|
![]() |
#1 | |
![]() Alıntı:
Sosyalizm de kapitalizm de insanlık için zararlı sistemlerdir. Doğru olan ve insanlık için yararlı olan ekonomik sistem İslami ekonomik sistemdir. İslam'da faiz yasaklandığı için paradan para kazanmak yoktur. Serbest piyasa ekonomisi esastır. İnsanlar serbest piyasada çabalayarak geçimlerini sağlarlar. Toplumda zenginler de olabilir fakirler de olabilir. Gece gündüz çalışanla yan gelip yatan bir olmaz. İslamın sosyal adalet düzeni toplumdaki fakirlerin fakirliklerinden dolayı mağduriyet yaşamalarını önleyici biçimdedir. Zenginler zekât vermekle mükelleftirler. Ayrıca İslam sadaka vermeyi de tavsiye eder. Zenginlerin fakirlere verdikleri zekât ve sadakaları sayesinde fakirlerin fakirlikten dolayı mağduriyet yaşamaları engellenir.
![]() |
||
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 | ||||
![]() Alıntı:
ondan sonra diyorsunki serbest piyasa üretim araçları mulkiyeti olucak!!! (zaten kapitalizmin temeli özel mulkiyet ve serbest piyasadır. senin islam ekonomisi diye anlattıgın şey zaten kapitalizmdir. içerisinde faiz le borç vermenin yasak oldugu "faizsiz kapitalizm" gibi bişey. yine özel mulkiyet olucak mulku olanlar olmayanları yine somurucek.) "islami ekonomik sistem" dedigin sistemde faiz yasak olabilir ancak kapitalizmin temeli üretim araçlarının özel mulkiyetidir. senin dediginden şu çıkıyor faiz olmayacak ama kapitalizm olacak . senin islami ekonomik sistem dediginin kapitalizmden bir farkı olmuyor. çunku işin içine serbest piyasa para girince en dindar insanlar bile uygulamada islami kurallara uymazlar. 40 da 1 zekatlarını verirler ama geri kalan 39 a sıkıca sarılırlar.
Konu xfce tarafından (02-15-2012 Saat 21:28 ) değiştirilmiştir.. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Alıntı:
serbest piyasa ve ozel mulkiyet olan bir sisteme kapitalizm denir. islam ekonomisi denmez. önce kapitalizm nedir . sen hem serbest piyasa olucak diyorsun hemde bunun adı kapitalizm degildir diyorsun once bu konuda anlaşalım. Konu xfce tarafından (02-16-2012 Saat 01:54 ) değiştirilmiştir.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Alıntı:
serbest piyasa ve özel mülkiyet olan bir sisteme kapitalizm denir ![]() islam 1400 yıl önce tanıdı bu imkanları kapitalizmi islammı icat etti ![]() islam sosyal düzeni ve adaleti öngörüyor,faize karşı o zaman adı islam değil sosyalizm öylemi ![]() islam en mükemmel sistemdir... her koşulda sosyal hayatta,ekonomide... eh ekonomide en mükemmel teoriyi ortaya atmak isteyenler düşünüyor düşünüyor ve biri diyor serbest piyasa ve mülkiyet olsun... diğeride sosyal adalet olsun,hak verilsin diyor... Kendilerince en mükemmeli seçiyorlar ama bunlar islamda birlikte bulunuyor zaten ![]() yahu ne kadar sığ düşünüyorsun be kardeşim sen... hani faiz nerede madem kapitalizm ise bu sistem ? ayette ''servet zenginlerin içinde dönüp dolaşan bir devlete dönüşmesin'' diyor... halbuki kapitalizmde servet monopollerin elinde... sence bu kapitalizm mi ? |
||
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Alıntı:
BAKARA 219. Sana, şarap ve kumar hakkında soru sorarlar. De ki: Her ikisinde de büyük bir günah ve insanlar için bir takım faydalar vardır. Ancak her ikisinin de günahı faydasından daha büyüktür. Yine sana iyilik yolunda ne harcayacaklarını sorarlar. "İhtiyaç fazlasını" de. Allah size âyetleri böyle açıklar ki düşünesiniz. bakara suresinde diyorki İHTİYAÇ FAZLASINI VERECEKSİN DİYOR 40 DA 1 FALAN DEMİYOR BAKIN. Konu xfce tarafından (02-16-2012 Saat 02:03 ) değiştirilmiştir.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Alıntı:
İşte burada kelimenin de etimolojisi atlanan ve ıskalanan budur. “İhtiyaçtan fazlasının infakı” tavsiye edilmektedir. Peygamberimiz bu tavsiyeyi yapmıştır. Ömrünün son gününde, altı ya da yedi dirhem para gelmiş onu da Hz. Aişe`ye infak etmek üzere vermiş. O hastalık telaşesi içerisinde o para infak edilememiş. Efendimizin, vefatından saatler önce uğraştığı meseleye bakın. “Onu bana getir” diyor. Yani ayılıyor, bayılıyor, artık vefata saatler kalmış. “Aişe, o dirhemleri bana getir” diyor. Aişe, dirhemleri efendimizin avucuna sayıyor. Efendimiz, o dirhemleri oracıkta Abbas`a veriyor. “Bunları infak edin” diyor ve o anda rahatlıyor. Efendimiz bu tavsiyeyi yapmıştır. Peki, bunu bir emir olarak algılamış mıdır? Emir olarak algılamış olsaydı, efendimizin vefat etmeden önce sahabenin ihtiyaç fazlası hiçbir şeye sahip olmaması, efendimizin de buna izin vermemesi lazımdı. Oysaki böyle değil. Yani on bin tane köle azad eden sahabe var. Bin tane askeri, Hz. Osman gibi techiz eden sahabe var. Abdurrahman bin Avf gibi, binlerce askerin ihtiyacını karşılayan sahabe var. Bunlar daha efendimiz yaşarken oluyor. Efendimizin borç aldığı sahabeler var. Hakeza borç aldığı gayri müslimler de var. Dolayısıyla sahabenin, daha efendimiz yaşarken ihtiyaç fazlası elindeydi. Bunu böyle anlamak şu demektir; “kira getiren bir şeye sahip olmak haramdır!?.” Bakara 219`u doğru anlamak lazım. Burada teşvik edilmiştir. Rabbimiz tavsiye etmiştir. Fakat tersi haramdır. Bu da bir emirdir. “İhtiyaç fazlası haramdır” diyecek ne ayetin metlulü ne lafzı ne maksadı ne manası ne Allah Rasulünün uygulaması ne de sahabenin uygulamasında bunu doğrulayıcı asla bir şey göremeyiz. |
||
![]() |
![]() |
#7 | ||
![]() Alıntı:
Alıntı:
Zenginler ve toplumun geneli İslamın kurallarına ne kadar çok uyarlarsa toplumdaki sosyal adalet de o ölçüde sağlanır. Toplumda fakirler olabilir; ama fakirlikten dolayı mağdurluklar olmamalıdır. İslamın zekât ve sadaka müesseseleri toplumdaki fakirlerin asgari yaşam şartlarının altında kalıp çaresizlik içinde perişan olmalarını önler. Serbest piyasa ve özel mülkiyetin var olduğu her sisteme illa da kapitalizm denilmez. İslamın ekonomik modelinde de serbest piyasa ve özel mülkiyet vardır; ama İslamın ekonomik düzeni kapitalizm değildir ve kapitalizmin ekonomik düzeni altta kalanın canının çıktığı zalim bir ekonomik düzenken, İslamın ekonomik düzeni altta kalanın canının kurtarıldığı adil bir ekonomik düzendir. Konu Cihannur tarafından (02-16-2012 Saat 02:18 ) değiştirilmiştir.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|