o maddeye bi itirazım yok tabi ki...
ama evlilik konusuda devlet haddini aşmış bence...
osmanlının özellikle son dönemdeki saraya yakın din adamlarının etkisi olabileceğini tahmin ediyorum...
Muhaddislerin İmamı İmam Buhari, Rafizilerle evlenilemeyeceğini söylemiştir!..
Alıntı:
Selamun Aleykum ve Rahmetullahi ve Berakatuh
Rafizilerin kestiklerini yemek caiz midir?
Soruyu Soran: Abdullah Takavî
Wa aleykum selam ve rahmetullahi ve berakatuh
Rafizilerin kestiklerini yemek caiz değildir. İmam Buhari (rahimehullah) Rafiziler ve Cehmiye'den (olanlar) için "Onlara selam verilmez. Onlarla nikah yapılmaz ve kestikleri yenmez" demiştir. (Kitabu Hakli Efal-il İbad, sy: 125)
Şeyh Abdullah bin Cibrin "Rafizilerin kestiklerinin yenmesi helal değildir" demiştir.ve hakeza Şeyh Nasır el-Fehd "Şia'ya gelince onların kestiklerini yemek helal değildir" demiştir.
Onların kestiklerinin haram kılınmasının sebebine gelince;
Alimlerimiz Rafizilerin gerek gurup olarak gerekse muayyen olarak tekfir edildiklerini söylemişlerdir. Bu noktada kesin olan kaide şudur ki; kesilen bir hayvanın etinin yenmesinin helal olabilmesi için kesen kimsenin Müslüman ya da kitap ehli olması gerekir. Allah (sb) şöyle buyurur:
"Bugün size temiz olan yiyecekler ve kitap ehlinin kestikleri helal kılınmıştır."
Abdullah ibni Mes'ud "Müslüman ya da kitap ehli dışında diğerlerinin kestiklerini yemeyiniz" demiştir. (İbni Kesir Tefsiri 2/91)
Bununla birlikte günümüzde Rafiziler kestikleri hayvanların üstüne Allah'ın ismini değil Ali, Hüseyin, Hasan ve diğerleri gibi imam addettiklerinin ismini anmaktadırlar. Allah (subhanehu ve Teala) şöyle buyurur:
"Üzerine Allah'ın ismi anılmayanlardan yemeyiniz. Zira bu yoldan çıkmaktır."
İmam Kurtubi şöyle demiştir. "Kitap ehlinin şayet kesim esnasında Allah'tan başkasının adını andığı duyulursa ondan yenilmez. Bu sahabeden Ali, Aişe, İbn-i Ömer'in kavlidir. Hakeza Tavus ve Hasen'in kavli de bu yöndedir. En doğrusunu Allah bilir.
Cevap Veren:
Tevhid ve Cihad Minberi Fetva Kurulu Üyesi
Şeyh Ebu Humam Bekr bin Abdulaziz el-Eseri
Konu werret tarafından (03-08-2012 Saat 19:07 ) değiştirilmiştir..
Geçtiğimiz konuya ek olması ve hüccet-i ikame’nin artması için ilim ehlinin, rafizi şiası hakkında ki görüşlerini sıralayacağız inşaallah.
-Ebu Bekr el-Mervezi dedi ki: Ebu Abdullah’a -Ahmed bin Hanbel- Ebu Bekr, Ömer ve Aişe (r.a)’a söven hakkında sordum. O’da dedi ki: “Onları İslam üzerinde görmem!”
Yine dedi ki –Ebu Bekr el-Mervizi – : İşittim ki Ahmed bin Hanbel şöyle diyor: “Malik bin Enes dedi ki: Nebi (s.a.v)’in ashabına sövenin İslam’dan hiçbir payı ve nasibi yoktur.” [150]
Ve bende derim ki: bu sadece Nebi (s.a.v)’in ashabına sövenin hükmü? ! Peki, bunun dışında tıpkı Şia’nın yaptığı gibi bir de onları tekfirleyenin akıbeti sizce nasıl olur? Onlar – Şia – bununla tekfire daha layık olmazlarmı?
-Yine Ahmed bin Hanbel (r.a) diyor ki: “İster Cehmiyye, Kaderi yada Şia olsun eğer ki -kendi yollarına- davet ediyorlarsa, onlara ne selam verilir ne de cenaze namazları kılınır” [151]
-İmam Buhari (r.a) diyor ki: Cehmiyye ve Rafizi şiilerine, ne selam verilir, ne ziyaretlerine gidilir, ne onlarla nikahlanılır, ne şehadetleri kabul edilir, ne de kestikleri yenilir.” [152]
-Musa bin Harun bin Ziyad (r.a) dedi ki: Muhammed bin Yusuf’dan işittim ki: Adamın bir tanesi Ebu Bekr (r.a)’e sövenin hükmünü soruyor. O’da dedi ki: Kafirdir. Adam da dediki: Cenaze namazı kılınırmı? O’da dedi ki: Hayır. Bende sordum ki: Adam “Allah’dan başka ilah yoktur diyor, biz onu ne yapacağız? O’da dedi ki: Ona ellerinizle dokunmayın, odunlarla çukuruna kadar taşıyıp gömün.” [153]
-Aynı şekilde Muhammed bin Yusuf (r.a) diyor ki: “Cehmiyyeleri ve Rafizi şiileri ancak zındıklar olarak görüyorum.” [154]
-İbn Hazm (r.a) onlar hakkında diyor ki: “Şüphesiz ki Şiiler Müslümanlardan değildirler. Onlar yalan ve küfür konusunda Yahudi ve Hristiyanlarla aynı sınıftadırlar.” [155]
-İmam Ebu Hanife (r.a) diyor ki: “Şia akidesinin aslı sahabeyi sapık olarak göstermektir.” [156]
İmam yine dedi ki: Haticetu’l Kubra (r.a)’dan sonra alemlerin en faziletli hanımı Aişe (r.a)’dir. O ki zinadan mutahhardır ve Şiilerin yaptığı iftiralardan beridir. Kim onun zani olduğuna şahitlik ederse, onu diyen veled-i zinadır! ” [157]
- İmam Şafii (r.a) diyor ki: ”Rafizi şiilerinden daha çok yalanlara iman eden bir kavime rastlamadım.” [158]
- Ahmed bin Yunus (r.a) diyor ki: “Ben Şiilerin kestikleri eti yemem, çünkü onlar bana göre mürteddirler.” [159]
Yavuz Sultan Selim Han, aşağıdaki fetvayı aldıktan sonra Şah İsmail'in üzerine yürümüştür!..
Alıntı:
Besmele ve duadan sonra...
Müslümanlar bilin ve uyanık olun,bu taife-i kızılbaş ki reisleri Erdeboğlu ismaildir, (Şah İsmail) peygamberimiz aleyhi salatu vesselamın şeriat ve sünnetini ve din-i islam ve ilmi dini ve kuranı kerimi tahrif edilmiş olarak kabul ettikleri ve dahi ALLAHu tealanın haram kıldığı günahları helaldir dedikleri ve hafife aldıkları ve kuranı kerimi, mushafları ve İslam kitablarını tahkir ettikleri ve toplatıp yaktıkları ve ulemaya ve evliyaya ihanet edip,mescidleri yaktıkları ve şah ismaili ilah yerine koyup secde ettikleri ve dahi hazreti Ebubekir(r.a) ve hazreti Ömer (r.a.)e söğüp hilafetlerini inkar ettikleri ve dahi peygamberimizin hanımı Aişe anamıza (r.anha) hakaret ettikleri ve peygamberimizin şeriatını kaldırmak kasdında oldukları ve bunlar gibi şeriata muhalif halleri ve fiilleri bu fakir katında ve bütün ulema yanında malum olduğu sebepten biz dahi şeriatın hükmü ve kitaplarımızın nakli ile fetva verdik ki.....
Zikrolunan taife (Şia) kafir ve mülhiddirler ve dahi her kimse ki onlara meyledip onların batıl dinlerine razı ve yardımcı olsalar,onlar dahi kafir ve mülhiddirler,bunları kırıp cemaatlerini dağıtmak bütün Müslümanlara vacip ve farzdır. Müslümanlardan ölenler şehit ve cenneti a-ladadır ve onlardan ölenler hor ve hakir olarak cehennemin dibindedir. Bunların hali kafirlerin hallerinden kötü ve şiddetlidir. Zira bunların kestikleri ve soydukları murdar ve nikâhları batıldır. Malları ve kadınları ganimettir.Bunların tövbelerine dahi itibar olunmayıp katledile.