|
![]() |
#1 | |
![]() Alıntı:
tunik ne kadar bol olursa olsun altta panto giydinmi o bol olan tüniğin hükmü gidiyor... ve pantol üstü tünik giymek haramdır... bunu isterseniz siz büyük hocalara ve alimlere sorun bu konudaki fikriniz değişecektir.. benim amacım sizinle atışmak değil...ama söylediklerinizin yanlış olduğunu söylemedende geçemiyeceğim kusura bakmayın... umarım bu ne demek istediğimi anlata bilmişimdir... saygılarımla..
![]() |
||
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() ![]() --Kızlar pardesü veya manto altına pantolon giyebilirler mi? --Manto veya etek veya pardesü altına pantolon giyebilirler. Sadece pantolon giyip de avret yerleri görülecek bir şekilde gezemezler. Yâni, pantolon giymek yasak değil; pantolonu üstünden etekle, pardesü ile veya entari ile örttü mü, pantolon giymek çok iyi... Çünkü pantolon daha iyi koruyor. Düşse de, bayılsa da hiç bir yeri açılmayacak, saçılmayacak. Tesettür bakımından uygun olduğundan pantolon iyi... Peygamber Efendimiz, şalvar giyenlere, "ALLAH onlara rahmet eylesin, rahmetine gark eylesin..." diye dua etmiş. O devirde tabii şalvar dikmek, giymek de kolay değil; teşvik etmiş. Şöyle bir peştemal gibi bir şeyi bürünüp öyle gezerlermiş. Kumaş yok, terzi yok, iplik yok, iğne yok... Bizim sahip olduğumuz şartlar yok... Dünyanın bir çok yerinde böyledir. Malezyası, Hindistan'ı, Pakistan'ı, Afrika'nın bir çok yerleri hâlâ böyledir. Ne yapsın, böyle örtünüyor; içine bizim giydiğimiz gibi bir don giyemiyor. Ama içdonu giymek, şalvar giymek, pantolon giymek tesettürü sağladığı için, erkek için de iyidir, kadın için de çok iyidir. Ama kadın, pantolonu giyer de üstüne bir şey giymezse çok fenâ oluyor. Niye fenâ oluyor?.. Câzibedar oluyor, haram yerler meydana çıkıyor. Bu sefer daha büyük günah oluyor. Örtünmüş olmuyor. Örtünmenin esasını her zaman burda söylüyorum: Örtünmede vücut hatları örtülecek, belli olmayacak. Vücudun hatları saklanacak!.. Ne diyor: (Velâ yübdîne zînetehünne) "Kadınlar zînetlerini izhar etmesinler, göstermesinler!" buyruluyor Kur'an-ı Kerim'de... Zînet nedir?.. Göğüs zînettir, kalça zînettir, bel zînettir, gerdan zînettir, saç zînettir; göstermeyecek bunları!.. Başını örtecek, saçını örtecek, boynunu örtecek... Vücudunu da bol bir şeyle örtecek ki, görünmesin!.. Göründü mü, veyahut belli oldu mu; olmaz!.. --Efendim böyle şey olur mu, Fâtıma Ana gömleği gibi?.. --Tabii ya, bak ne güzel söyledin, Fâtıma Ana gömleği diye... Bol olacak tabii... Hacca gidiyor hacı hanımlar, köylü hacı teyzeler... Güzel, entarisi bol, omuzdan büzgülü, bol yapmış. Beline bir kuşak sarmış. Yâ kim söyledi sana bu kuşağı sar diye?.. Bir kuşak bağlamış, iyi olmamış. Neden?.. Her şeyi meydana çıkmış. Pakistanlı hanımlar geliyor hacca... Onları memleketi çok sıcak galiba; başına incecik bir tül örtmüş, incecik bir tülden blüz yapmış... Terliyor da... Haydii, çıplak gibi oluyor. Kâbe-i Müşerrefe'yi tavaf ederken, orada namaz kılarken, bu kıyafetle oraya gelinir mi?.. Bunların hocaları yok mu, söylemez mi?.. Hocaların söylemesi lâzım!.. Olmaz böyle, bu tesettür değil... Altını göstermemesi lâzım!.. Altı göründü mü, tesettür değil... Şekli belli oldu mu tesettür değil... Erkek için de öyle... Şimdi kadın için söylüyoruz. Erkek de bir blue-jean pantolon giyiyor; önü arkası boğum boğum, yumuk yumuk her tarafı meydanda... Olmaz! Namaz da olmaz. Arkasındakinin namazını da bozar. Niye hocaefendiler cübbe giyip mihraba geçiyor?.. Tesettürü sağlasın diye... Erkeğin de tesettürü var, erkeğin de bir yerlerinin belli olmaması lâzım!.. Olmaz öyle şey... Onun için, kızlar mantonun altına, eteğin altına, pardesünün altına pantolon giyebilirler. Pantolon yasak değil... Üstüne bir şey örtmeden, sırf pantolon giymek tahrik edici oluyor; o doğru değil... Mahmut Esad Çosan R.a |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() ![]() Sen yürüyeceksin… Sen ağlayacaksın,belki horlanacaksın, belki dışlanacaksın ama, sen yürüyeceksin.. Kimi zaman nefsin karşına çıkacak,kimi zaman çevren, kimi zaman ailen, kimi zaman gücü elinde tutanlar.. Ama sen yürüyeceksin… Belki anlamak istemeyecekler seni… Belki anlamazlıktan gelecekler… Belki gülecekler, belki küçümseyecekler ama, sen ’a dayanacak ve yürüyeceksin… Belki güvendiğin dağlara kar yağacak, belki belki tuttuğun dallar kopuverecek ama sen Rabbine güvenip yürüyeceksin… Belki sürüleceksin, belki taşlanacaksın,belki dışlancaksın, belki yalnız bırakılacaksın ama sen Rabbinin birlikteliğini bilip yürüyeceksin… Kimi zaman düşeceksin,kimi zaman çelme atacaklar ayağına, kimi zaman set çekecekler,yorulacaksın kimi zaman fakat, yoluyun yüceliğini bilecek, bismillah diyecek ve yürüyeceksin. Kırılacaksın belki, kıracaklar kimi zaman seni, için belki kan ağlayacak ama sen hasbiyALLAH diyecek ve yürüyeceksin. Duranlar olacak, yolu terk edenler, belki yoldan çıkanlar, belki yolda saraylar yapanlar, belki geri dönenler ama sen yürüyeceksin. Ağlayacaksın belki, belki ağlatacaklar seni ama sen gözyaşını azığın yapıp yürüyeceksin. Belki kıymetin bilinmeyecek, belki kadir kıymet bilmezler kıymet bilmeyecek, belki halin sorulmayacak, belki vefasızlar seni unutacak ama, sen ev vefalı dostun yolunda yürüyeceksin. Eğilenler olacak, belki yolu satanlar ama, sen dimdik yürüyeceksin. Yolda yalnızım sanma, yürüdüğün yollu sakın başa kakma bil ki bu yolun yolcularının dostu ’tır… Bismillah de, hasbiyALLAH de ve yürümene devam et… Elbette ulaştırılacaksın varılması gereken yere bir gün… * * * |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() KADIN ÖRTÜ İÇİNDE OLMASI GEREKEN BİR VARLIKTIRKADIN EVİNİN DIŞINA ÇIKTIĞI ZAMAN ŞEYTAN ONA GÖZÜNÜ DİKER(ONU HARAMA NASIL ALET EDECEĞİNİ DÜŞÜNÜR)
HADİS-İ ŞERİF "Bir tohum nasıl kabuğunun içinde korunabiliyorsa, bir kadında ancak örtüsünün içinde korunabilir" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Bugün mesela bir sigara konusunda bile kesin bir haram hüküm koyamıyoruz. Sağlığa zararlı. Bağımlılık da yapıyor. Rabbimizin bunu hoş görmeyeceği de kesin. Ama yine de "sigara haramdır" diyemiyoruz. Neden?
Çünkü bizim dinimizde haram çok önemli bir sözcüktür. Bir şeyin haram olabilmesi için o şeyin mutlaka ayet veya hadisle bildirilmesi gerekir. Ayet veya hadislerde haram olduğu kesin olrak bildirilmeyen bir konu için haram hükmü koymak insanın tüylerini ürpertecek bir hata olur. Bu yüzden sigara için bile haram diyemiyoruz. Merak ettiğim pantolun üstü tünik denen giyim şeklinin haramlığının nerden geldiğidir? Bu kadar şüphe götürmez bir ayet veya hadis var mıdır? Yoksa tüyleri bile ürpertecek bir hata içinde miyiz? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Alıntı:
Eşref kardeşim desemki git bir camii,yi pislet bunu yaparmısın, asla diyeceksin biliyorum, çünki orası bir ibadet hane ve kutsal bir mekan öyle değilmi ama insanların yaptığı bir yer. Peki öyle ise insanların yaptığı bir yeri pisletmeye bu kadar korkarken ve çekinirken ALLAH c.c yaratmış olduğu ve bize emanet olarak verdiği bu bedeni neden bu kadar kolay kirlete biliyoruz, bana sorarsanız ince bir şekilde düşünürsek konuyu buda haram,a girer... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Alıntı:
İkincisi şalvarı özellikle tercih eden bazı kesimlerde var ki onlara göre de kot ve sıradan o kumaş pantolonlar (erkekler de dahil) haram. Bacak arasını belli etmeyen şalvar, onlara göre tek doğru çözüm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Alıntı:
Siz zeki bir insansınız Eşref kardeşim, size şöyle bir misal vereceğim ve ne demek istediğimi anlayacağınıza eminim. Bir ağaç düşünün dalları hanım, gövdesi eşi ve yapraklarıda hanımın örtüsü ve bu ağaca uzaktan bakınca yapraklarından dallarını görmüyorsunuz... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Alıntı:
Ama biz erkekler iğneyi bir kenara bırakıp çuvaldızı karşımızdakine batırmaktan başka birşey düşünmüyoruz sanırım. Konu Eşref tarafından (05-28-2009 Saat 01:30 ) değiştirilmiştir.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Alıntı:
Mezhepler yaşadığın bölgenin konumuna göre değiş bilir, nasıl diyeceksin. Şöyledirki örneğin Şafi mezhep,inde çizme dolusu kanda olsa abdest bozulmaz fakat Hanefi mezhebinde ise tam tersi kan deri üzerine çıkarsa abdest bozulur. Bunlara göre dağda bir çoban düşünelim abdest alacak suyu yok doğru düzgün ve bir yerinin kesilme ihtimali çok yüksek çünki dağda bayırda, bu insan Şafi mezhebine göre ibadetlerini sürdürebilir zira yaşadığı ortam bu mezhepe daha elverişlidir. Birde hanefi mezhebini düşünelim, metropolde yaşayan bir insan, bu kişi sürekli dolmuş ile gidip geliyor ve dolmuşa binerkende ister istemez bir bayana çarpa biliyor bu insan ise Hanefi mezhep,ine göre ibadetini yapar zira bu mezhepte hanıma dokunmak abdest,i bozmaz. Kılık kıyafet konusuna gelince, sünnet olan birşeyi yapıyorsan şayet kendini ve nefsini kandırmadan tabiki bunda bir behis yoktur, örneğin ben 1 ay öncesin kadar şaçı uzun bir insandım fakat bunu sırf sünnet diye yapıyordum ve sünnetin gereğinide yapıyordum mesela namaz kılarken saçımı asla bağlamazdım zira namaz kılarken tüm uzuvların ALLAH c.c secde etmek zorundadır bağlı bir saç ile namaz kılmak sakıncalıdır. Sünnete bir örnekte Hoca efndiden vereyim örneğin, evlenmek bir sünnettir biliyorsun fakat Hoca efendi gibi bir yüksek değerde insan bu sünneti neden yapmamış, zira buna sebep Hoca efendinin yaşadığı şartlar ve davası bunu gerektiriyor ve bundan dolayıda evlenmemiştir. Şayet evlenmiş olsa idi sünnet uğruna bir vebal altında kalacaktı buda eşine kendisi ile beraber yaşadığı zorluklar olacaktı buradada bir hak söz konusu olacaktı ve bunu ne yazıkki günümüzde her hanım kaldıramaz sonu hüsran olur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|