Siyaset Forum - Siyasetin Kalbi
İslam'da Kadın & Tesettür İslamda kadın,tesettür vb. ile ilgili konuları bu bölümde paylaşıyoruz.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 04-23-2009, 23:28   #1
Kullanıcı Adı
Alem_i Ervah
Standart
Alıntı:
KaraEsref Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kusuruma bakmayın. Açık yazacağım. Cinsellik ayrı şeydir; kadınsılık ve güzel görünmek ayrı şey.

Bir bayana kadınsı özelliklerini yasaklayamazsınız. "Kadın olma" diyemezsiniz. Başı belli olmasın diye genişçe bir çarşaf geçirirsiniz, yüzünden belli eder. Yüzüne peçe geçirseniz sesinden belli olur. Konuşmayı yasak etseniz bu sefer de yürüyüşünden kadına ait özelliklerini belli eder. Çünkü onun yaratılışı öyledir. Bunu yani kadınsılığı cinsellik ile karıştırır ve dine aykırı olarak tabir edeseniz, işin sonu Afganistan'daki kadınların haline kadar gider.

İkincisi güzellik. Bizim dinimizde erkek olsun bayan olsun, insanlar güzel ve temiz olmak zorundadır. Peygamberimiz imkanları ölçüsünde güzel giyinir, kokular sürerdi. O dönemin bayanları da güzelliğe önem verirdi. Çirkin olmak, kendine bakmamak, kılık kıyafetine çeki düzen vermemek bizim inancımızla açıklanabilecek birşey değil.

Başını ve ziynet yerlerini örten bir bayanın, bunu yaparken başının hatlarını belli etmesi (tekrar afedersiniz diyorum) cinsellikle bağdaştırılabilir mi? Yoksa sadece güzellik ile mi alaklı? Zaten bizim dinimiz, bayanın başının hattı bile belli olmayacak demiyor ki! (Bu sözüm baş örtüsü yoktur şeklinde algılanmasın lütfen)

Şüphesiz bu özünde Allah korkusu barındıran, şekilce sadece güzellik adına yapılan bir örtünme şekli. Cinselliği ön plana çıkarma gibi bir düşünce yok. Saten, kıpkırmızı bir örtü giyer tamam derim. O ayrı. Veya hatlarını belli ettiği yer, vücut hatları olsa haklısınız. Bu kabul edilemez. Çünkü cinsellik içerir. Fazlasıyla dikkat çekicidir. Ama başının hattına bakıp da kötü şey düşünmek ancak sapmışlara yada sapkınlara ait bir özellik olabilir.


Yüce RABBİMiz örtünme ilgili ayeti kerimelerinde şöyle buyurur: "Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle. Bu onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur. ALLAH çok bağışlayan ve çok merhamet edendir." (33/Ahzâb; 59)

Bu birincisi kardeşim...


Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Ziynetlerini kocalarından yahut babalarından yahut kocalarının babalarından yahut oğullarından yahut üvey oğullarından yahut erkek kardeşlerinden yahut erkek kardeşlerinin oğullarından yahut kız kardeşlerinin oğullarından yahut Müslüman kadınlardan yahut sahip oldukları kölelerden yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler. Gizledikleri ziynetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz!” (Nûr Suresi, 31)

Bu ikincisi...



Eğer (ALLAH'tan) korkuyorsanız, (yabancı erkeklere karşı) çekici bir edâ ile konuşmayın; sonra kalbinde hastalık bulunan kimse ümide kapılır..." (33/Ahzâb, 32)

Buda üçüncüsü... Bayanların nasıl giyineceğini Kuran Azimuşşan ne güzel anlatmış örütlerini omuzlarına salsınlar daha neyi tartışıyoruz değilmi?




 


Konu Alem_i Ervah tarafından (04-23-2009 Saat 23:30 ) değiştirilmiştir..
Alem_i Ervah isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 04-24-2009, 02:09   #2
Kullanıcı Adı
-musa-
Standart
Alıntı:
KaraEsref Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Bir bayana kadınsı özelliklerini yasaklayamazsınız. "Kadın olma" diyemezsiniz. Başı belli olmasın diye genişçe bir çarşaf geçirirsiniz, yüzünden belli eder. Yüzüne peçe geçirseniz sesinden belli olur. Konuşmayı yasak etseniz bu sefer de yürüyüşünden kadına ait özelliklerini belli eder. Çünkü onun yaratılışı öyledir. Bunu yani kadınsılığı cinsellik ile karıştırır ve dine aykırı olarak tabir edeseniz, işin sonu Afganistan'daki kadınların haline kadar gider.

İkincisi güzellik. Bizim dinimizde erkek olsun bayan olsun, insanlar güzel ve temiz olmak zorundadır. Peygamberimiz imkanları ölçüsünde güzel giyinir, kokular sürerdi. O dönemin bayanları da güzelliğe önem verirdi. Çirkin olmak, kendine bakmamak, kılık kıyafetine çeki düzen vermemek bizim inancımızla açıklanabilecek birşey değil.
Ama başının hattına bakıp da kötü şey düşünmek ancak sapmışlara yada sapkınlara ait bir özellik olabilir.
Kadın güzelliğini başka erkeklere gösteremez sahabi kadınları koku sürüpte dışarı çıkmazlardı.Çarşaf iticidir öyle olması gerekir namahreme çekici görünmeyecektir
Kimse birinin bu tür başörtüsüne bakıpta aa bu dine uygun değil bu müslüman değil veya yeterince müslüman değil diyemez belki o eleştirdiği kişi geceleri ondan daha çok ağlıyordur gıybet etmiyordur ama velakin Resulu kibriyanın hadisinede kimse karşı gelemez cennetin kokusunu alamaz dediyse bize laf düşmez.

Konu -musa- tarafından (04-24-2009 Saat 02:12 ) değiştirilmiştir..
-musa- isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-24-2009, 02:19   #3
Kullanıcı Adı
Gökmen
Standart
Alıntı:
-musa- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kadın güzelliğini başka erkeklere gösteremez sahabi kadınları koku sürüpte dışarı çıkmazlardı.Çarşaf iticidir öyle olması gerekir namahreme çekici görünmeyecektir
Kimse birinin bu tür başörtüsüne bakıpta aa bu dine uygun değil bu müslüman değil veya yeterince müslüman değil diyemez belki o eleştirdiği kişi geceleri ondan daha çok ağlıyordur gıybet etmiyordur ama velakin Resulu kibriyanın hadisinede kimse karşı gelemez cennetin kokusunu alamaz dediyse bize laf düşmez.


Bu sözlerinize tek cevabım oalcak oda şudur. Hak ile Batıl asla yan yana olmaz...Tam teslimiyet olunmalı ALLAH c.c ,a...
Gökmen isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-24-2009, 13:37   #4
Kullanıcı Adı
Eşref
Standart
Alıntı:
-musa- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kadın güzelliğini başka erkeklere gösteremez sahabi kadınları koku sürüpte dışarı çıkmazlardı.Çarşaf iticidir öyle olması gerekir namahreme çekici görünmeyecektir
Kimse birinin bu tür başörtüsüne bakıpta aa bu dine uygun değil bu müslüman değil veya yeterince müslüman değil diyemez belki o eleştirdiği kişi geceleri ondan daha çok ağlıyordur gıybet etmiyordur ama velakin Resulu kibriyanın hadisinede kimse karşı gelemez cennetin kokusunu alamaz dediyse bize laf düşmez.
Bu mantıkla kadın ne kadar çirkin, ne kadar itici olursa dinimizce o kadar uygundur. Bu mu yani?

Allah aşkına ne bu ya! Üzerine parfümleri sürüp erkekler içinde salına salına dolaşsın diyen mi var? Temiz olsun, kılık kıyafetine çeki düzen versin, örtmesi gereken yerleri canı ne şekilde istiyorsa abartıya kaçmadan örtsün yeter.

Eğer erkekler edebiyle giyinmiş zarif, temiz, namuslu bir bayana yan gözle bakıyorsa, hiç kusuruma bakmayın, o zaman o erkekleri izole edin toplumdan.


" (Allah’ın koyduğu) ölçüleri aşmayın. Allah, ölçüleri aşanları sevmez."

"O’nun ölçülerini aşma konusunda içinizde derin bir endişe bulunsun."
Eşref isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-24-2009, 14:50   #5
Kullanıcı Adı
Feyza
Standart
Alıntı:
KaraEsref Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Eğer erkekler edebiyle giyinmiş zarif, temiz, namuslu bir bayana yan gözle bakıyorsa, hiç kusuruma bakmayın, o zaman o erkekleri izole edin toplumdan.
Bencede... :merhaba: Karaeşref bey ++++
Bir hatalı suçlu aranıcaksa eğer hemen kadına yüklenilir. Erkekleri izole edelim ozaman. Madem kadın çirkin olucak ve dikkat çekici giyinmiyicek erkekte giyinip süslenmesin. Onlarda çirkin olsun. ( Feminist duygularım kabardı birden... )

Neyse ciddileşeyim hemen.

Bakın tesettürlü olmak ayrıdır tesettürlüymüş gibi olmak ayrı, Ben onlara çakma kapalı diyorum. Çakma kapalı diye tabir ettiğim kişilerin çoğunluğu daha olgunlaşmamış aklı bir karış havada özentilerin esiri olmuş genç bayanlardır. Fakat bunu kullanıpta Başörtülülere laf atan, onları rencide etmek için elinden geleni yapanlara çanak tutulmasınıda kınıyorum!...


Diriliş.f çok güzel anlatmış"sıkmabaş" tabirini kimlerin ne için kullandığını. Bize empoze edilmeye çalışılan benimsememiz için bazı kalıplara sokulan tabirlere dikkat edelim...
Feyza isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-24-2009, 15:54   #6
Kullanıcı Adı
-musa-
Standart
Alıntı:
KaraEsref Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bu mantıkla kadın ne kadar çirkin, ne kadar itici olursa dinimizce o kadar uygundur. Bu mu yani?

Allah aşkına ne bu ya! Üzerine parfümleri sürüp erkekler içinde salına salına dolaşsın diyen mi var? Temiz olsun, kılık kıyafetine çeki düzen versin, örtmesi gereken yerleri canı ne şekilde istiyorsa abartıya kaçmadan örtsün yeter.

Eğer erkekler edebiyle giyinmiş zarif, temiz, namuslu bir bayana yan gözle bakıyorsa, hiç kusuruma bakmayın, o zaman o erkekleri izole edin toplumdan.


" (Allah’ın koyduğu) ölçüleri aşmayın. Allah, ölçüleri aşanları sevmez."

"O’nun ölçülerini aşma konusunda içinizde derin bir endişe bulunsun."
Mantık değil bu dine mantıkla yaklaşılmaz. Şeriatte ölçü neyse insanda da o olmalı.Ben şeriat sünnet neyi istiyorsa onu söylüyorum. Çarşaf giyen kadın zaten itici oluyor namahreme karşı güzel görünmüyor öyle olması gerekir. Bilip bilmeden konuşmamak gerekir.Kadın kocasından başkasına güzel görünemez. Din hassastır her önüne gelen her konuda konuşamaz.Allah ve resulu ne istiyorsa harfiyen yapmak zorundayız.

Ayetleri doğru yerde kullan. Şeriatı öğren ve öğrenelim.
Vesselam

Konu -musa- tarafından (04-24-2009 Saat 16:07 ) değiştirilmiştir..
-musa- isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-24-2009, 16:10   #7
Kullanıcı Adı
Feyza
Standart
Alıntı:
-musa- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Mantık değil bu dine mantıkla yaklaşılmaz. Şeriatte ölçü neyse insanda da o olmalı.Ben şeriat sünnet neyi istiyorsa onu söylüyorum. Çarşaf giyen kadın zaten itici oluyor namahreme karşı güzel görünmüyor öyle olması gerekir. Bilip bilmeden konuşmamak gerekir.Kadın kocasından başkasına güzel görünemez. Din hassastır her önüne gelen her konuda konuşamaz.Allah ve resulu ne istiyorsa harfiyen yapmak zorundayız.
Tek şart çarşaf giyinmekmidir?
Çarşaf giyinipte gayet alımlı ve hoş görünen bayanları görüyoruz.
Feyza isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-24-2009, 18:02   #8
Kullanıcı Adı
Eşref
Standart
Alıntı:
-musa- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Mantık değil bu dine mantıkla yaklaşılmaz. Şeriatte ölçü neyse insanda da o olmalı.Ben şeriat sünnet neyi istiyorsa onu söylüyorum. Çarşaf giyen kadın zaten itici oluyor namahreme karşı güzel görünmüyor öyle olması gerekir. Bilip bilmeden konuşmamak gerekir.Kadın kocasından başkasına güzel görünemez. Din hassastır her önüne gelen her konuda konuşamaz.Allah ve resulu ne istiyorsa harfiyen yapmak zorundayız.
Zaten tüm sıkıntı bundan kaynaklanıyor. Bizim dinimiz öyle mantıklı bir din ki anlatmaya kelimeler yetmez. Sadece belli başlı dogmalar vardır. Ama bu sadece dinde değil mesela bir coğrafyada da var. Kimse kalkıp bu dünyayı döndüren gücü sorgulamaz. Döndüğü kabul edilerek bilgiler inşa edilir. Dinimizde böyle. Allah'ın varlığı sorgusuz kabul edilir. Çünkü sorgulasak bile aklımız bunu anlamaya yetmez.

İçki mi? Haram deyip geçmeyin. Neden haram edilmiş bunu mantıklı olarak düşünürseniz, tıpkı bir annenin evladını koruduğu gibi Rabbimizin de bizleri daha büyük bir şevkatla koruduğunu görürsünüz. Ve o haramlar için Rabbinize daha çok şükredersiniz.

Ama sorgulamayan bir insan bunu fark edemez. Belki de "keşke şu haram olmasaydı" bile diyebilir. Onun inancı bile yeterince sağlam olmaz. Okumayan, sorgulamayan bir insanı istediğiniz yöne çekebilirsiniz. O yüzden dinde mantık vardır. Sorgulama vardır. Bunu yaparsanız, değil dinden uzaklaşmak, daha çok dine bağlanırsınız.

Son kez baş örtüsü konusuna geleceğim. Allah sizin gibi ne giymemiz gerektiğini söylemez. Nasıl giyinmemiz gerektiğini söyler. Bu bir çemberdir. Bu çemberin sınırlarını aşmamak kaydıyla kişi istediği gibi giyinebilir. İster baş örtüsü istersen çarşaf. Canın nasıl istiyorsa.

Allah bir söz söylerse hükmü kesindir. Allah hiçbir zaman verdiği hükümde açık kapı bırakmaz. Kuran'da peki ne demiş? Tekrar bakalım;

Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar.

Gayet açık, anlaşılır bir söz. Ne diyor? Haram olan şeylere bakmayın. Irzınızı koruyun. Yani karşındaki kişiyi tahrik edici hal ve hareketler içinde bulunmayın. Amenna! Kimsenin itirazı bile olamaz.


(Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler.

Görünen kısımlar müstesna demiş. Yani bu kısımlar açık olabilir diyor. Çarşafa sokup, yüzünü de peçeyle örten kadınların acaba müstesna olan yeri neresi? Neyse.

Zinet yerleri ise tartışmalı bir konu. Bu konu alimlerin işi. Ben kendi düşüncemi söyleyecek olursam, burada örtünmesi, gizlenmesi istenen bedenin bir bölgesi değil, zinet yani maddi değer taşıyan takıdır. Eğer takı parmağınızda ise eli, ayağınızda ise ayağınızı, burunlarına hızma ve benzeri şeyler takan varsa yüzlerini kapatmaları gerekir. Nereden anlıyorum?

Gizledikleri ziynetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar.

İşte bu satırdan. Yani Kur'an ziynet yerlerinizi örtün derken, hedef olarak ziynet eşyalarını almış. Bunların örtülüp saklanmasını istemiş. Saklamakla da yetinmeyin, onun varlığını belli edecek şeyleri de yapmayın demiş. Ayağını vurarak yürürsen, ziynet eşyasının çıkaracağı sesten varlığını anlarsın. O zaman onu örtmenin anlamı kalmaz. Neden peki? Bugün haberlerde duyuyoruz. Bir bayanın kolundaki bilezik için insan öldüren canileri. Rabbimiz hem ırzımızı hem de para için gözü dönmüş canilere karşı bizi koruyor.

Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar.

İşte, baş örtüsünün varlığını kesn olarak gördüğümüz kısım. Demek ki başlarını örtecek. Peki yaka nedir? "Giysilerin boyna gelen, boynu çeviren bölümü" Buraya kadar olan kısmı, baş örtüsüyle kapatsınlar diyor.* İşin diğer bir boyutu, başından beline veya ayaklarına kadar çarşaf giyen bir bayanın yaka kısmı neresi oluyor? Beli mi? (Giymeyin de demiyor. Ama Kur'an demek ki baş örtüsünü yakaya kadar örtmesini istiyor.)

Yani kısacası nasıl kapatırsan kapat. Ama şu satırların neresinde Allah kadınlara "itici olun" diyor. Sadece çarşafla buraları kapatın diyor? Ben edebiyat okudum. Onca divan beyiti çevirdim, bir çok söz ve anlam sanatı öğrendim. Ama ben buradan "itici olun, çarşaf giyin" gibi bir sonucu çıkartamadım. Sadece "örtün" diyor. Nasıl örter? O bayanın bileceği iş. Bundan ötesini söylemek aşırıya kaçmaktır. Ve Allah aşırıya kaçanları sevmez.


(*Ayet çevirisinde salsınlar kelimesine takılmamak lazım. Bu ayeti birçok alim ve diyanet şu şekilde çevirmiştir: Başörtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler.)
Eşref isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-23-2009, 23:52   #9
Kullanıcı Adı
Fasl-ı Gül
Standart
Kıymetli arkadaşlar;

İslam'da örtünmenin farziyyeti kat'idir lakin bunun biçimi kesin olarak belirlenmemiştir. Başörtünün yakalara salınması, o dönemde örtünmenin tam olarak sağlanması için gerekli bir husustur. "sıkma baş" tabiri malesef ki başörtülü insanları itham etmek için kullanılan bir tabirdir ve nasıl örtünürse örtünsün tüm başörtülü bayanlar için de bu tabir kullanılmaktadır - özellikle sosyete! olarak tabir edilen yerlerde gezdiğinizde karşılaşabilirisiniz- Bu yüzden sıkma baş tabirinin bizler tarafından kullanılması pek hoş değildir zannımca..

Başörtü biçiminin her yöre de farklı bir biçim alması, her bölge de tesettürün farklı kıyafetlerle sağlanması da ayetin yorumunun farklı anlaşıldığının göstergesidir. Bizim dikkat etmemiz gereken husus özellikle "kardeşlerimiz" hakkında söylediğimiz sözlerde itham ve kalıplardan olabildiğince uzaklaşmak olmalıdır. Ve bir husus daha, başörtüsü sebebiyle gözyaşı döken, okullardan içeri alınmayan öğrencilerin pek çoğu belki de "sıkma baş" tabirinin içinde yer alanlardır.. Söylenen her söz ince ince düşünülmelidir bunun için...


selam ile..
Fasl-ı Gül isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 04-24-2009, 00:27   #10
Kullanıcı Adı
Alem_i Ervah
Standart
Allah rızası için yapmayın şunu ya nedemek o dönem için geçerliydi lütfen herkes bildiği konuda konuşsun yorum yapsın ayetle sabit olan bir konu hakkında kimse gelişi güzel konuşmasın dinde TAVİZ olamaz...
Alem_i Ervah isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı




2007-2026 © Siyaset Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.


Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı