Siyaset Forum - Siyasetin Kalbi
Osmanlı Tarihi (AK Parti) Osmanlı Devleti ve Osmanlı kültürü.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 06-14-2018, 03:28   #1
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak kültür.gov.tr

*ANITKABİR

*Türk Kurtuluş Savaşı'nın ve Türk İnkılâplarının önderi Türkiye Cumhuriyeti'n kurucusu Atatürk'ün, vatan bağımsızlığını kazanmak ve Türk milletini çağdaş uygarlığa ulaştırmak amacıyla gerçekleştirdiği inkılâplarla geçen yaşamı 57 yıl sürmüş ve Büyük Önder 10 Kasım 1938'de ebediyete intikal etmiştir.Atatürk, Türkiye'yi çağdaş uygarlığın bir üyesi yapan, insanlık tarihine mal olmuş bir önderdir. O'nu temsil edecek, ilke ve inkılâplarını yansıtacak bir anıtmezar fikri, Atatürk'ü kaybetmenin hüznü içindeki Türk milletinin ortak isteği olarak belirmiş ve yapımına karar verilmiştir.
Anıtkabir yapılmadan önce rasat istasyonu bulunması dolayısıyla Anıttepe'nin ismi Rasattepe idi.*tepede, M.Ö 12. yüzyılda Anadolu'da devlet kuran Frig uygarlığına ait mezar yapıları bulunmaktaydı. Anıtkabir'in Rasattepe'de yapılmasına karar verildikten sonra bunların kaldırılması için kazılar yapıldı. tümülüslerden çıkarılan eserler, Anadolu Medeniyetleri Müzesi'nde sergilenmektedir.Anıtkabirde inşaatın başlayabilmesi için kamulaştırılma çalışmalarına başlandı. Anıtkabir'in inşaatı 9 Ekim 1944'de görkemli bir temel atma töreni ile başladı. inşası 9 yılda yapılmıştır.Toprak seviyesi ve aslanlı yolun duvarının yapılmasını kapsayan birinci kısım inşaata 9 Ekim 1944'te başlamış ve 1945'te tamamlanmıştır. Mozole ve tören meydanını çevreleyen yardımcı binaların yapılmasını kapsayan ikinci kısım inşaat 29 Eylül 1945'te başlamış, 8 Ağustos 1950'de tamamlanmıştır.

*1947 yılı sonuna kadar mozolenin izolasyonu tamamlanmış çöküntüleri engelleyecek* 11 metre yüksekliğinde betonarme sisteminin* montajına geçilmiştir. Giriş kuleleri ile fidanlık tesisi, ağaçlandırma çalışmaları ve arazinin sulama sisteminin tamamlanmıştır.Anıtkabir üçüncü kısım inşaatı, anıta çıkan yollar, aslanlı yol, tören meydanı ve mozole üst döşemesinin taş kaplaması, merdiven basamaklarının yapılması, lahit taşının yerine konması ve tesisat işlerinin yapılmasını kapsıyordu. Anıtkabir'in 4. kısım inşaatı şeref holü döşemesini kapsıyordu. inşaat 20 Kasım 1950'de başlamış ve 1 Eylül 1953'te bitirilmiştir.
*Anıtkabir yapımında beton üzerine dış kaplama malzemesi olarak traverten, mozole kaplamalarında mermer kullanılmıştır. aslan heykelleri ve mozolede kullanılan beyaz travertenler Kayseri Pınarbaşından, kulenin iç duvarlarında kullanılan beyaz travertenler Polatlı ve Malıköy'den getirilmiştir. Kayseri Boğazköpründen* getirilen siyah ve kırmızı travertenler tören meydanı ve kulelerin zemin döşemelerinde, Çankırı Eskipazar'dan getirilen sarı travertenler* kullanılmıştır. 40 ton ağırlığındaki lahit taşı Adana'nın Osmaniye İlçesi'nden, getirilmiştir.

*Türk mimarlığında 1940-1950 yılları II. Ulusal Mimarlık Dönemi" olarak adlandırılır.anıtsal yönü ağır basan, simetrik, kesme taş malzemenin kullanıldığı binalar yapılmıştır. Anıtkabir bu* özellikleri taşır Anıtkabir'de Selçuklu ve Osmanlı mimarisi ve süslemesine rastlanır.Anıtkabir'in bazı yerlerinde kullanılan ve rozet denilen taş süslemeler Selçuklu ve Osmanlı sanatında da göze çarpar yapıldığı dönemin en iyi örneklerinden* olan Anıtkabir 750.000 m² lik alanı kaplar Barış Parkı ve Anıt Bloku olarak iki kısma ayrılır. Anıtkabir; Atatürk'ün "Yurtta Sulh, Cihanda Sulh" özdeyişinden ilham alınarak, yabancı ülkelerden ve Türkiye'nin bazı bölgelerinden getirilen fidanlarla oluşturulan Barış Parkı içinde yükselmektedir.*Afganistan, A.B.D., Almanya, Avusturya, Belçika, Çin, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Hindistan, Irak, İngiltere, İspanya, İsrail, İsveç, İtalya, Japonya, Yunanistan'dan ağaç ve fidanlar getirilmiştir. Bugün Barış Parkı'nda 104 türden yaklaşık 48.500 adet süs ağacı, ağaççık ve süs bitkisi bulunmaktadır.
Anıtkabir Anıt Bloku üç bölümden oluşur Aslanlı Yol
Tören Meydanı Mozole Anıtkabir'e Tandoğandan girildiğinde Aslanlı Yola ulaşılır. Merdivenin başında istiklal ve hürriyet kuleleri yer alır.
Anıtkabir yapı topluluğunda, on kule vardır. kulelere ulusumuzun ve devletimizde büyük tesirleri olan isimler verilmiştir. Çatı tepelerinde, eski Türk çadırlarında görülen tunç mızrak ucu vardır. Kulelerin iç duvarlarında, Atatürk'ün özlü sözleri bulunmaktadır.

Kaynak kültür.gov.tr

*ANITKABİR

*Aslanlı yolun sağındaki İstiklal Kulesi'nin iç duvarlarında ayakta duran ve iki eliyle kılıç tutan bir gencin yanında kaya üzerine konmuş kartal figürü görülür Kartal, mitoloji ve Selçukluda gücün, istiklâl ve bağımsızlığın sembolüdür Kılıç tutan genç istiklali savunan Türk milletini temsil eder
kule duvarlarında Atatürk'ün istiklalle ilgili şu sözleri yer alır:"Ulusumuz en korkunç yok oluşla son buluyor gibi görünmüşken, tutsak edilmesine karşı evladını ayaklanmaya davet eden atalarının sesi, kalplerimiz içinde yükseldi ve bizi son Kurtuluş Savaşı'na çağırdı." (1921)"Hayat demek savaşma, çarpışma demektir. Hayatta başarı kesinlikle savaşta başarı kazanmakla mümkündür." (1927)*"Biz hayat ve bağımsızlık isteyen ulusuz ve yalnız ve ancak bunun için hayatımızı hiçe sayarız.(1921) "İnsaf ve merhamet dilenmek gibi bir prensip yoktur. Türk ulusu, Türkiye'nin gelecekteki çocukları, bunu bir an hatırdan çıkarmamalıdır (1927)"Bu ulus bağımsızlıktan yoksun olarak yaşamamıştır, yaşıyamaz ve yaşamıyacaktır, ya istiklal ya ölüm." (1919) Kulenin içinde Anıtkabir maketi ile Anıtkabir'i tanıtıcı panolar bulunur

*Aslanlı Yol'un sol başındaki Hürriyet Kulesinde elinde kağıt tutan melek figürü ile meleğin yanında şaha kalkmış bir at tasvir edilmiştir. Melek* bağımsızlığın kutsallığını, elindeki kağıt "Hürriyet Beyannamesi"ni sembolize eder At figürü* hürriyet ve bağımsızlık sembolüdür. Kule duvarlarında Atatürk'ün hürriyet ile ilgili şu sözleri yazılıdır.
Esas Türk ulusunun saygın ve onurlu bir ulus olarak yaşamasıdır. Bu esas tam bağımsızlığa sahip olmakla sağlanabilir. Ne kadar zengin ve bolluk içinde olursa olsun bağımsızlıktan yoksun bir ulus, uygar insanlık karşısında uşak olmakdan yüksek bir işleme hak kazanamaz." (1927) bir ulusta şerefin, onurun, namusun ve insanlığın* bulunabilmesi kesinlikle o ulusun özgürlük ve bağımsızlığına sahip olabilmesiyle mümkündür.""Özgürlüğün de, eşitliğin de, adaletin de dayandığı ulusal egemenliktir.""Bütün tarihsel yaşantımızda özgürlük ve bağımsızlığa sembol olmuş bir ulusuz."

*İstiklal kulesinin önünde, ulusal giysiler giymiş üç kadın heykeli vardır. kadınlardan* ikisi yere* uzanan kalın bir çelenk tutmaktadır. Başak demetlerinin meydana getirdiği çelenk bereketli yurdumuzu temsil etmektedir. Soldaki kadın, ileri uzattığı elindeki kapla Atatürk'e rahmet dilemekte, ortadaki kadın eliyle yüzünü kapamış ağlamaktadır. heykeller Türk kadınlarının Atatürk'ün ölümünün derin acısı içinde bile gururlu, ağırbaşlı ve azimli oluşunu dile getirmektedir. Heykel grubu Hüseyin Özkan'ın eseridir.*Hürriyet Kulesi'nin önünde üç erkekten oluşan heykel grubu vardır. Sağdaki erkek* miğferi ve kalın kaputu ile Türk askerini temsil ederken, onun yanında elinde kitabı ile Türk gençliğini ve aydın insanı, biraz gerisinde ise yerel kıyafetlerle Türk köylüsü temsil edilmiştir. Her üç heykelde derin acı ile Türk milletinin ağırbaşlılığını ve yüksek irade gücünü dile getirmiştir. Ziyaretçileri Atatürk'ün yüce huzuruna hazırlamak için yapılan 262 m. uzunluğundaki yolun iki yanındaki 24 aslan heykeli Atatürk'ün Türk ve Anadolu tarihine verdiği önem sebebiyle, Hititlerin sanat üslubu ile yapıldı aslan heykelleri kuvvet ve sükuneti temsil etmektedir. Aslanlı yolun sonunda yer alan tören meydanı 129 x84,25 m. boyutlarındadır. 15.000 kişi kapasiteli* alanın zemini; siyah, kırmızı, sarı ve beyaz renkte traverten taşlardan oluşan 373 halı ve kilim deseniyle bezenmiştir.

Kaynak kültür.gov.tr

*ANITKABİR

*Aslanlı yolun bitiminde sağda Mehmetçik Kulesi yer alır. Kulenin dış kabartmasında; cepheye gitmekte olan Mehmetçiğin evinden ayrılışı ifade edilir. elini asker oğlunun omuzuna atmış onu vatan için savaşa gönderen hüzünlü,* gururlu anne tasvir edilmiştir. Kulenin duvarlarında Atatürk'ün Mehmetçik ve Türk kadınları hakkında söylediği sözler yer alır:Kahraman Türk eri Anadolu savaşlarının anlamını kavramış, yeni bir ülke ile savaşmıştır." (1921)"Dünyanın hiçbir yerinde, hiçbir ulusunda Anadolu köylü kadının üstünde kadın çalışmasından söz etmek imkânı yoktur." (1923)
"Bu ulusun çocuklarının özverileri, kahramanlıkları için ölçü birimi bulunamaz."*Mehmetçik ve Zafer kuleleri arasında müze, kitaplık ve Kültürel Faaliyetler biriminde "Atatürk ve Türk Devrimi Kütüphanesi" bulunur. Atatürk, milli mücadele ve inkılâplar konulu Türkçe ve yabancı dillerde kitapların bulunduğu bir "İhtisas Kütüphanesi" olarak, hizmet verir. ZAFER KULESİ nin duvarlarında Atatürk'ün en önemli üç zaferinin tarihi ve zaferle ilgili özlü sözleri yazılıdır Kule içinde Atatürk'ün naaşını 19 Kasım 1938'de İstanbul Dolmabahçe Sarayı'ndan alarak Sarayburnu'nda donanmaya teslim eden top arabası sergilenir.İNÖNÜ'NÜN LAHTİ
Barış ve Zafer Kuleleri arasında yanları açık sütunların oluşturduğu galerinin ortasında 25 Aralık 1973 yılında vefat eden Atatürk'ün en yakın silah arkadaşı, Türk Milli Mücadelesinin Batı Cephesi komutanı ve ikinci Cumhurbaşkanı İsmet İnönü'nün lahdi bulunmaktadır. Mezar odası alt kattadır.

*İsmet İnönü, Anıtkabir'e 28 Aralık 1973'te Bakanlar Kurulu Kararı ile defnedilmiştir. BARIŞ KULESİ nin iç duvarında Atatürk'ün "Yurtta Barış, Dünyada Barış" ilkesini dile getiren kabartması yer almaktadır. çiftçilik yapan köylüler ve* kılıcını uzatarak onları koruyan asker tasvir edilmiştir. asker barışın sağlam ve güvenli kaynağı olan Türk ordusunu sembolize eder. insanlar Türk ordusunun sağladığı huzur ortamı içinde günlük hayatlarını devam ettirir duvarda Atatürk'ün barış ile ilgili şu sözleri yer almaktadır."Dünya vatandaşları kıskançlık, açgözlülük ve kinden uzaklaşacak şekilde terbiye edilmelidir." (1935) "Yurtta Barış, Cihanda Barış." Ulusun hayatı tehlikeyle karşı karşıya kalmadıkça savaş bir cinayettir." (1923)
Kulenin içinde ise Atatürk'ün 1935-1938 yıllarında kullandığı Lincoln marka tören ve makam otomobilleri sergilenmektedir.

*23 NİSAN KULESİ Kulenin iç duvarında 23 Nisan 1920'de Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışını temsil eden bir kabartma vardır. kabartmada, ayakta duran kadının tuttuğu kağıdın üzerinde 23 Nisan 1920 yazılıdır. Kadının diğer elinde Millet Meclisimizin açılışını simgeleyen anahtar bulunmaktadır. n eseridir. Kule duvarlarında meclisin açılışıyla ilgili Atatürk'ün özlü sözleri yer almaktadır:Bir tek karar vardı: O da ulusal egemenliğe dayalı, hiçbir koşula bağlı olmayan bağımsız, yeni bir Türk Devleti kurmak." (1919)
"Türkiye Devletinin tek ve gerçek temsilcisi yalnız ve ancak Türkiye Büyük Millet Meclisi'dir."
"Bizim bakış açılarımız kuvvetin, gücün, egemenliğin, yönetimin doğrudan doğruya halka verilmesidir, halkın elinde bulundurulmasıdır."
Kulede Atatürk'ün 1936-1938 yılları arasında kullandığı Cadillac marka özel otomobili sergilenmektedir.*BAYRAK DİREĞİ Anıtkabir'in tören meydanına giriş merdivenlerinin ortasında, tek parçalı yüksek bir Türk bayrağı dalgalanır. Amerika'da özel olarak yaptırılan 33 m. yüksekliğindeki direk, Avrupa'daki çelik bayrak direklerinin en yükseğidir. Türk asıllı Amerika vatandaşı Nazmi Cemal tarafından, kendi bayrak direği fabrikasında imal edilerek 1946 da Anıtkabir'e hediye edilmiştir. Bayrak direğinin kabartmasında; meşale Türk medeniyetini, kılıç taarruz gücünü, miğfer savunma gücünü, meşe dalı zaferi, zeytin dalı ise barışı simgelemektedir. Türk bayrağı, ulusumuzun yurdunu savunma, zafer kazanma, barışı koruma ve uygarlık kurma gibi yüce değerleri üzerinde dalgalanmaktadır.

 

murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 06-14-2018, 03:29   #2
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak kültürportalı.gov.tr

SELİMİYE CAMİİ*Edirne

İstanbul’dan önce Osmanlı Devleti’ne başkentlik yapan Edirnenin simgesidir Selimiye Camii dünyanın en büyük* mimarlarından Mimar Sinan’ın eseridir Osmanlının zirve yıllarında yaşayan Sinan gücü mimari ile şekillendiren bir deha olup, Selimiye Camii ile imparatorluğun kudretini yansıttığı Osmanlı mimarisinin zirvesini meydana getirdiği cami dünya mimarlık tarihinin en gözde eserlerindendir Selimiye Camii UNESCO Dünya Miras Listesi’nde İhtişamlı görüntüsüyle kendine hayran bırakan Selimiye Camii’nin yapımına 1568 yılında başlanmış 15.000 kişinin çalışmasıyla ancak 1575 yılında tamamlanmıştır Çok uzakdan* görkemini belli eder asıl hayranlık caminin içindedir kubbe Mimar Sinan’ın mesleğinde doruk noktasıdır

Osmanlı ordusunun Avrupa seferlerinde Edirne’de mola vererek 6.000 kişi ibadet edip* namaz kılmıştır Caminin minareleri dünyanın en zarifleri arasındadır Şaşkınlık uyandıracak bir mimari başarı ile çok uzun ve en ince biçimde yapılmışlardır* Dünya mimarlık tarihine muhteşem eserler bırakan Mimar Sinan bu camiyi “Ustalık Eserim” olarak tanımlar. Ayasofya’nın kubbesini aştığını, minarelerinin eşsiz olduğunu belirtir. Deha ve ustalığı kadar mütevazılığı ile ünlenen Mimar Sinan’ın Selimiye Camii’nden ustalık eseri olduğunu söylemesi tüm deneyimini burada uyguladığının kanıtıdır Selimiye Camii, mimarisi ve* İznik çinileri,* ahşap ve sedef süslemeleri, mermer işçiliğinin şaheseri olarak gösterilen minber ve mihrabı ile de mutlaka görülmesi gereken bir yapı.
külliyeyi meydana getiren yapılardan Dar-ül Kurra Medresesi günümüzde Vakıf Müzesi, Dar-ül Hadis Medresesi ise Türk ve İslam Eserleri Müzesi olarak hizmet veriyor. Osmanlı sultanları, başkent edirnede kapsamlı imar faaliyetleri gerçekleştirmiş bir asır boyunca başkent olan Edirne, görkemli anıt eserlerle donatılmıştır.

Kaynak tariharaştırmaları.com

Mimar Sinan’ın muhteşem eserleri

Selimiye Camii

Edirnede Mimar Sinan’ın 80 yaşında yaptığı* “ustalık eserim” dediği Selimiye Camii, Mimar Sinan’ın ve Osmanlı mimarisinin en önemli baş yapıtıdır* yapımına 1568 de başlanmıştır. II. Selim’in ölümünün ardından 14 Mart 1575′te ibadete açılmıştır. Selimiye’de hiçbir cami ve mabedde görülmemiş bir teknik kullanılmıştır. Selimiye Camii 43,25 metre yüksekliğinde, 31,25 metre çapında, tek bir kubbe ile örtülmüş Kubbe 8 sütuna dayanan bir kasnak üzerine oturtulmuştur. Sinan, iç mekana verdiği genişlik ve ferahlıkla mekanın bir kerede anlaşılmasını sağlar.

İstanbul Süleymâniye Câmii

Kanuni Sultan Süleyman adına 1551-1558 yıllarında inşa edilmiştir. Mimar Sinan’ın kalfalık* eseridir medrese, kütüphane, hastane, hamam, imaret, hazire ve dükkânlardan oluşur*

İstanbul Şehzâdebaşı Câmii

İstanbul’un Şehzadebaşı semtinde Sultan Süleyman tarafından Saruhan valisi iken 1543′de 22 yaşında ölen oğlu Şehzade Mehmet adına yaptırılmıştır. 18 metrelik kubbesi İkişer şerefeli çift minaresi vardır. İmaret medrese, türbeler cami bahçesinde ve arka sokaktadır.

Haseki Camii

İstanbul’un Fatih ilçesinde Haseki ile Cerrahpaşa semtleri arasındaki Avratpazarı’nda bulunur Sultan Süleyman’ın eşi Hürrem Sultan tarafından Kanuni Süleyman’ın eşi Haseki Sultan için 1538-1551 arasında tamamlanmıştır.

Mihrimah Sultan Camii*

İstanbul’un Edirnekapı semtinde surların* yanındadır Kanuni Sultan Süleyman’ın kızı Mihrimah Sultan tarafından 1562-1565 yıllarında yaptırılmıştır. Dikdörtgen planlıdır etrafında medrese, mektep, türbe, hamamları vardır. 37 m yükseklikteki kubbesi vardır Mihrap ve minber taş işçiliğiyle yapılmıştır.

Rüstem Paşa Câmii – Tahtakale

Kanuni Sultan Süleyman’ın vezir ve* damadı Rüstem Paşa için 1561 de yaptırıldı* Caminin yerinde önce Halil Efendi Mescidi vardı. çukurda kaldığı için Mimar Sinan, mescidin altına dükkânlar yaptı Rüstem Paşa Camii, mescidin yerinde kuruldu.

Sokullu Mehmed Paşa Câmii- Azapkapısı

Sokollu Mehmet Paşa Camii İstanbul’da Unkapanı köprüsünün Galata ayağında, Azap kapı semtindedir Mimar Sinan tarafından 1578′de Sokollu* Paşa adına yapılmıştır. Selimiye Camii stilinde yapılmıştır caminin altı mahzendir. Denize yakın camiler içinde sağlam temellidir.

Sokollu* Paşa Külliyesi,

Mimar Sinan’ın İstanbul Kadırga’da Şehit Mehmet Paşa yokuşunda bulunan ve cami ile külliyeden oluşan bir eseridir. Sinan’ın en güzel eserlerindendir . Üç padişaha sadrazamlık yapan Sırp asıllı Sokollu Paşa adına 1571′de karısı tarafından yaptırılmıştır.

Sokullu Mehmed Paşa Câmii – Büyükçekmece

1567 de Sokullu Mehmet Paşa tarafından yaptırılmıştır. En önemli özelliği dünyada sadece bir eşinin* bulunduğu minaresidir. Minare yekpare taştan oyularak yapılmış olup bu tip minare bir de Mısır’da bulunmaktadır.

Kılıç Ali Paşa Camii – Tophane

Kaptan-ı Derya Kılıç Ali tarafından Tophane semtinde 1580 de yaptırılmıştır. Türbe, medrese ve hamamdan oluşan* külliyesi vardır. cami Ayasofya’nın küçük boyutta bir kopyasıdır. Mihrap tarafındaki çiniler İznik’in* ürünüdür. Ayasofya model alınmıştır

Sofya Kara Camii,

Sofya’da 1528 de Sultan Süleyman’ın emri ile Mimar Sinan tarafından yapıldı 1903 yılında kiliseye çevrildi. Bulgaristan’da Sveti* Kilisesi olarak bililniyor. İlk önce Koca Mehmet Paşa sonra İmaret Camii olarak bilinir, minaresinin kara taşlarından dolayı Kara Camii olarak bilinir.

Ahî Çelebi Câmii

Fatih ilçesinin Eminönü semtinde. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin arkasında, Yoğurtçular sokağındadır. Bu cami Evliya Çelebi’nin “şefaat ya Rasulullah” yerine “seyahat ya Rasulullah” rüyasını gördüğü camidir. Basık kubbeli, taş-tuğla yapımı olup, kubbe kasnağı demirden bir çemberle çevrilidir. Kapısına merdivenlerden çıkılır.

Sinan Paşa Camii- Beşiktaş Cami

Beşiktaş İskelesi karşısındadır 1550-1553 yıllarında Osmanlı Donanması’nın Kaptan-ı Deryası Sinan Paşa tarafından yaptırılmıştır. Sinan Paşa 1553 te öldüğünde cami inşa halindeydi Sinan Paşa Üsküdar’daki Mihrimah Sultan Camisi’ne gömüldü. Cami 1555 yılında tamamlandı.

Eski Vâlide Câmii – Üsküdar

II. Selim’in eşi, III. Murat’ın annesi Nurbanu Sultan tarafından Mimar Sinan’a 1583 te yaptırılmıştır. Külliye cami, medrese, tekke, sıbyan mektebi, kervansaray, hamam, darülkurra, darüşşifadan oluşur.

Ferhad Paşa Câmii – Çatalca 1575 te Ferhat Paşa tarafından Çatalca tepesinin eteğine Mimar Sinan’a yaptırılmıştır.

Molla Çelebi Camii Fındıklı Camii olarak da bilinir. Molla Mehmet Çelebi tarafından 1589′da yaptırılmıştır.

Nişancı Paşa Çelebi Câmii –İstanbul’un Fatih ilçesinde Karagümrük semtinde Nişanca caddesindeki cami, 1584-1588 arasında yapılmıştır.

Piyale Paşa Camii – İstanbul’un Kasımpaşa semtindedir. Mimar Sinan anıtıdır 6 kubbeli ve dikdörtgen plandadır. Caminin üç tarafı kemer ve tonozludur, minaresi bunların üzerindedir.
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı




2007-2026 © Siyaset Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.


Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı