TÜRKİYE'nin En Değerli 10 Markası
Milliyet gazetesi ekonomi yazarı Fatoş Karahasan bugünkü yazısında, Türkiye'nin en değerli markalarına ilişkin bir liste yayınladı. Karahasan'ın yayınladığı listede en değerli marka olarak Türk Telekom ilk sırada yer aldı.
İŞTE FATOŞ KARAHASAN'IN O YAZISI;
Dünyanın önde gelen marka değerlendirme şirketlerinden Brand Finance'ın Capital dergisiyle işbirliği yaparak oluşturduğu "Türkiye'nin en Değerli Markaları" listesi yayınladı. 2010 yılındaki sonuçlardan yola çıkarak yapılan değerlendirmeye göre ülkemizin en değerli yüz markasının toplam değeri 33 milyar dolar değerinde.
Brand Finance'ın, dünyanın en değerli markaları listesine bakıldığında, ilk on sıradaki markaların dokuzunun ABD kökenli olduğu görülüyor. İlk sıradaki Google 44.2 milyarlık değeriyle, ülkemizin yüz markasının toplamından çok ötelerde bir yerde bulunuyor. Toplam 338.6 milyarlık bir değer yaratmış olan on markadan beşinin telekomünikasyon ve bilişim markası olması da geleceğin trendlerini göstermesi açısından önemli bir veri. Tabloda, Business Week ve İnterbrand'in ölçümlerine göre dünyanın bir numaralı markası olan Coca-Cola'nın bu listede olmaması çok önemli bir ayrıntı olarak dikkat çekiyor.

Kaynak
Konu OTTOMAN tarafından (09-05-2011 Saat 17:29 ) değiştirilmiştir..
|