Siyaset Forum - Siyasetin Kalbi
Tartışıyorum Tüm Partililerin,Gençlerinin Seviyeli tartışma bölümü.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 02-15-2012, 20:40   #1
Kullanıcı Adı
Cihannur
Standart
Alıntı:
xfce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
lafın bana ise benim savundugum sistem bellidir sosyalizm.
ama forumdaki arkadaşlar diyorlarki hem kapitalizme hemde sosyalizme karşılaşrmış.
ama 3 ncu bir sistem oneremiyorlar.
yada kapitalizm işlerine geliyor ama bunu itiraf etmeye utanıyorlar.

Sosyalizm de kapitalizm de insanlık için zararlı sistemlerdir. Doğru olan ve insanlık için yararlı olan ekonomik sistem İslami ekonomik sistemdir. İslam'da faiz yasaklandığı için paradan para kazanmak yoktur. Serbest piyasa ekonomisi esastır. İnsanlar serbest piyasada çabalayarak geçimlerini sağlarlar. Toplumda zenginler de olabilir fakirler de olabilir. Gece gündüz çalışanla yan gelip yatan bir olmaz.

İslamın sosyal adalet düzeni toplumdaki fakirlerin fakirliklerinden dolayı mağduriyet yaşamalarını önleyici biçimdedir. Zenginler zekât vermekle mükelleftirler. Ayrıca İslam sadaka vermeyi de tavsiye eder. Zenginlerin fakirlere verdikleri zekât ve sadakaları sayesinde fakirlerin fakirlikten dolayı mağduriyet yaşamaları engellenir.

 

Cihannur isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 02-15-2012, 21:23   #2
Kullanıcı Adı
xfce
Standart
Alıntı:
Cihannur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Sosyalizm de kapitalizm de insanlık için zararlı sistemlerdir. Doğru olan ve insanlık için yararlı olan ekonomik sistem İslami ekonomik sistemdir. İslam'da faiz yasaklandığı için paradan para kazanmak yoktur. Serbest piyasa ekonomisi esastır. İnsanlar serbest piyasada çabalayarak geçimlerini sağlarlar. Toplumda zenginler de olabilir fakirler de olabilir. Gece gündüz çalışanla yan gelip yatan bir olmaz.

İslamın sosyal adalet düzeni toplumdaki fakirlerin fakirliklerinden dolayı mağduriyet yaşamalarını önleyici biçimdedir. Zenginler zekât vermekle mükelleftirler. Ayrıca İslam sadaka vermeyi de tavsiye eder. Zenginlerin fakirlere verdikleri zekât ve sadakaları sayesinde fakirlerin fakirlikten dolayı mağduriyet yaşamaları engellenir.
hem diyorsunki "kapitalizm insanlık için zararlıdır" diye
ondan sonra diyorsunki serbest piyasa üretim araçları mulkiyeti olucak!!! (zaten kapitalizmin temeli özel mulkiyet ve serbest piyasadır. senin islam ekonomisi diye anlattıgın şey zaten kapitalizmdir. içerisinde faiz le borç vermenin yasak oldugu "faizsiz kapitalizm" gibi bişey. yine özel mulkiyet olucak mulku olanlar olmayanları yine somurucek.)
"islami ekonomik sistem" dedigin sistemde faiz yasak olabilir ancak kapitalizmin temeli üretim araçlarının özel mulkiyetidir.
senin dediginden şu çıkıyor faiz olmayacak ama kapitalizm olacak .
senin islami ekonomik sistem dediginin kapitalizmden bir farkı olmuyor.
çunku işin içine serbest piyasa para girince en dindar insanlar bile uygulamada islami kurallara uymazlar. 40 da 1 zekatlarını verirler ama geri kalan 39 a sıkıca sarılırlar.

YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Konu xfce tarafından (02-15-2012 Saat 21:28 ) değiştirilmiştir..
xfce isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 02-16-2012, 01:44   #3
Kullanıcı Adı
xfce
Standart
Alıntı:
Cihannur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Sosyalizm de kapitalizm de insanlık için zararlı sistemlerdir. Doğru olan ve insanlık için yararlı olan ekonomik sistem İslami ekonomik sistemdir. İslam'da faiz yasaklandığı için paradan para kazanmak yoktur. Serbest piyasa ekonomisi esastır. İnsanlar serbest piyasada çabalayarak geçimlerini sağlarlar. Toplumda zenginler de olabilir fakirler de olabilir. Gece gündüz çalışanla yan gelip yatan bir olmaz.

İslamın sosyal adalet düzeni toplumdaki fakirlerin fakirliklerinden dolayı mağduriyet yaşamalarını önleyici biçimdedir. Zenginler zekât vermekle mükelleftirler. Ayrıca İslam sadaka vermeyi de tavsiye eder. Zenginlerin fakirlere verdikleri zekât ve sadakaları sayesinde fakirlerin fakirlikten dolayı mağduriyet yaşamaları engellenir.
peki bu islam ekonomik sisteminde duzeninde zenginler islama gore hareket edicekmi yoksa tamamen duygusalmı davaranıcaklar.
serbest piyasa ve ozel mulkiyet olan bir sisteme kapitalizm denir. islam ekonomisi denmez.
önce kapitalizm nedir . sen hem serbest piyasa olucak diyorsun hemde bunun adı kapitalizm degildir diyorsun once bu konuda anlaşalım.

Konu xfce tarafından (02-16-2012 Saat 01:54 ) değiştirilmiştir..
xfce isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 02-16-2012, 01:54   #4
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
Alıntı:
xfce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
peki bu islam ekonomik sisteminde duzeninde zenginler islama gore hareket edicekmi yoksa tamamen duygusalmı davaranıcaklar.
serbest piyasa ve ozel mulkiyet olan bir sisteme kapitalizm denir. islam ekonomisi denmez.
islami sisteme göre hareket ediyorsa insan zekat ve infak kavramlarına tabiki uyacak...
serbest piyasa ve özel mülkiyet olan bir sisteme kapitalizm denir
islam 1400 yıl önce tanıdı bu imkanları kapitalizmi islammı icat etti
islam sosyal düzeni ve adaleti öngörüyor,faize karşı o zaman adı islam değil sosyalizm öylemi
islam en mükemmel sistemdir...
her koşulda sosyal hayatta,ekonomide...
eh ekonomide en mükemmel teoriyi ortaya atmak isteyenler düşünüyor düşünüyor ve biri diyor serbest piyasa ve mülkiyet olsun...
diğeride sosyal adalet olsun,hak verilsin diyor...
Kendilerince en mükemmeli seçiyorlar ama bunlar islamda birlikte bulunuyor zaten
yahu ne kadar sığ düşünüyorsun be kardeşim sen...
hani faiz nerede madem kapitalizm ise bu sistem ?

ayette ''servet zenginlerin içinde dönüp dolaşan bir devlete dönüşmesin'' diyor...
halbuki kapitalizmde servet monopollerin elinde...
sence bu kapitalizm mi ?
  Alıntı ile Cevapla
Alt 02-16-2012, 02:01   #5
Kullanıcı Adı
xfce
Standart
Alıntı:
İntifada Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
islami sisteme göre hareket ediyorsa insan zekat ve infak kavramlarına tabiki uyacak...
serbest piyasa ve özel mülkiyet olan bir sisteme kapitalizm denir
islam 1400 yıl önce tanıdı bu imkanları kapitalizmi islammı icat etti
islam sosyal düzeni ve adaleti öngörüyor,faize karşı o zaman adı islam değil sosyalizm öylemi
islam en mükemmel sistemdir...
her koşulda sosyal hayatta,ekonomide...
eh ekonomide en mükemmel teoriyi ortaya atmak isteyenler düşünüyor düşünüyor ve biri diyor serbest piyasa ve mülkiyet olsun...
diğeride sosyal adalet olsun,hak verilsin diyor...
Kendilerince en mükemmeli seçiyorlar ama bunlar islamda birlikte bulunuyor zaten
yahu ne kadar sığ düşünüyorsun be kardeşim sen...
hani faiz nerede madem kapitalizm ise bu sistem ?

ayette ''servet zenginlerin içinde dönüp dolaşan bir devlete dönüşmesin'' diyor...
halbuki kapitalizmde servet monopollerin elinde...
sence bu kapitalizm mi ?

BAKARA 219. Sana, şarap ve kumar hakkında soru sorarlar. De ki: Her ikisinde de büyük bir günah ve insanlar için bir takım faydalar vardır. Ancak her ikisinin de günahı faydasından daha büyüktür. Yine sana iyilik yolunda ne harcayacaklarını sorarlar. "İhtiyaç fazlasını" de. Allah size âyetleri böyle açıklar ki düşünesiniz.


bakara suresinde diyorki İHTİYAÇ FAZLASINI VERECEKSİN DİYOR 40 DA 1 FALAN DEMİYOR BAKIN.

Konu xfce tarafından (02-16-2012 Saat 02:03 ) değiştirilmiştir..
xfce isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 02-16-2012, 02:12   #6
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
Alıntı:
xfce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
BAKARA 219. Sana, şarap ve kumar hakkında soru sorarlar. De ki: Her ikisinde de büyük bir günah ve insanlar için bir takım faydalar vardır. Ancak her ikisinin de günahı faydasından daha büyüktür. Yine sana iyilik yolunda ne harcayacaklarını sorarlar. "İhtiyaç fazlasını" de. Allah size âyetleri böyle açıklar ki düşünesiniz.


bakara suresinde diyorki İHTİYAÇ FAZLASINI VERECEKSİN DİYOR 40 DA 1 FALAN DEMİYOR BAKIN.
Bu ayetle ilgili şunu sormak lazım; ihtiyaçtan fazlasını bu ayet infak etmeyi emir mi ediyor? Bir metin var önümüzde, biz bu metinde Allah`ın muradını anlamaya çalışıyoruz. Ayet, ihtiyaçtan fazlasını vermeyi emir mi ediyor? Kullanılan kelimeye baktığımızda asla kimse bunu söyleyemez. “Gulil affe...” Af, bizim bildiğimiz, kullandığımız “af” kelimesidir. Yani, “ihtiyaçtan fazlasını” diye çevirelim, doğru çeviri budur diyelim. Fakat burada bunu emir mi ediyor? “Af” kelimesi bir kere “affetmekten” gelir. Yani biri size karşı bir haksızlık yapmışsa affetmeniz emredilmez. Allah da affı sever, affedenleri sever, ama tavsiye eder. Bakın kısas ayetinin arkasında, “affederseniz sizin için hayırlı olur” der. Ama affedin demez. Çünkü affedip affetmemek bana kalmış bir şeydir. Affetmeyebilirim de. Affetmezsem hakkımı dünyada da ahirette de talep ederim, bu da anamın ak sütü gibi hakkımdır. Ama “af” burada tavsiye edilmektedir.

İşte burada kelimenin de etimolojisi atlanan ve ıskalanan budur. “İhtiyaçtan fazlasının infakı” tavsiye edilmektedir. Peygamberimiz bu tavsiyeyi yapmıştır. Ömrünün son gününde, altı ya da yedi dirhem para gelmiş onu da Hz. Aişe`ye infak etmek üzere vermiş. O hastalık telaşesi içerisinde o para infak edilememiş. Efendimizin, vefatından saatler önce uğraştığı meseleye bakın. “Onu bana getir” diyor. Yani ayılıyor, bayılıyor, artık vefata saatler kalmış. “Aişe, o dirhemleri bana getir” diyor. Aişe, dirhemleri efendimizin avucuna sayıyor. Efendimiz, o dirhemleri oracıkta Abbas`a veriyor. “Bunları infak edin” diyor ve o anda rahatlıyor.

Efendimiz bu tavsiyeyi yapmıştır. Peki, bunu bir emir olarak algılamış mıdır? Emir olarak algılamış olsaydı, efendimizin vefat etmeden önce sahabenin ihtiyaç fazlası hiçbir şeye sahip olmaması, efendimizin de buna izin vermemesi lazımdı. Oysaki böyle değil. Yani on bin tane köle azad eden sahabe var. Bin tane askeri, Hz. Osman gibi techiz eden sahabe var. Abdurrahman bin Avf gibi, binlerce askerin ihtiyacını karşılayan sahabe var. Bunlar daha efendimiz yaşarken oluyor. Efendimizin borç aldığı sahabeler var. Hakeza borç aldığı gayri müslimler de var. Dolayısıyla sahabenin, daha efendimiz yaşarken ihtiyaç fazlası elindeydi. Bunu böyle anlamak şu demektir; “kira getiren bir şeye sahip olmak haramdır!?.”

Bakara 219`u doğru anlamak lazım. Burada teşvik edilmiştir. Rabbimiz tavsiye etmiştir. Fakat tersi haramdır. Bu da bir emirdir. “İhtiyaç fazlası haramdır” diyecek ne ayetin metlulü ne lafzı ne maksadı ne manası ne Allah Rasulünün uygulaması ne de sahabenin uygulamasında bunu doğrulayıcı asla bir şey göremeyiz.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 02-16-2012, 02:15   #7
Kullanıcı Adı
Cihannur
Standart
Alıntı:
xfce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
peki bu islam ekonomik sisteminde duzeninde zenginler islama gore hareket edicekmi yoksa tamamen duygusalmı davaranıcaklar.
serbest piyasa ve ozel mulkiyet olan bir sisteme kapitalizm denir. islam ekonomisi denmez.
önce kapitalizm nedir . sen hem serbest piyasa olucak diyorsun hemde bunun adı kapitalizm degildir diyorsun once bu konuda anlaşalım.
Bu konuda bir önceki mesajımda şunları yazmıştım:

Alıntı:
Cihannur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Serbest piyasayı kabul etmesi itibariyle İslamla kapitalizm arasında bu yönde bir benzerlik olduğu gibi, İslam, zekât ve sadaka müesseseleriyle fakirlere sahip çıkması yönüyle de sosyalizmle de benzerlik göstermektedir.

İslam'ın ekonomik sistemini kapitalizmle bir tutamazsın. İslam'da faiz yoktur, bu bir. Ayrıca İslam zekât ve sadaka müeseseleriyle zenginlerin fakirlere yardımcı olmalarını sağlar ve böylelikle toplumda sosyal adaleti sağlar, bu iki. Ayrıca İslam'da para ve mal, kapitalizmin aksine en önemli değerler değillerdir. Değerler sıralamasında para ve mal epey geride kalırlar, bu da üç.
Kapitalizmde altta kalanın canı çıksın anlayışı vardır; İslam'da ise altta kalanın canını kurtarırız anlayışı vardır, bu da dört.

Zenginler ve toplumun geneli İslamın kurallarına ne kadar çok uyarlarsa toplumdaki sosyal adalet de o ölçüde sağlanır. Toplumda fakirler olabilir; ama fakirlikten dolayı mağdurluklar olmamalıdır. İslamın zekât ve sadaka müesseseleri toplumdaki fakirlerin asgari yaşam şartlarının altında kalıp çaresizlik içinde perişan olmalarını önler.

Serbest piyasa ve özel mülkiyetin var olduğu her sisteme illa da kapitalizm denilmez. İslamın ekonomik modelinde de serbest piyasa ve özel mülkiyet vardır; ama İslamın ekonomik düzeni kapitalizm değildir ve kapitalizmin ekonomik düzeni altta kalanın canının çıktığı zalim bir ekonomik düzenken, İslamın ekonomik düzeni altta kalanın canının kurtarıldığı adil bir ekonomik düzendir.

Konu Cihannur tarafından (02-16-2012 Saat 02:18 ) değiştirilmiştir..
Cihannur isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı




2007-2026 © Siyaset Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.


Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı