|
![]() |
#1 | |
![]() Alıntı:
Yüce RABBİMiz örtünme ilgili ayeti kerimelerinde şöyle buyurur: "Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle. Bu onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur. ALLAH çok bağışlayan ve çok merhamet edendir." (33/Ahzâb; 59) Bu birincisi kardeşim... Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Ziynetlerini kocalarından yahut babalarından yahut kocalarının babalarından yahut oğullarından yahut üvey oğullarından yahut erkek kardeşlerinden yahut erkek kardeşlerinin oğullarından yahut kız kardeşlerinin oğullarından yahut Müslüman kadınlardan yahut sahip oldukları kölelerden yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler. Gizledikleri ziynetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz!” (Nûr Suresi, 31) Bu ikincisi... Eğer (ALLAH'tan) korkuyorsanız, (yabancı erkeklere karşı) çekici bir edâ ile konuşmayın; sonra kalbinde hastalık bulunan kimse ümide kapılır..." (33/Ahzâb, 32) Buda üçüncüsü... Bayanların nasıl giyineceğini Kuran Azimuşşan ne güzel anlatmış örütlerini omuzlarına salsınlar daha neyi tartışıyoruz değilmi?
![]() Konu Alem_i Ervah tarafından (04-23-2009 Saat 23:30 ) değiştirilmiştir.. |
||
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 | |
![]() Alıntı:
Kimse birinin bu tür başörtüsüne bakıpta aa bu dine uygun değil bu müslüman değil veya yeterince müslüman değil diyemez belki o eleştirdiği kişi geceleri ondan daha çok ağlıyordur gıybet etmiyordur ama velakin Resulu kibriyanın hadisinede kimse karşı gelemez cennetin kokusunu alamaz dediyse bize laf düşmez. Konu -musa- tarafından (04-24-2009 Saat 02:12 ) değiştirilmiştir.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Alıntı:
Bu sözlerinize tek cevabım oalcak oda şudur. Hak ile Batıl asla yan yana olmaz...Tam teslimiyet olunmalı ALLAH c.c ,a... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Alıntı:
Allah aşkına ne bu ya! Üzerine parfümleri sürüp erkekler içinde salına salına dolaşsın diyen mi var? Temiz olsun, kılık kıyafetine çeki düzen versin, örtmesi gereken yerleri canı ne şekilde istiyorsa abartıya kaçmadan örtsün yeter. Eğer erkekler edebiyle giyinmiş zarif, temiz, namuslu bir bayana yan gözle bakıyorsa, hiç kusuruma bakmayın, o zaman o erkekleri izole edin toplumdan. " (Allah’ın koyduğu) ölçüleri aşmayın. Allah, ölçüleri aşanları sevmez." "O’nun ölçülerini aşma konusunda içinizde derin bir endişe bulunsun." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Alıntı:
Bir hatalı suçlu aranıcaksa eğer hemen kadına yüklenilir. Erkekleri izole edelim ozaman. Madem kadın çirkin olucak ve dikkat çekici giyinmiyicek erkekte giyinip süslenmesin. Onlarda çirkin olsun. ![]() Neyse ciddileşeyim hemen. ![]() Bakın tesettürlü olmak ayrıdır tesettürlüymüş gibi olmak ayrı, Ben onlara çakma kapalı diyorum. Çakma kapalı diye tabir ettiğim kişilerin çoğunluğu daha olgunlaşmamış aklı bir karış havada özentilerin esiri olmuş genç bayanlardır. Fakat bunu kullanıpta Başörtülülere laf atan, onları rencide etmek için elinden geleni yapanlara çanak tutulmasınıda kınıyorum!... Diriliş.f çok güzel anlatmış"sıkmabaş" tabirini kimlerin ne için kullandığını. Bize empoze edilmeye çalışılan benimsememiz için bazı kalıplara sokulan tabirlere dikkat edelim... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Alıntı:
Ayetleri doğru yerde kullan. Şeriatı öğren ve öğrenelim. Vesselam Konu -musa- tarafından (04-24-2009 Saat 16:07 ) değiştirilmiştir.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Alıntı:
Çarşaf giyinipte gayet alımlı ve hoş görünen bayanları görüyoruz. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Alıntı:
İçki mi? Haram deyip geçmeyin. Neden haram edilmiş bunu mantıklı olarak düşünürseniz, tıpkı bir annenin evladını koruduğu gibi Rabbimizin de bizleri daha büyük bir şevkatla koruduğunu görürsünüz. Ve o haramlar için Rabbinize daha çok şükredersiniz. Ama sorgulamayan bir insan bunu fark edemez. Belki de "keşke şu haram olmasaydı" bile diyebilir. Onun inancı bile yeterince sağlam olmaz. Okumayan, sorgulamayan bir insanı istediğiniz yöne çekebilirsiniz. O yüzden dinde mantık vardır. Sorgulama vardır. Bunu yaparsanız, değil dinden uzaklaşmak, daha çok dine bağlanırsınız. Son kez baş örtüsü konusuna geleceğim. Allah sizin gibi ne giymemiz gerektiğini söylemez. Nasıl giyinmemiz gerektiğini söyler. Bu bir çemberdir. Bu çemberin sınırlarını aşmamak kaydıyla kişi istediği gibi giyinebilir. İster baş örtüsü istersen çarşaf. Canın nasıl istiyorsa. Allah bir söz söylerse hükmü kesindir. Allah hiçbir zaman verdiği hükümde açık kapı bırakmaz. Kuran'da peki ne demiş? Tekrar bakalım; Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Gayet açık, anlaşılır bir söz. Ne diyor? Haram olan şeylere bakmayın. Irzınızı koruyun. Yani karşındaki kişiyi tahrik edici hal ve hareketler içinde bulunmayın. Amenna! Kimsenin itirazı bile olamaz. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Görünen kısımlar müstesna demiş. Yani bu kısımlar açık olabilir diyor. Çarşafa sokup, yüzünü de peçeyle örten kadınların acaba müstesna olan yeri neresi? Neyse. Zinet yerleri ise tartışmalı bir konu. Bu konu alimlerin işi. Ben kendi düşüncemi söyleyecek olursam, burada örtünmesi, gizlenmesi istenen bedenin bir bölgesi değil, zinet yani maddi değer taşıyan takıdır. Eğer takı parmağınızda ise eli, ayağınızda ise ayağınızı, burunlarına hızma ve benzeri şeyler takan varsa yüzlerini kapatmaları gerekir. Nereden anlıyorum? Gizledikleri ziynetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. İşte bu satırdan. Yani Kur'an ziynet yerlerinizi örtün derken, hedef olarak ziynet eşyalarını almış. Bunların örtülüp saklanmasını istemiş. Saklamakla da yetinmeyin, onun varlığını belli edecek şeyleri de yapmayın demiş. Ayağını vurarak yürürsen, ziynet eşyasının çıkaracağı sesten varlığını anlarsın. O zaman onu örtmenin anlamı kalmaz. Neden peki? Bugün haberlerde duyuyoruz. Bir bayanın kolundaki bilezik için insan öldüren canileri. Rabbimiz hem ırzımızı hem de para için gözü dönmüş canilere karşı bizi koruyor. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. İşte, baş örtüsünün varlığını kesn olarak gördüğümüz kısım. Demek ki başlarını örtecek. Peki yaka nedir? "Giysilerin boyna gelen, boynu çeviren bölümü" Buraya kadar olan kısmı, baş örtüsüyle kapatsınlar diyor.* İşin diğer bir boyutu, başından beline veya ayaklarına kadar çarşaf giyen bir bayanın yaka kısmı neresi oluyor? Beli mi? (Giymeyin de demiyor. Ama Kur'an demek ki baş örtüsünü yakaya kadar örtmesini istiyor.) Yani kısacası nasıl kapatırsan kapat. Ama şu satırların neresinde Allah kadınlara "itici olun" diyor. Sadece çarşafla buraları kapatın diyor? Ben edebiyat okudum. Onca divan beyiti çevirdim, bir çok söz ve anlam sanatı öğrendim. Ama ben buradan "itici olun, çarşaf giyin" gibi bir sonucu çıkartamadım. Sadece "örtün" diyor. Nasıl örter? O bayanın bileceği iş. Bundan ötesini söylemek aşırıya kaçmaktır. Ve Allah aşırıya kaçanları sevmez. (*Ayet çevirisinde salsınlar kelimesine takılmamak lazım. Bu ayeti birçok alim ve diyanet şu şekilde çevirmiştir: Başörtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Kıymetli arkadaşlar;
İslam'da örtünmenin farziyyeti kat'idir lakin bunun biçimi kesin olarak belirlenmemiştir. Başörtünün yakalara salınması, o dönemde örtünmenin tam olarak sağlanması için gerekli bir husustur. "sıkma baş" tabiri malesef ki başörtülü insanları itham etmek için kullanılan bir tabirdir ve nasıl örtünürse örtünsün tüm başörtülü bayanlar için de bu tabir kullanılmaktadır - özellikle sosyete! olarak tabir edilen yerlerde gezdiğinizde karşılaşabilirisiniz- Bu yüzden sıkma baş tabirinin bizler tarafından kullanılması pek hoş değildir zannımca.. Başörtü biçiminin her yöre de farklı bir biçim alması, her bölge de tesettürün farklı kıyafetlerle sağlanması da ayetin yorumunun farklı anlaşıldığının göstergesidir. Bizim dikkat etmemiz gereken husus özellikle "kardeşlerimiz" hakkında söylediğimiz sözlerde itham ve kalıplardan olabildiğince uzaklaşmak olmalıdır. Ve bir husus daha, başörtüsü sebebiyle gözyaşı döken, okullardan içeri alınmayan öğrencilerin pek çoğu belki de "sıkma baş" tabirinin içinde yer alanlardır.. Söylenen her söz ince ince düşünülmelidir bunun için... selam ile.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Allah rızası için yapmayın şunu ya nedemek o dönem için geçerliydi lütfen herkes bildiği konuda konuşsun yorum yapsın ayetle sabit olan bir konu hakkında kimse gelişi güzel konuşmasın dinde TAVİZ olamaz...
|
|
![]() |
![]() |