|
![]() |
#1 | |
![]() Alıntı:
çarşaf eziyet değil bilekis en güzel özgürlüktür. çarşaf giymiyorum ama giyenlere o kadar özeniyorum ki, aklıma geldi sizinle şunu paylaşayım normal elbiseli ve başörtü takan bir arkadaşımla bir atkinliğe gidiyorduk bayanların olduğu tarafa gitmemiz için erkekler arasında gitmemiz gerekti ilk bakışta benden daha özgür giyinildiği ki bazıları tarafından anlaşılan o arkadaşım arkama saklanmaya çalışarak şöyle dedi ki hiç unutamıyorum, Keşke pardesü veya çarşaf giyebilsedim de sanki göz hapsindeymişim gibi dolaşmasaydım.
![]() |
||
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 | |
![]() Alıntı:
arkadaşın bukadar kendini göz hapsinde hissediyorsa bu din ile ilgili bir konu degil. psikoloji ile ilgili bir konu en kısa zamanda psikiyatrist yada pikologa gitmesi gerekiyor. insanların surekli kendisine baktıgı hastalıgı hissi var demekki. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Alıntı:
59- Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımları*na söyle. Dış örtülerinden üzerleri*ne alıp örtsünler. Bu, onların başkaları tarafından tanınıp rahatsız edilmemeleri için daha uygundur. Allah çok bağışlayan, çok merhamet edendir. Kelime ve İbareler: Dış örtüleri diye çevirdiğimiz "celâbîb" kelimesi kadının normal elbise*lerinin tamamını kaplayan ya da bütün bedeni örten dış elbise (yani çar*şaf, abaye, geniş manto veya bol pardesü) anlamındaki "cilbab" kelimesinin çoğuludur. "Bu" yani örtülerin örtülmesi "onların ... tanınıp" hür kadın olup ayırdedilmeleri ve kötülüğe düşmekten uzaklaşmaları, kalplerinde kuşku olan*ların kendilerine sarkıntılık yapıp "rahatsız edilmemeleri için daha uygun*dur. Allah" örtünmeyi terketmek sebebiyle daha önce işledikleri günahları "çok bağışlayan", örtünmeyi ve diğer farzları emretmek suretiyle kulları*nın maslahatlarını gözeterek kullarına "çok merhamet edendir." Nüzul Sebebi Buhari, Hz. Âişe'den naklediyor: Hz. Şevde örtüsüne büründükten sonra ihtiyacı için dışarı çıktı. Hz. Şevde iri yapılı bir kadın olup kendisini tanıyan kimseler için gizlenemeyecek durumda idi. Hz. Ömer (r.a.) kendisi*ni görmüş ve ona: - Ya Sevde! Vallahi bize karşı kendini gizleyemiyorsun. Nasıl dışarı çı*kacağına dikkat et, dedi. Hz. Sevde diyor ki: Eve döndüm. O sırada Rasulullah (s.a.) evde idi, akşam yemeği yiyordu. Elinde bir et parçası vardı. İçeri girdim. Peygambe*rimiz (s.a.)'e: - Ya Rasulallah! Ben ihtiyacım için dışarı çıktım. Bana Ömer şöyle şöyle dedi, dedim. Hz. Sevde devam ediyor: Bunun üzerine Allah ona vahiy indirdi. Az sonra vahiy hali kalktı. Et parçası hâlâ elinde idi. Onu yere koymamıştı. Peygamberimiz (s.a.) buyurdu ki: - Size izin verildi. Ancak ihtiyacınız için dışarı çıkabilirsiniz. İbni Sa'd Tabakat'ta Ebû Malik'ten naklediyor: Peygamberimiz (s.a.)'in hanımları geceleri ihtiyaç için dışarı çıkıyorlardı. Münafıklardan bazı kimseler onların peşinden yürüyor, onlar da bundan rahatsız oluyor*lardı. Bunu Peygamberimiz'e şikâyet ettiler. Münafıklara bu durum iletil*di. Münafıklar: Biz sadece cariyelerin peşinden gidiyoruz, dediler. Bunun üzerine bu ayet nazil oldu. Neymiş Dış Elbise Yani Normal Elbisenin Dışında Dışarıya çıkıldığında Üzerine giyilmesi gereken Tanınmamayı gerektiren EMİR VARMIŞ !!! Ama Dış elbise deyince İlla Çarşaf olacak diye bir kavram yok ! Çarşaf Ferace yahut başka bir kavram ile aynı işlevi görebiliyor ise Sorun Yok ! Lakin Cilbab'a Feraceye en uygunu Çarşaftır !!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() din ile tam ilgili çünkü bir bayan dikkat çekmemek şeklinde örtünmeli ki kimse onu göz hapsine almasın İSLAM bir bayanın ne şekilde rahat olacağını bildiği için ona örtünmeyi emretmiş bizim yarım örtünmek bizi pisikologa gönderiyor çarçaf da hiç şüphesiz en güzel örtünme şeklidir. O Aişe anamız Fatıma anamızın sünnetidir.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|