|
![]() |
#1 | |
![]() Alıntı:
Osmanlıyı osmanlı yapanda tasavvuf eğitimiyle tam manasıyla islamın yaşanmasıydı. İlk padişahımızın eğitiminde olduğu Şeyh Edebaliden tut. Fatihin eğitiminde olduğu Akşemseddine kadar.. Yani sana nasıl cevap versem orasını bilmiyorum. ![]() Şimdi Sen Mevlanadan tut Gavsı Geylaniye kadar laf attın. Yani sadece laf atsan iyide tutup yerin dibine batırdın. Yani asrının müceddidi imam rabbaniye kadar gitti sözlerin. Ki senin böyle şekilde düşündüğün tasavvuf için üstad beddiüzzaman said nursi tam tersini düşünüyor. Hatta onların feyz yollarından yararlanmış..Gavsi Geylaniyi kendine manevi bir terbiyeci olarak seçmiştir.
![]() |
||
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Ha hani şu dönenler mi ?
Görsel olarak güzel tabi yahu ![]() Ama namaz gibi ibadet olarak görülüyorsa ee tabi doğru değildir bir yerde. Mesela şu mu ? Şu da avr insanlar acaip etkileniyor bundan,ülkemizde taşınıp,bundan etkilenip,müslüman olup,ölüp,vasiyetinde ülkemizde gömülmek isteeyenlerin haberleri çok ![]() Ama İslamın,peygamberin, önüne geçiyorsa,ağır basıyorsa o zaman bambaşka tabi ki. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Dostum tabi asla bir ibadet olarak görülmez.
Ki kimseninde o şekilde gördüğü yok. Mevlevilikte bir nevi ritüel gibidir.. "Sema’, sembolik olarak, kâinatın oluşumunu, insanın âlemde dirilişini, Yüce Yaratıcı’ya olan aşk ile harekete geçişini ve kulluğunu idrak edip “İnsan- ı Kâmil” e doğru yönelişini ifâde eder. Sema’ eden canlara Sema'zen denilmiştir. Mevlevilikte dönmek tabiri yoktur. Mevleviler Sema' eder. Her tarikatın zikir ederken (Allah'ı anarken) kendilerine özgü bürhanları vardır. Mevleviliğin de bürhanı Sema' dır." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Çok pis bie espiri yapacaktım caydım la
![]() Semazenleri köçeklerle karşılaştırcaktım ![]() Sabah sabah aklım nereye gidiyor ![]() O zaman tarikalların zikir yapması da senin dediğin şeye giriyor,halka yapmaları ama benim garibime giden olay,1 kişinin kontrolünde yapılıyor bu ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Alıntı:
Fakat birde cemaatle yapmanın yeri farklıdır. Sonuçta cemaatteki bir insanın hatırına tüm cemaatin zikri kabul olunabilir. " Sahih-i Müslim'de "Zikrin Fazileti" ile ilgili hadis: Kastallanî'nin Hamişinden Zikir Meclislerinin Fazileti Babından Ebu Hureyre Radiyallahü Anh Resuîullah Aleyhisselâm'in şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir; "Allahü Teala'nın yeryüzünde dolaşan melekleri vardır. Bunlar zikir meclislerini araştırırlar. Bir yerde, zikir yapan bir meclise rastladıkları zaman, onların yanma otururlar, kanatlarım birbir lerine dolarlar. Öyleki o mevki ile dünya göğü arasını doldururlar. Zikir meclisi dağıldığında onlar da göğe yükselirler. Allahü Teala hallerini kendilerinden daha iyi bilmekle beraber onlara: "Nereden geldiniz? diye sorar. Onlar: Biz Senin yeryüzündeki, Seni teşbih eden, tekbir eden, tehlil eden Sana hamdeden ve Senden duada bu lunan kullarının yanından geldik, derler. Allahü Teala: Benden neyi istiyorlar? diye buyurur. Melekler: Onlar, Senden cennetini is*tiyorlar, derler. Allahü Teala: Onlar cennetimi gördüler mi? diye buyurur. Melekler: Hayır, ey Rabbimiz, diye cevap verirler. Allahü Teala: Peki, cennetimi görselerdi nasıl olurdu? diye buyurur. Me lekler: Ve onlar Sana sığınıyorlar, derler. Allahü Teala: Onlar neden Bana sığınıyorlar, diye buyurur. Melekler: Cehenneminden ey Rabbimiz, derler. Allahü Teala: Cehennemimi gördüler mi? diye buyurur. Melekler:Hayır, derler. Allahü Teala: Peki cehenne mimi görselerdi nasıl olurdu? diye buyurur. Melekler: Onlar Sen den mağfiret diliyorlar, derler. Allahü Teala bunun üzerine şöyle buyurur. Ben onları mağfiret ettim, istediklerini onlara verdim, sığındıkları şeyden onları korudum, Melekler: Ey, rabbimiz, içlerinde filanca var ki günahkar bir kuldur, yanlarından geçerken onlarla beraber oturmuştu, derler. Allahü Teala da: Onu da mağfiret eyledim, onlar bir topluluktur, içlerinden biri ayrı tu tulamaz, buyurur. "(1) Bak yukarıda ki gibi bir durumda var. Şimdi en son söylediğine gelince eğer takiyye yapan varsa orasına allah karar verir. Lakin efendimize vahiy indiği zaman onu titreme sarardı.Terlerdi. İşte allahı anan birininde bedeninde bu tür gayriihtiyari reflekslerin oluşmasını hoş görmek gerek. 1-) Müslim: Zühd ved'dua: 25 Buhari, Müslim, İbni Mace, Ebu Davud, Tirmizi, Nesâî, Muvatta’dan Kudsi Hadisler, Madve Yayınları: 37-39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Meselenin acizane kanaatime göre karmaşık olmasının nedeni Tarikat ehlinin Taassub halinde olması Tasavvufu ilimden çıkartıp 'Tarikat' ve 'Tasaffuf' dairesinden İslam olarak kabul etmeleridir... ! Bu da karşı Taassubu oluşturyor... !
Konu HaArP tarafından (04-28-2011 Saat 11:21 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Yahu zikiri biliyoruz tabi ne olduğunu da zikirden zikire fark var günümüzde şimdi.
Kimisi şiş sokuyor,tabi bunlar sapkın,bunları ayrı tutuyorum.Kafayı yemiş bunlar.Zamanında bu pislikler yüzünden dinden çok pis tırsardım.Öteki dünyada iki elim yakalarında olacak. Eline tesbih al yap zikirini,ama izliyorum zikir meclisi videosunu,girişi harika,devamı harika,sonrası garip kardeş.Sen kızılderililerin savaşa giderken çıkardıkları sesi çıkarırsan,bunu da bir kişinin hareketiyle yaparsan garipsenir işte bu.Allah demek varken 'hım hım hımhımhım' gibi bir ses koca koca insanlara yakışmıyor.Bunun yerine oturup sohbet etseler hem endileri için hem izleyenler için hemde içlerine katılmış yeni insanlar için bin kat daha hayırlıdır.Kaldı ki ortada kendinden geçme gibi bir olay yok,böyle bir şey olsa onlarca insan,bir kişinin vermiş olduğu komutu duymaz,bireysel hareket eder ama öyle değil burada. Hani diyorum çevremde olsada gitsme katılsam bakalım hakikatten ruhani tarafımı var kendilerindenmi geçiyorlar,katılsam aynı şeyi hissedermiyim falan ama o da yok ![]() Bunları kayıt altına alacaklarına sohbetlerini alsalar ? Yok ama.Sonra bu kayıtların nasıl alay için kullanıldığını görüyoruz.Birlik içinde olmaları güzel,ama bunu daha hayırlı işler için kullanabilirler,sohbetler yapabilirler,planlar yapabilirler,yardım kolu gibi çalışabilirler.Bir kişinin komutuyla ben baş sallamam asla.Zikir edeceksem çekilirim köşeme mis gibi ohhh karışan yok eden yok ![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Alıntı:
Binlerce ehli tarik tanırım onlarcasının içine girdim asla böyle bir şey söz konusu dahi değil. Sohbet falan etseler demişsin.Zaten sohbetler olur.Yani benim gördüklerimde var. Hatta bizim buradaki mevlevilerde siyer dersi var.Haftada birgünde zikirleri var ve zikirden öncede sonrada muhabbet olur.Yani dini bir sohbet olur. Dernek falan demişsin.Misal bizim buradaki mevleviler kan gruplarını falan kaydetmişlerdir. Ani bir durum olduğuna kan yetiştirmek gibi yardıma dair çalışmalarıda vardır. Tarih ve bilme kısmına dediklerinde katılıyorum.Günümüz tarikatları eskisi gibi değil. Çünkü tutup adamı yetiştirme gibi bir imkanın yok. Adam 25ine gelmiş.Geliyor daha fatiha bildiği yok. Haliyle çok ufak adımlarda kalıyorlar hep. Günümüz sisteminde tohumdan yetişmede yapamıyorsun. Yani günümüzde bu dediğin çok zor işte ondan dolayı üstad devir artık tarikat devri değil diyor. Çünkü günümüz dünyasına ayak uyduramıyor.Hızına yetişemiyor. Katılıyorum..İfrat ve tefritte dolaşmamızdan kaynaklanan anlaşılamama ve anlamama sorunu var. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Aslinda su konuya hic yazmak istemiyorum...
Fakat sunuda söylemeden gecemiyecegim. Arkadaslar, islamda bence diye baslayarak herkes kendine göre birseyler söyleyemez...söylememeli. Fikih diye bir uzmanlik alani var. Fetva ehli alimler var. Kafaniza takilan dini bir meselede tavsiyem, mensubu oldugunuz mezhebin muteber bir alimine danisirsiniz. Istediginiz fetvayada uymakta muhayyersiniz. Herkesin amel defteri kendine. Dogrusu mahserde belli olacak zaten. Fakat verilen fetvalar üzerinden kendimizce yorumlar yaparak Imami Azamlik oynamaya calismayalim. Büyük vebal altina girmis oluruz Allah muhafaza. Benden kardes tavsiyesi... Dini mevzuularda BENCE diye baslamaktan kacinin derim. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|