![]() |
#11 |
![]() Başbakanımız laikliğin mısırda uygulanmasını iyi niyetle söylemiş olabilir -ki iyi niyetle söylediğinden zerre şüphem yoktur- ancak yıllarca müslümanların anasını ağlatan laikliği,mısırda iyi niyetle söylediğini türkiyeye izah edebileceğini sanmıyorum..bu konuda en fazla söyleyebileceğim budur..
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan, Mısır Anayasası'nda laikliğin bulunmasını önermişse onun bu önerisine katılmıyorum. En iyi ve en doğru yönetim İslam şeriatıdır. İslam şeriatı ve demokrasi Mısır için en uygun yönetim şekli olacaktır.
Konu Cihannur tarafından (09-14-2011 Saat 22:51 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
![]() Alıntı:
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayırır ayrıca dini kurumları kanunları kontorl altında tutar örnekleri bu şekilde dünyada... devletten bağımsız rahat yaşanabilir bir din ortamı istiyorsa mesela sekülarizmi önerseydi başbakanımız onlara bunu bi nebze anlardık derdik ki işte dünya örneklerinde dinsel bir baskı yok devlet tarafından yinede içimiz rahat etmezdi ama... bu adamlar zaten baas döneminde neredeyse tam bir laik yönetimle yönetiliyorlardı ![]() katılımcı bir anayasa yapılacaktır zaten şimdilik tam manasıyla demokrasi gelsin o zaman ne tayyip erdoğana ne ihvana söz hakkı düşmez... halk neyi istiyorsa o konulur anayasaya... |
||
![]() |
![]() |
#14 |
![]() neden kızıyorlar?
müslüman cemaatler hayatlarında hiç devlet yönetmişlermi? hayır.... başbakan haklı güzel bir laik anayasa yapılsa hiçde kötü olmaz mısır halkı için... |
|
![]() |
![]() |
#15 |
![]() şimdi laikliği çıkıp savunanlar tayip erdoğan laikliği diğe bir laiklik yok. diyelim ki laik bir ana yasa yaptılar bunu güvensesi siz mi olacaklsınız yoksa sayın başbakan mı ? her biliyor ki islam hakimyeti insan hayatının her alanında dır ve islamla başka hiç bir düzen uyuşmaz hele beşeri hiç mi hiç uyuşmaz.
10 yıl sonra o laikliğ bizim laikliğe dönüşse baş bakan gidip kaldıracak mı ? laikliği. MÜSLÜMAN ÜLKELERDE LAKLİK DEMEK İSLAMI sindirme demek islami yok etmek demek çünkü islamın kendisi düzendir. iki düzen gitmez. ve zülüm ve zorbalıktan başka müslümanlara verdiği yok ayrıca bizim ülkemizdeki azınlıkların güvencesi laiklik değil lozan'dır. birileri başbakan dedi diye savunmaya geçiyor iyi niye yok kötü niye yok onu demek istemedi biz başbakanı tanımıyoruz sanki açık net söylüyor işte. laikliksiz azınlıklar güvenceye alınamıyor mu ? ki islam zaten azınlıkların hakını müslümanlar kadar koruyor. benim laikliğim güzeldir mantığı mantık değil başbakan insandır ve yanlılş yapmış. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() 1938 den beri mısır firavunlarana karşı mucadele edip yüzlerce şehit veren 10 binlerce hapis yatan kim ? ak parti mi ? yoksa oranın cemaati mi ? ayrı ca cemaatlerin devlet yönermesi grekmiyor müslümanlar yönetimiş ve imparatorluklar yönetmişler. küçümsemenin anlamı yok.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Said Nursi’nin cumhuriyetle ilgili değerlendirmelerine dikkat edildiğinde, cumhuriyetin kuruluş amacına nasıl hizmet edebileceği ve özellikleri fark edilebilir. Her şeyden önce o kendisinin “dindar bir cumhuriyetçi” olduğunu söylemektedir. Cumhuriyete taraftar olmanın selef-i salihine muhalefet anlamı taşımadığına temas eden Nursi, meseleye şu şekilde açıklık getirmektedir: “Hulefa-i Raşidin hem halife, hem reis-i cumhur idiler. Sıddik-i Ekber (r.a.) Aşere-i Mübeşşereye ve Sahabe-i Kirama elbette reis-i cumhur hükmünde idi. Fakat manasız isim ve resim değil, belki hakikat-ı adaleti ve hürriyet-i şer’iyeyi taşıyan mana-yı dindar cumhuri-yetin reisleri idiler.” (Said Nursi, Şualar,s. 304) http://www.bediuzzamansaidnursi.org/...usu_nedir.html Linkteki yazı faydalı bir yazıdır tavsiye ederim . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Tercüme hatası olabilir diyeceim ama Arap Halkı Türkiyedeki ılımlı İslama özeniyor.Bence nabza göre şerbet vermiş.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
![]() Erdoğan'ın laikliği tanımlaması ve ''laiklik ateizm değildir'' diyerek aslında Mısır halkının Türkiye'nin rejimine olumlu ve önyargısız bakmasını sağlamayı amaçladığını düşünüyorum. Çünkü bazı halk röportajlarında Türkiye'de ki demokrasinin üstünlüğünü takdir eden Araplar aynı zamanda Türkiye'nin laik yapısından dolayı Türkiye'nin ''model ülke'' olmaması gerektiğini düşünüyorlar. Erdoğan'da laikliğin dinsizlik olmadığını, devletin laik olabileceğini, bireyin olamayacağını açıklayarak konuya nokta koymak istemiş olabilir.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Vesayetçiler '' Laiklik '' kavramını öyle bir empoze etti ki zihinlerimize,
asıl anlamını bilmez olduk.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|