinde Türk Silahlı Kuvvetleri için Türkiye’nin coğrafi ve iklim koşullarına göre tasarlanmaktadır. Şu anda geliştirme aşamasındadır. T-129, AgustaWestland A-129 International (AW129) helikopterinin geliştirilmiş ve özgün sistemler içeren türevi olacaktır. Yaklaşık 3 milyar ABD doları tutarında olan bu proje sayesinde önemli teknoloji ve tecrübe birikimi sağlanacaktır.![]() Genel Bilgiler Türkiye, taarruz ve keşif helikopteri tedarikinde, ihtiyacı olan platformun yerli imkânları azami ölçüde kullanarak Türkiye’de üretilmesi için ön çalışmaları Ekim 1995’te başlatmış ve proje için Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) görevlendirilmişti. Yaklaşık 12 yıl süren inceleme ve araştırma döneminden sonra, Savunma Sanayii İcra Komitesi'nin 30 Mart 2007 tarihli kararı ile İtalya menşeli AgustaWestland firmasının ATAK programı ihalesini kazanan firma olarak ilan edilmesinin ardından Nisan 2007'de Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nca (SSM) ulusal havacılık kuruluşu Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. ana yüklenici olarak ilan edildi. Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nın 51 adet taktik taarruz/keşif helikopterine sahip olması ile sonuçlanacak üretim programına ilişkin sözleşme 7 Eylül 2007'de imzalandı. 24 Haziran 2008 tarihinde yürürlüğe giren projenin ana yüklenicisi TUSAŞ, alt yükleniciler AgustaWestland ve Aselsan şirketleridir.ATAK projesinin süresi bu tarihten itibaren 114 ay olup, bu süre içerisinde 60'ıncı ayda ilk T-129 helikopterinin teslimatının gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.Kesinleşen 51 adet T-129 taktik keşif taarruz helikopterin üretimini içeren sözleşmenin toplam bedeli yaklaşık 3 milyar ABD doları teşkil etmekte, sözleşmede ilave 41 adetlik opsiyon da yer almaktadır. TUSAŞ’ın projedeki toplam payı 556 milyon ABD doları, Aselsan’ın payı 700 milyon ABD doları ve AgustaWestland firmasının payı 1.644 milyar ABD dolarıdır.Yapılan sözleşme dahilinde Türkiye T-129 konfigürasyonunun fikri mülkiyetine ortak olmanın yanı sıra, üçüncü ülkelere (İngiltere ve İtalya hariç) doğrudan pazarlama ve satış haklarına sahiptir. ATAK programı azami ölçüde yerli teknolojileri ve üretimi içeren bir projedir. Bu proje ile geliştirilmekte olan T-129 %60 oranında yerli bir helikopter olacaktır. İhale sürecinde AgustaWestland firması Türkiye’nin istekleri lehine en çok taviz veren üretici olmuştur. Türk Kara Kuvvetleri için üretilecek olan T-129 helikopterleri doğal olarak 21. yüzyılın en gelişmiş aviyonik sistemleri ve silahları ile donatılacaktır. T-129 performans açısından Türkiye’nin mevcut AH-1 Süper Kobra helikopterlerinden daha ileridedir.Türkiye, T-129 helikopterlerinin tek üretici ülkesi konumunda olacak.Bu vesileyle helikopter sanayiinde başlangıç için önemli bir adım atılması projeyi çok önemli kılmaktadır. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() T-129 ATAK Yeni Fotoğrafları ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() F-5 F-5A/B Freedom Fighter ve F-5E/F Tiger II düşük maliyeti olan ve kolay bakım yapılabilen bir gelişmiş eğitim uçağıdır.SSCB ve Doğu Blokundaki karşılığı L-39 Albatrostur.Birleşik Devletler Hava kuvvetlerinde Top gun tarzı savaş eğitim okullarında eğitim uçağı olarak kullanılmaktadır. Ucuz maliyeti olması sebebiyle daha çok zayıf ekonomili ülkelerin tercihi olmuştur. Uçak günümüz teknolojisinden geri kalmaktadır. Türk Hava Kuvvetleri de bir modernizasyon çalışması ile bu uçakları eğitim uçağı olarak bir müddet daha kullanmayı planlamaktadır. F-5 çok amaçlı bir uçaktır ve çok yüksek manevra kabiliyeti vardır. Hava Savaşları için Sidewinder füzeleri taşıyabilir. Kara saldırıları için de bomba ve roket taşımaktadır. F-5B adında iki kişilik eğitim versiyonu ayrıca RF-5 adında bir fotokeşif versiyonu vardır. F-5 pek çok ülkede lisans altında üretilmektedir.![]() Avusturya Bahreyn Botswana Şili Etiyopya Honduras Endonezya Güney Kore Honduras İran Ürdün Kenya Meksika Fas Norveç Pakistan Paraguay Tayvan Suudi Arabistan Singapur Güney Kore İspanya Sudan İsviçre Tayland Tunus Türkiye Ürdün Venezuela Vietnam Yemen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() FNSS Pars Adını güç temsilcisi olan Anadolu parsı'ndan alan Ankara konuşlu FNSS AŞ. üretimi taktik tekerlekli zırhlı savaş aracı. Şu anda alımı Türk Ordusu'nun gündeminde olup, fiziki ömürlerini tamamlayan BTR-60 ve BTR-80'lerin yerini alması planlanmaktadır.Türk Silahlı Kuvvetleri Envanterinde 1000 adet vardır.![]() Azami Yol Hızı: 120km/sa Kontrollü Hız: 31 km/sa Suda Yüzme Hızı: 10 km/sa Su Geçme Derinliği: 5.50 m Azami Yol Menzili: 1000 km Yaklaşma Açısı: 50˚ Uzaklaşma Açısı: 45˚ Azami Meyil Tırmanma: %70 Azami Yan Meyil: %60 Dik Engel Aşma: 0.70 m Hendek Aşma: 2.80 m Genel Bilgiler Mürettebat Kapasitesi: 12 Muharebe Yüklü Ağırlık: 24.494 kg Boş Ağırlık: 16.130 kg Uzunluk: 7,98 m Genişlik: 2,7 m Yükseklik: 2,17 m Karın Altı Yüksekliği: 0,4 m Yük Taşıma Kapasitesi: 8.364 kg Havada Nakil: C130, A400, C17 & C5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim |
kuvvetleri, paylaşımları, silahlı, tsk, türk |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|