|
![]() |
#1 |
![]() Tarikat;
Tarikat, tasavvufun sistemleşmiş şeklidir. Tarîkatlar, hakikatlerin yollarıdır. (1) Tarîkatlar, şeriatın birer delili, ab-ı hayat dağıtan bir kevser kaynağıdırlar. (2) Asırlardır nice ehl-i iman, bu menba’dan içmiş, bu muazzam hazineden istifade etmiştir. Tarîkat, Resulullah’ın miracının gölgesinde kalb ayağıyla ruhanî bir seyr ü sülûktur. (3) Tarîkat, hakîkate giden bir yol olmakla beraber, tek yol değildir. Bütün hak tarikatlar, esaslarını Kur’ândan almışlardır. Tarîkatı kabul etmek istemeyen bazı kimselerin, “Hz. Peygamber devrinde tarikat mı vardı?” şeklindeki soruları, bir cerbezeden ibarettir. Zira, tarîkatın bütün esasları, zaten Resulullah’ın tatbikatına dayanmaktadır. Yani, uygulama vardır, fakat adı tarikat değildir. Tarikatın belli bir sistem içinde ortaya çıkması , hicri 3. asra dayanır. Cüneyd-i Bağdadî, Bayezid-i Bistami gibi zatlar, tarîkatın ilk önderlerindendir. Daha sonraki dönemlerde gelen Şah-ı Nakşibend, Abdülkadir-i Geylanî, Mevlâna Celaleddin-i Rûmi, İmam-ı Rabbani gibi zatlar ise, tarîkatın en meşhur kahramanlarıdırlar. Kaynaklar: 1. Nursi, Sözler, s 464 2. Bkz. Nursi, Mektubat, s. 444-445 3. Bkz. Nursî, Mektubat, s. 443
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Nakşibendilik;
Şah-ı Nakşibendi hazretlerinin isminden ilham almış bir ALLAH dostlarını yeridir. Adıyaman ili kahta ilçesine bağlı menzil köyü bahsettiğiniz yer. Şeyhten tövbe alınır ve günahlarımızın ALLAH'tan bağışlanması için belli adablar yerine getirilir.hatmeler dediğiniz ALLAHın zikirleridir bu zikirler her tarikata göre değişir değişmeyen tek şey ALLAHı zikretmektir. Bu ALLAH dostunun siyasetle uzaktan ve yakından bir ilgisi yoktur. Kimileri onaylar kimileri onaylamaz ama size tavsiyem kendi gözünüzle görmeden pek bir karar vermeyin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim |
dini konular, naksibendi, tarikat |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|