Siyaset Forum - Siyasetin Kalbi
Protesto Tüm protestolarımızı burada paylaşıyoruz. Küfür ve hakaret etmek yasaktır.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 11-09-2010, 23:44   #1
Kullanıcı Adı
sinan80
Standart Bu füze kalkanı projesini kabul etmişiz...
Ben bu kabul edişi yadırgadım arkadaşlar ve dış politikada yara aldık benim görüşüm ben kabul edilmesin edilmemeli düşüncesindeydim hatta kabul edilmeyecek artık ağırlığımızı koyduk derken bu bir darbe oldu benim kaanatımca... Yorunlarınızı bekliyoum.


Türkiye, haftalardır tartışılan füze kalkanı konusunda kararını verdi. Füze savunma sistemi, sınırlarını kapsaması ve cephe ülkesi olmama şartıyla kabul edildi. İşte ayrıntılar...

Türkiye'nin füze savunma sistemine sınırlarını kapsaması ve cephe ülkesi olmama şartıyla ev sahipliği yapmayı kabul ettiği bildirildi.
NATO'nun gelecek 10 yılına yön verecek olan Stratejik Konsept'in son taslağı 4 Kasım'da tüm müttefiklere ulaştı. Son taslakta ayrıca Türkiye'nin istediği gibi İran, Suriye gibi ülkeler tehdit tanımlaması içerisine alınmadı.

Sabah gazetesinden Duygu Güvenç'in haberine göre, Ankara, füze savunma sistemine tüm sınırlarını kapsaması ve cephe ülkesi olmayacağı koşuluyla ev sahipliği yapmaya "evet" dedi.

Bir önceki Stratejik Konsept'e göre daha kısa olmakla beraber daha kapsayıcı taslak ışığında Çankaya Köşkü dün, NATO için kritik bir buluşmaya ev sahipliği yaptı. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül başkanlığındaki toplantıya Başbakan Tayyip Erdoğan, Genelkurmay Başkanı Org. Işık Koşaner, Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül katıldı. Köşk'te son taslak masaya yatırılırken, 15 Kasım'a kadar sürecek olan müzakerelerde müttefikler arasında uzlaşmanın sağlanamaması halinde Türkiye'yi Lizbon'da Erdoğan'ın temsil etmesi ele alındı. Zirvede büyük bir kriz beklemeyen Ankara'yı bu aşamada Gül'ün temsil etmesi bekleniyor. Füzelerin nereye konuşlandırılacağı ve sayıları ise daha sonra kararlaştırılacak.

FÜZE SAVUNMA SİSTEMİ: Türkiye'nin de aralarında bulunduğu bazı ülkelerin füze savunma sistemine ait donanıma ev sahipliği yapmasında mutabakat sağlandı. Türkiye, tüm sınırlarını kapsaması koşuluyla ve cephe ülkesi olmayacağını belirterek sistemin parçalarına ev sahipliği yapmaya "evet" dedi.

TERÖR TANIMI: NATO'nun gelecek 10 yılında da en önemli tehditlerden biri olarak yer aldı. Terörün tüm NATO ülkeleri için tehdit olduğunu belirten bir metin üzerinde uzlaşma sağlandı.

TEHDİT ALGISI: Türkiye'nin itirazları sonucunda herhangi bir ülkenin adı spesifik olarak vurgulanmadı. Onun yerine "nükleer silahların yayılmasına öncülük yapan, istikrarsız, düşmanca tutum içerisinde, konvansiyonel silah birikimi yapan, kendini yönetme kabiliyeti olmayan aktörler" tanımı kullanıldı.

RUSYA'YLA MUTABAKAT

NATO-AB İŞBİRLİĞİ: Bu konuda Türkiye vetosunu sürdürüyor. 11 sayfalık belgede NATO-AB işbirliğine 3 ayrı paragraf ayrılıyor. AB'nin NATO imkan ve yeteneklerini kullanacağı operasyonlarda karar mekanizmasında yer almak isteyen Ankara, iş birliği ifadelerine "hayır" demese de, ortak operasyonlarda söz sahibi olmak istediğini belirtiyor.

RUSYA'YLA İLİŞKİ: NATO-Rusya işbirliği konusunda mutabakat sağlandı. Rusya'nın füze savunma sisteminde yer alıp almayacağı ise daha sonra belli olacak.

 

sinan80 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 11-09-2010, 23:46   #2
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
Yazıklar olsun diyorum başkada birşey demiyorum...
planımız ne bilmiyorum ki...
  Alıntı ile Cevapla
Alt 11-09-2010, 23:57   #3
Kullanıcı Adı
Şeriat
Standart
Şu an için öyle birşey yok sanırım.İran'ın resmi haber ajansında böyle bir bilgi yok.

FHA-NATO’nun tek Müslüman ülke üyesi olan Türkiye’nin Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, BBC kanalının Türkçe yayın bölümüne verdiği röportajda “NATO’nun füze kalkanı sistemi İran İslam Cumhuriyetini bir tehdit olarak gösterip sistemini ona göre kurmak isterse o zaman Türkiye bu durumu kabullenemez” dedi.

http://turkish.farsnews.com/newstext.aspx?nn=8908181563
Şeriat isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-10-2010, 00:01   #4
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
İnşAllah...
yarın ola hayrola...
bakalım açıklamalar ve dünya basınında en önemlisi iran cephesinden ne açıklama gelicek...
  Alıntı ile Cevapla
Alt 11-10-2010, 00:08   #5
Kullanıcı Adı
sinan80
Standart
inşAllah asparagas haberdir. ben araştırdım bu haber kartelde var yada yerel sitelerde vardı. hatırı sayılır ajanslarda yok. Ben yinede ya öyle ise dedim bi tartışalım dedim.
sinan80 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-10-2010, 00:11   #6
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
yo haber doğru sinan aga...
hatta protesto gösterileri bile var...
  Alıntı ile Cevapla
Alt 11-10-2010, 01:12   #7
Kullanıcı Adı
akobalı-akkurt
Standart
plan rus dingillerine karşı alınacak tedbir değilse ,egede , karadenizde , ve akdenizde kıyı şeritlerini kapsamıyorsa boş beleş bir projedir...

şah ismailden kalma , yavuzdan intikam alma duygusuyla gayri müslim iranı da proje kapsam dahiline almalıdır...
akobalı-akkurt isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-10-2010, 01:22   #8
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
Alıntı:
akobalı-akkurt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
şah ismailden kalma , yavuzdan intikam alma duygusuyla gayri müslim iranı da proje kapsam dahiline almalıdır...
bişey diyecem de dayı kendindemisin?
bu nasıl bir cümle Allah aşkına böyle...
ayıptır...
sen nasıl müslümana gayrımüslim dersin...

sen nasıl 400 yıldır savaşmadığımız üstüne üstlük o kin duyduğun şahlığı yıkan iranın yanında olmak varken feda edersin?
  Alıntı ile Cevapla
Alt 11-10-2010, 12:19   #9
Kullanıcı Adı
Beylerbeyi
Standart
Alıntı:
AKıncı 34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
bişey diyecem de dayı kendindemisin?
bu nasıl bir cümle Allah aşkına böyle...
ayıptır...
sen nasıl müslümana gayrımüslim dersin...
sen nasıl 400 yıldır savaşmadığımız üstüne üstlük o kin duyduğun şahlığı yıkan iranın yanında olmak varken feda edersin?
salla gitsin Yavuzum.

adam cahilliğine doyduğu için o tür laflar ediyor.

aklı 500 yıl öncesinden kalma, küflenmiş. Yavuzla Şah savaşmışmış,adamlar bizden intikam alacaklarmış. Bugünki İran yönetiminin ve bizzat Ahmedinejadın 1979 da Şah'ı devirdiklerinden, Şah rejimini yıktıklarından bi-haber zavallı beyinlerin yaptığı yorumlara aslında çok fazla itibar etmemek lazım da, galiba ben çok takıyorum kafaya.


mübarek forum forum olmaktan çıkmış İran'a sövme yeri olmuş.
Beylerbeyi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-11-2010, 04:16   #10
Kullanıcı Adı
akobalı-akkurt
Exclamation
Alıntı:
AKıncı 34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
bişey diyecem de dayı kendindemisin?
bu nasıl bir cümle Allah aşkına böyle...
ayıptır...
sen nasıl müslümana gayrımüslim dersin...
sen nasıl 400 yıldır savaşmadığımız üstüne üstlük o kin duyduğun şahlığı yıkan iranın yanında olmak varken feda edersin?

arkadaşım ya müslümandır yada değil...

hz. ebu bekir i ve hz. ömer i hain ilan edip küfreden müslüman olurmu...

hz. ömeri katl eden nasıl müslüman adl edilir...


http://www.nebeonline.com/video-gale...turbesi-37.htm



http://www.muhakeme.net/hzomer-efend...et-t17436.html



http://irananaliz.wordpress.com/2010...cirkin-sozler/

http://irananaliz.wordpress.com/2010...sok-alintilar/





Bu resim iranda bir mezardır.

Bu mezarda bulunan şahıs, Ömer ibn Hattab’ı şehit eden Mecusi katil Ebu Lulu’dur.




Mezar iran tarafından süslenmiş, korunma altına alınmıştır. Bu mezarın duvarında Allah Ebu Bekir’e, Ömer’e, Osman’a lanet etsin yazılıdır, ayrıca bu 3 büyük sahabiye şeytan, put, tağut denilmektedir.

Katar’ın başkenti Duha’da düzenlenen Mezhepler arası yakınlaşma komitesinin ! bilimsel toplantısında iranın bu şeytanca tavrından dönmesi gerektiği, o mezarı yıkması lazım olduğu söylendiğinde iran “ bu yetkimiz dahilinde değildir “ demiş, burayı meşrulaştırmış, Allah’ın ve müslümanların huzurunda İsrail’in, ABD’nin yapmadığını yapmıştır.

Şimdi Sünni ve şii kardeşliğini öne çıkaranlara bu resimleri göstersek nasıl cevap verirler ?

Onlar, ashaba şeytan derken bizden münafıkça sevgi mi bekliyorlar, hayır biz dürüst ve cesurca diyoruz ki sizin küfrünüzden beriyiz…….Allah bizim Nasırımız inşallah, Allahım bizi bu Allah ve ashab düşmanlarının şirk ve küfründen beri kıl........Amin……………..



EHL-İ SÜNNET İMAMLARININ ASHAB HAKKINDAKİ

GÖRÜŞLERİ VE RAFİZİLER



Ubeydullah Arslan



Rasulullah buyuruyor ki:"ben cennette iken bir köşk gördüm. Bu köşk kimindir diye sordum Ömer’indir (r.a.) denildi.” (Buhari-Müslim)

EBU HANİFE’NİN GÖRÜŞÜ :

1-Allah Resulü’nün ashabını ancak hayırla yad ederiz (överiz.) ( el-Fıkhu’l Ekber-sf/304)

Açıklama : İmam Ebu Hanife bu cümlesiyle, ashaba duyduğu sevgiyi beyan eder. O adeta şöyle demektedir, Onları hayırla yad ederiz, karalamayız, kötülemeyiz, küçümsemeyiz, hakir görmekten uzak dururuz, onlara sövmeyiz, onların ayıplarını aramayız, kusurlarını-hatalarını öne sürerek onları küçültmeyiz. Bizim imamlarımız ashaba böyle güzel cümlelerle bakar ve onları çokça severlerdi.



2-Allah Resulü’nün ashabından olan hiç kimseden yüz çevirmez, hiçbirisini diğerine karşı tutup taassupta bulunmayız. ( el-Fıkhu’l Esbat sf/40)



3-Onlardan Allah Rasülü ile bir saat beraber bulunan bir kimsenin derecesi bizlerden herhangi birinin ömür boyu yapmış olduğu amelden hayırlıdır. ( Menakibu Ebi Hanife sf/76)



4-Allah Resulü’nden sonra bu ümmetin en hayırlılarının Ebi Bekir, Ömer, Osman ve Ali olduğuna şehadet ederiz. ( Vasiyet Şerhi sf/14)



5-Allah Resulünden sonra insanların en faziletlilerinin Ebu Bekir, Ömer, Osman ve Ali bin Ebi Talib olduğuna inanırız. Onların dışındakilerin ise şu bundan hayırlıdır demeksizin hepsini güzellikle anarız. ( en-Nur el-Lami sf/119)





İMAM MALİK’İN GÖRÜŞÜ :
1-Ebu Nuaym, Abdullah el-Enbari’den rivayet ediyor, Malik bin Enes der ki, her kim Allah Resulünün sahabelerinden birini küçümser veya kalbinde onlara karşı bir kin duyarsa, o kimse için müslümanların eline geçen feyden hiçbir hak yoktur. Sonra şu ayeti kerimeyi okudu. “ Onlardan sonra gelenler derler ki Rabbimiz ! bizi ve bizden önce iman eden kardeşlerimizi bağışla. Kalplerimizi bağışla. Kalplerimizde iman edenlere karşı bir kin bırakma, Rabbimiz ! sen çok şefkatli ve çok acıyansın. (Haşr-10) ( el-Hilye c:6 sf/327)



2-Ebu Nuaym ez-Zubeyr’in oğullarından birinden rivayet ediyor, Biz malik’in yanındaydık. Allah Resulünün ashabını küçümseyerek onlara dil uzatan birinden söz ettiler. Şu ayeti okudu, “ Muhammed Allah’ın elçisidir. Onunla beraber olanlar kafirlere karşı şiddetli kendi aralarında merhametlidirler.” (Fetih-29) Daha sonra malik şöyle dedi Kalbinde Allah Resulünün ashabından herhangi birine kin besleyerek sabahlayan kimseye ayetin hükmü isabet etmiştir. ( el-Hilye c:6 sf/327)



3-Kadı İyad, Eşheb bin Abdülaziz’den naklediyor, Biz Malik’in yanında oturuyorduk. Bir de baktım ki Rafızilerden bir adam onun yanı başına gelip dikildi. Adam Ey Abdullah’ın babası ! dedi. Malik sesin geldiği yöne döndü. Biri onu çağırdığında genellikle başını çevirerek ona bakardı. Adam ona dedi ki Ben seni kendimle Allah arasında hüccet kılmak istiyorum. Yarın O’nun huzuruna çıktığımda bunu bana Malik söyledi diyeceğim dedi. Malik de adama : konuş dedi, Adam Allah Resulünden sonra insanların en hayırlısı kimdir ? dedi. Malik Sonra Ömer, dedi. Alevi/Rafizi daha sonra kim ? dedi. Malik Mazlum olarak öldürülen Osman, dedi. Bunun üzerine Alevi/Rafizi Vallahi asla seninle bir mecliste oturmayacağım, dedi. Malik de : Sen bilirsin, diye karşılık verdi. (Tertibu’l Medarik c : 2 sf/44-45)



İMAM ŞAFÎ’NİN GÖRÜŞÜ :

1-Beyhaki İmam Şafî’den rivayet ediyor : “ Allah Tebarake ve Teala, Resulüne tabi olan ashabı Kur’an, Tevrat ve İncil’de övmüştür. Onlardan sonra da bu şerefe ulaşacak hiçbir kimse olmayacaktır. Bundan dolayı Allah onlara rahmet etmiş, onları sıddıkların, şehitlerin ve Salihlerin mertebelerine yükseltmiştir.” ( Menakibu-ş Şafî c:1- sf/442)



2- Beyhaki İmam Şafî’den rivayet ediyor : “ Allah Resulünün sünnetini bize onlar ulaştırmışlar ve vahyin nüzulüne şahid olmuşlardır. Bu yüzden Allah’ın kendilerinden dilediğinin umumunu ve hususunu, kendilerinden azimetle istediğini ve kendilerini hangi yola irşad ettiğini en iyi bilenler onlardı. Onlar Allah Resulünün, bizim bildiğimiz ve bilmediğimiz her sünnetini biliyorlardı. Onlar her türlü ilim ve içtihada, takva ve akletmede bizden daha üstündürler. Anladığımız ve idrak edip de içtihadla hüküm çıkardığımız her konuda onların anlayış ve idrakleri bize yol göstermiştir. Bizim için onların görüşleri kendi görüşlerimizden daha fazla övgüye layıktır. Doğrusunu Allah bilir. ( Menakibu-ş Şafî c:1- sf/442)



3-Beyhaki er-Rebi bin Süleyman’dan rivayet ediyor. Şafî’yi şöyle şöyle konuşurken duydum. Fazilette önce Ebu Bekr, sonra Ömer, sonra Osman, sonra Ali gelir.” ( Menakibu-ş Şafî c:1- sf/432)



4-Beyhaki, Muhammed bin Abdullah bin Abdulhakem’den naklediyor : Şafî’yi şöyle şöyle söylerken işittim. Allah Resulünden sonra insanların en hayırlıları Ebu Bekir, Ömer, Osman, ve Ali’dir. Allah onlardan razı olsun. ( Menakibu-ş Şafî c:1- sf/433)



5-Herevi, Yusuf bin Yahya el-Buveyti’den rivayet ediyor, Şafî’ye Rafizi İmamın ardında namaz kılayım mı ? diye sordum. O Hayır Rafızi’nin, Kaderci’nin ve de Murcie’nin ardında namaz kılma dedi. Ben Onları bana anlatır mısın ? diye sorduğumda şöyle cevap verdi. İman sadece sözdür diyen Murcie’dir. Ebu Bekir ve Ömer imam değildir diyen Rafızi’dir. Allah’ın dilemesini kendine tahsis eden ise Kaderci’dir.” ( Zemmul kelam k-213)



İMAM AHMED BİN HANBEL’İN GÖRÜŞÜ :

1-İmam Ahmed der ki : “ Allah Resulünün ashabının hepsinin iyiliklerini saymak ve kötülüklerinden söz etmemek, arlarında çıkan anlaşmazlıkları körüklememek de sünnettendir. Allah Resulünün ashabından herhangi birine dil uzatan kimse bidatçi olup, pis ve kaba bir Rafızi’dir. Allah onun ne nafilesini ne de farzını kabul etmeyecektir.” (es-Sunne sf : 77/78)



2- İmam Ahmed der ki : “ Onları sevmek sünnettir. Onlara dua etmek Allah’a yakınlıktır. Onlara tabi olmak vesiledir. Onların eserlerine/sünnetlerine/tevhid ve salih amel yollarına uymak fazilettir.” (es-Sunne sf : 77/78)

3- İmam Ahmed der ki : “ Hiçbir kimsenin onlardan sonra herhangi birisinin kötülüğünü söyleyip onları yaralamaya, ya da ayıplayıp eksik görmeye hakkı yoktur. Kim böyle yaparsa, sultan’a onları cezalandırmak vacip olur. Böyle kimselerin bağışlanmaları da caiz değildir.” (es-Sunne sf : 77/78)



4-İmam Ahmed’in oğlu Abdullah rivayet eder, Babama İmamlar hakkında sordum. Bana : Ebu Bekir, Ömer, Osman ve Ali dedi. (es-Sunne sf : 235)



5-Abdullah rivayet ediyor : “ Babama Ali’nin halife olmadığını söyleyenler hakkında sordum. Dedi ki : Bu çok kötü ve saçma bir sözdür.” (es-Sunne sf : 235)



6-İbnu’l Cevzi, İmam Ahmed’den rivayet ediyor, “ Hilafeti Ali için sabit görmeyen kimse, evindeki eşekten daha sapıktır.” ( Menakibu Hanebil’e c:1- sf/45)



7-Ebu Yala, Ahmed bin Hanbel’den rivayet ediyor: Ali bin Ebi Talib’in 4.halife olduğunu kabul etmeyen kimse ile ne konuşun ne de nikah yapın.” (Tabakatul Hanebile-c : sf : 45)



ES-SEVRİ’NİN GÖRÜŞÜ :

1-Şuayb es-Sevri’ye sordu, Ey Abdullah’ın babası sünnete uygunluk ne demektir ? diye sordum. Dedi ki “ Şeyhayni yani Ebu Bekir ve Ömer’i (r.a.nhume) öne geçirmendir.” (Şerhu Usuli İtikadi Ehl-i sünne)



ABDULLAH BİN EL-MÜBAREK’İN GÖRÜŞÜ :

1-Allah’ın peygamberine sahabe olmaları için seçtiği geçmiş selefin hakkını itiraf edip kabul eden, Ebu Bekir es-Sıddık’i, Ömer bin el-Hattab’ı, Osman bin Affan’ı ve Ali bin Ebi Talib’i (Allah razı olsun) öne geçiren, küçükleriyle büyükleriyle Rasulullah’ın ashabına rahmet okuyan, onların faziletlerini söz konusu eden, aralarında anlaşmazlıklarda bir şey söylemeyen (ehl-i sünnet üzere müslümandır) ( Muhtasaru’l Hucce fi beyani’l Mehacce)



SUFYAN BİN UYEYNE GÖRÜŞÜ :

1-Sufyan der ki; “ Sünnet, Ebu Bekir ve Ömer’i ilk halife görmektir.” (Şerhu Usuli İtikadi Ehl-i sünne)



EBU BEKİR EL-HUMEYD’İNİN GÖRÜŞÜ :

1-Muhammed bütün ashabına rahmet okumak gerekir. Çünkü Allah şöyle buyurur : “ Onlardan sonra gelenler derler ki, Rabbimiz bizi ve bizden önce iman etmiş kardeşlerimizi mağfiret eyle.” (Haşr-10). Herkes onlara mağfiret dilemekten başkası ile kimse emrolunmuştur. Buna göre onlara söven yahut onların değerini eksilten ya da onlardan birisine karşı bu tutumu takınan bir kimse sünnet üzere hareket etmiş olmaz. ( Usulu’s Sunne2/546-548)



BİŞR BİN EL-HARİS’İN GÖRÜŞÜ :

1-Yüce Allah’ın Peygamberine ashab olsun diye seçtiği selefin hakkını bilir. Ebu Bekir es-Sıddık’ı, Ömer el-Faruk’u, Osman bin Affan’ı ve Ali bin Ebi Talib’i (Allah razı olsun) önde bilir. Küçükleriyle büyükleriyle Peygamber ashabından rahmetle söz eder. Onların faziletlerini anlatır. Aralarında çıkan anlaşmazlıklarda bir şey söylemeyiz.” (Şerhu Usuli İtikadi Ehl-i sünne)



ALİ BİN EL-MEDENİ’NİN GÖRÜŞÜ :


1-Bu ümmetin en hayırlısı Peygamberden sonra Ebu Bekir e-Sıddık, sonra Ömer, sonra Osman bin Affan ve Ali bin Ebi Talib’tir. Rasulullah’ın ashabından sonra insanların en faziletlileri onun çağdaşı olan ve aralarında Peygamber olarak gönderildiği kimselerdir. Kimisi onunla bir sene, bir ay yahut ta bir an sohbet etmiş yahut onu görmüş ya da ona bir heyet ferdi olarak gitmiştir. İşte bütün bunlar onun ashabından sayılırlar., herkesin onunla sohbet ettiği kadarıyla sahabilikten bir payı vardır. Ona sahabelikte en alt mertebede olan bir kimse onu görmeyenlerden daha faziletlidir. (Şerhu Usuli İtikadi Ehl-i sünne)



2-Bir adamın Ebu Hureyre’yi sevdiğini, ona rahmet okuduğunu görecek olursan o kimsenin hayrını ümit edebilirsin ve bil ki o bidatlerden uzaktır. (Şerhu Usuli İtikadi Ehl-i sünne)



MUHAMMED BİN YAHYA EZ-ZUHLİ’NİN GÖRÜŞÜ :

1-Rasulullah’ın ashabının tümünü severiz. Bu ümmetin en hayırlısı Peygamberden sonra Ebu Bekir e-Sıddık, sonra Ömer, sonra Osman bin Affan ve Ali bin Ebi Talib’tir. (Şerhu Usuli İtikadi Ehl-i Sünne)



ABDÜLKERİM ER-RAZİ’NİN GÖRÜŞÜ :

1-Rasulullah’ın ashabını hayırla yad ederiz. Onlardan herhangi birine sövmeyiz. Çünkü Allah şöyle buyurur : “ Onlardan sonra gelenler derler ki, Rabbimiz bizi ve bizden önce iman etmiş kardeşlerimizi mağfiret eyle.” (Haşr-10). (Şerhu Usuli İtikadi Ehl-i sünne)



EBU BEKİR BİN EBİ DAVUD’UN GÖRÜŞÜ :

1-Rasulullah’ın ashabını sevmek farzdır. Onları övmek bir yakınlaşmaktır ve farzdır. Ashabın faziletlisi Sıddık’tır. Ondan sonra güzel ahlaklı Faruk’tur. ( Siyeru Alemu Nubela-81-82-83)



NASIR EL-MAKDİSİ’NİN GÖRÜŞÜ :

1-Rasulullah’ın (s.a.v.) ashabının tümünü rahmetle anar, onların faziletlerini yayarız. Aralarında çıkan anlaşmazlılara dalıp bunun üzerinde inceleme yapmayı terk ederiz. (Şerhu Usuli İtikadi Ehl-i Sünne)



MUHAMMED BİN AHMED EBU ALİ EL-HAŞİMİ’NİN GÖRÜŞÜ :

1-Muhammed’in (s.a.v.) ashabını veli/dost biliriz. Kendi aralarındaki ihtilafları araştırmayız. Kendi aralarındaki ihtilafları araştırmayız. Güzel bir şekilde anmanın dışında onlardan söz etmeye dalmayız. Ali, Talha, Zubeyr, Aişe ve Muaviye (Allah ondan razı olsun) arasında meydana gelen olaylara rağmen Müslümanlarla savaşmış kıble ehlini de veli/dost biliriz. Çünkü Allah şöyle buyurur : “ Onlardan sonra gelenler derler ki, Rabbimiz bizi ve bizden önce iman etmiş kardeşlerimizi mağfiret eyle.” (Haşr-10) (Tabakatul Hanebile )



EBU OSMAN ES-SABUNİ’NİN GÖRÜŞÜ :

1- Bu ümmetin en hayırlısı Peygamberden sonra Ebu Bekir e-Sıddık, sonra Ömer, sonra Osman bin Affan ve Ali bin Ebi Talib’tir. Bütün Ashaba rahmet okur, onları veli ve dost bilir, onlara mağfiret dilerim. (Subki-Tabakatu-ş Şafîiyye)



İMAM TAHAVİ’NİN GÖRÜŞÜ :

1-Tahavi der ki “ Rasulullah’ın ashabını sever, onlardan herhangi birisinin sevgisinde aşırıya kaçmayız. Onlardan birisinin sevgisinde aşırıya kaçmayız. Onlardan herhangi birisinden de beri olduğumuzu söyleyemeyiz. Onlara buğz edenlere ve hayırdan başka türlü onları yad edenlere bizde buğz ederiz. Onlardan ancak hayırla söz ederiz. Onlardan ancak hayırla söz ederiz. Onları sevmek dindir, imandır, ihsandır. Onlara buğz etmek ise küfürdür, nifaktır, tuğyandır.” ( Akidetul Tahavi-394)
akobalı-akkurt isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı




2007-2026 © Siyaset Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.


Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı