|
![]() |
#1 |
![]() _duygu_
Sanırım beni yanlıs anladınız.Tabikide yazıklarınız ayet. Ama benim kaza namazı var mıdır sorunu aydınlatıcak ayetler değildir. HaArP Sendende allah razı olsun gösterdiğin 25 ayet için. Eğer anladıklarım doğruysa namaz kılmamanın günah olduğu yazmamakta ve kılmanın iyi olduğunu anlamaktayım. Ahmet Yasin Anladıgım kadarıyla Sünnet'ten anlatmak istediğiniz Allah'ın sünnetinden bahsetmektesiniz. Artık onlar öncekilerin sünnetinden başkasını mı bekliyorlar? Allah’ın sünnetinde kesinlikle bir değişiklik bulamazsın. Allah’ın sünnetinde dönüşüm de bulamazsın. 35- Fatr Suresi 43 Daha önceden gelip geçenler hakkında Allah’ın sünnetidir. Allah’ın sünnetinde kesin olarak bir değişiklik bulamazsın. 33- Ahzab Suresi 62
![]() Konu Uzun tarafından (02-29-2012 Saat 20:25 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Uzun Kardeşim Allah c.c. tek vekil yeter ! Eğer Ahir zaman korkusu ile Yalnız Kur'an-ı Kerim'e inanabiliyorum diyorsan bunun yanlış olduğunu kimse sana söylemez İlim düzeyinde eksik olduğunu bildirebilir...! Bu itibarla Kur'an'a sımsıkı sarıl ve Allah'a gönlünü aç ! Hakkıyla ve samimiyetinle idrak edersen Rabbimiz seni Muhammed Mustafa s.a.v.'e yönlendirir...İnş...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() HaArP
İnşallah. ----------------------- Yardım etmeğe çalışan herkesten Allah Razı olsun. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() İntifada
Allah’a yönelmiş kimseler olarak yüzünüzü hak dine çevirin, O’na karşı gelmekten sakının, namazı dosdoğru kılın ve müşriklerden; dinlerini darmadağınık edip grup grup olan kimselerden olmayın. (Ki onlardan) her bir grup kendi katındaki (dinî anlayış) ile sevinip böbürlenmektedir. Rum suresi 31. ve 32. ayet “Gerçek şu ki ben, benden sonra gelecek akrabalarım(ın isyankâr olmaların)dan korkuyorum. Karım ise kısırdır. Bana kendi tarafından; bana ve Yakub hanedanına varis olacak bir çocuk bağışla ve onu hoşnutluğuna ulaşmış bir kimse kıl!” meryem suresi 5. ve 6. ayet Genede çok fazla bişi bilmeden emin konuşmak istemiyorum ama Malesef yukarıdaki ayetlerden namaz kılmamanın allaha şirk koşmak ile ilişkisini kuramadım. Tabikide Namaz kuran-ı kerime göre farzdır. Konu Uzun tarafından (02-29-2012 Saat 22:25 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
![]() Alıntı:
namaz kılmamak şirke en yakın günahtır dedim... Yalnız O'na yönelin ve O'ndan korkun; namazı kılın ve Allah'a ortak koşanlardan olmayın. rum 31 Allaha yönelmeyi emredip,Allaha şirk koşmamayı emrediyor ayet kardeşim... ve araya namazı koymuş Allah... Eğer sizin mantığınızla bu ayete yaklaşırsak namazı bu ayetten çıkardığımızda(haşa) ayetin manası değişmeyecek... Allaha uyun,şirkten kaçının mesajı yeter,artardı bize ama bu kadar mühim bir mesajın arasında Allah namazınızı kılın diye ekliyor... o verdiğin ayeti ise ben vermedim... benim verdiğim ayet Bunların yerine namazı umursamayan ve ihtiraslarına tutsak olmuş kuşaklar geçti. Bu kuşaklar sapıklıklarının cezasına çarpılacaklardır. meryem suresi 59 sapıklığı sırf ihtiraslarına tutsak olmalarına bağlamıyor,namazlarınıda kılmıyorlardı diyor... mesela mearic suresinin şu ayetlerine bakarmısın... müslümanın karakteristik özelliğine namazı koyuyor... 19- Doğrusu insan hırslı ve huysuz yaratılmıştır. 20- Kendisine kötülük dokundu mu sızlanır. 21- Kendisine hayır dokundu mu yoksullara yardım etmez.. 22- Ancak namaz kılanlar bunun dışındadır. 23- Onlar ki: Namazlarını sürekli kılarlar aksatmazlar. 24- Mallarında belli bir hisse vardır. 25- Saile ve mahruma . 26- Ceza gününü tasdik ederler. 27- Rabblerinin azabından korkarlar. 28- Çünkü Rabblerinin azabına güven olmaz. 29- Irzlarını korurlar. 30- Yalnız eşlerine ya da ellerinin altında bulunan cariyelere karşı korumazlar. Bundan ötürü de onlar kınanmazlar. 31- Ama kim bundan ötesini ararsa, onlar sınırı aşanlardır. 32- Emanetlerini ve ahidlerini gözetirler. 33-Şahidliklerini yaparlar. 34- Namazlarım korurlar. 35- İşte onlar cennetlerde ağırlanırlar. objektif gözle bu ayetleri okuduğumuzda müminin karakteristiğini tasvire 22.ayetten başlandığı,34.ayette bittiği görülmekte... namazla başlıyor,namazla bitiyor,namaz vurgusu var... seyyid kutub 22.ayeti fizilalik kuranda şöyle tefsir ediyor: Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Farzın tanımını ve hükmünü bilen bir insan daha ne arar ? Konu İntifada tarafından (03-01-2012 Saat 02:13 ) değiştirilmiştir.. |
|||||
![]() |
![]() |
#6 |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
![]() İntifada
Yaklaşık 4-5 mesajdır anlatmaya çalıştığım birşey var. Namaz kılmayan insanlara verilecek ceza kuran-ı kerimde yazmamaktadır. Hatta namaz kılmamak günah diye bir tabirde yoktur. Sadece istediğim şey bunları çürütecek ayetler kuran-ı kerimde mevcudmudur ? Sorum bu kadar. Namaz kılınmasın yada nasıl kılınmalı yada namazın ne kadar iyi bir ibaadet olduğunu tartışmıyorum. 2. mesajına da; Anladığım kadarıyla kaza namazı diye birşey kuran-ı kerimde mevcud değil. Kılarsa kötü demiyorum ama sadece Yorum farklılığı yüzünden bir insan neden kendini 10- 100 - 1000 - 10000 vs. rekat namaz kılmak zorunda bırakılsın? Ben bir görüşe yada bir fikre itibar etmek istemiyorum. Önümde kuran-ı kerim var. Bunları bilmem gerektiği için kuran-ı kerim okuyorum ve aciz bir kul olarak elimden geldiğincede anlamaya çalışıyorum. Heleki farz namazların rekat sayılarıda kuran-ı kerimde yazmıyor sanırım. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Derdin üzüm yemek mi? yoksa bağcı dövmekmi?
Neden anlamak istemiyorsun. "Andolsun, sizin için, Allah’ı ve ahiret gününü umanlar ve Allah’ı çokça zikredenler için Allah’ın Resûlü’nde güzel bir örnek vardır." (Ahzap Suresi, 21) Resulullah'ın sünnetine demi itibar etmezsin. Herşey kur'an da açıklansaydı ciltler dolusu olur bu seferde onu okumamak için bahane arardın. "Ey iman edenler! Allah'a itaat edin, Peygamber'e itaat edin ve sizden olan ulu-l emre (içinizden emredecek kudret ve liyakata sahip olanlara ) itaat edin. Eğer Allah'a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız herhangi bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz onu Allah ve Resulü'ne götürün. Bu daha iyidir ve sonuç bakımından da daha güzeldir." (Nisa 59) Ulu-l emr;içinizden emredecek kudret ve liyakata sahip olanlar demektir. ALLAH (c.c) sadece Bana uyun deiyor Kur'an da Bana ve Resulume uyun diyor.Ee resule uymak için sünnete de uymak gerekmezmi? İşte bunlar resulden sonra bize kadar aktarılan sünnetlerdir. Kardeş sen kaza namazlarına niye bu kadar taktın namazlşarını zamanında kılar kaza etmek zorunda kalmazsın. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() NAMAZ
Namaz, tekbir ile başlayıp selâm ile son bulan, belli fiil ve sözleri içine alan bir ibadettir. Allah'a karşı tesbîh, ta'zîm ve şükrün ifadesidir. Namaz, Kur'an'da doksandan fazla ayette zikredilir. Önceki şeriatlerde beş vakit namaz yoktu. Ancak vakitleri belirsiz genel anlamda namaz vardı. Namaz, hicretten bir buçuk yıl kadar önce Mi'rac (Isrâ) gecesinde farz kılınmıştır. Enes b. Mâlik'ten rivâyete göre özet olarak şöyle demiştir: "Hz. Peygamber (s.a.s)'e İsrâ gecesi, namaz elli vakit olarak farz kılındı. Sonra azaltıldı ve beş vakte düşürüldü. Sonra şöyle seslenildi: Ey Muhammed, şüphesiz bizim nezdimizdeki söz bir değişikliğe uğramaz. Senin için bu beş vakit namaz, elli vakit namazın karşılığıdır" (Buhâri, Salat, 76, Enbiya, 5; Müslim, Iman, 263; Ahmed b. Hanbel, V,122,143). Her güzel amele on katıecir verileceği şu ayetle sabittir: "Kim bir iyilik yaparsa, ona bunun on katı ecir vardır" (el Enam, 6/160; ayrıca bk. en-Neml, 27/89; el-Kasas, 28/84). Beş vakit namaz farz kılınmadan önce, Hz. Peygamber'in ibadet tarzı Cenâb-ı Hakk'ın yaratıklarını düşünmek, Allah'ın yüceliğini tefekkür etmek şeklinde idi. Sabah ve akşam ikişer rekat hâlinde namaz kıldığı da nakledilir. Daha önceki ümmetlerin de namaz ibadeti vardır. Kur'an-ı Kerim'de Lokman aleyhisselâmın oğluna namazı emretmesi (Lokman, 31/17), Hz. Ibrahim'in Hicaz'ın güvenliği için dua ederken namazdan söz etmesi (Ibrâhim,14/37), Yüce Allâh'ın, Tur dağında ilk vahiy sırasında Hz. Mûsa'dan namaz kılmasını istemesi (Tahâ, 20/14) örnek verilebilir. İslâmda namazın meşrûluğu Kitap, Sünnet ve İcmâ'ya dayanır. Kur'an-ı Kerim'in birçok yerinde; namazı kılınız ve zekâtı veriniz" buyurulur. "Bütün namazları ve orta namazı muhafaza edin" (el-Bakara, 2/238). "Şüphesiz namaz, müminlere, vakitle belirlenmiş olarak farz kılınmıştır" (en-Nisa, 4/103). "Oysa onlar, tevhid inancına yönelerek, dini yalnız Allah'a tahsis ederek O'na kulluk etmek, namazı kılmak ve zekatı vermekle emr olunmuşlardır. Işte doğru din budur" (el-Beyyine, 98/5). "Namazı kılın, zekâtı verin ve Allah'a samimiyetle bağlanın. O, sizin mevlânızdır. O, ne güzel mevlâ ve ne güzel yardımcıdır" (el-Hacc, 22/78). Sünnetten delil: Bu konuda rivâyet edilmiş çok sayıda hadis vardır. Bu Hadislerden bazıları şunlardır: "Ibn Ömer (r.a)'den rivayet edildiğine göre, Hz. Peygamber (s.a.s) şöyle buyurmuştur: "Islâm beş temel üzerine kurulmuştur: Allah'tan başka bir ilâh bulunmadığına, Hz. Muhammed'in Allah'ın elçisi olduğuna şehadet etmek, namaz kılmak, zekât vermek, haccetmek ve Ramazan orucunu tutmaktır" (Buhârî, Iman,1, 2; Müslim, Imân, 19-22). Hz. Peygamber (s.a.s), Muaz b. Cebel (r.a)'i Yemen'e gönderirken ona şöyle buyurmuştur: "Sen ehli kitap olan bir topluma gidiyorsun. Onları ilk önce Allah'a kulluk etmeğe çağır. Allah'ı tanırlarsa, Allah'ın onlara gecede ve gündüzde beş vakit namazı farz kıldığını söyle. Namazı kılarlarsa; Allahın onlara, zenginlerinden alınıp yoksullara verilmek üzere zekâtı farz kıldığını söyle. İtaat ederlerse, bunu onlardan al, insanların mallarının en iyisini alma, mazlumun bedduasından sakın. Çünkü onun duasıyla Allah arasında perde yoktur" (Buhârî, Zekât, 41, 63, Meğâzî, 60, Tevhîd, 1; Nesâî, Zekât, 1; Dârimî, Zekât, I ). Diğer yandan İslâm ümmeti, bir gün ve gecede beş vakit namazın farz olduğu konusunda görüş birliği içindedir. Namaz ergenlik çağına gelmiş, akıllı her müslümanın üzerine farzdır. Fakat yedi yaşına gelmiş olan çocuklar da namaz kılmakla emredilir. On yaşına geldikleri halde namaz kılmazlarsa el ile hafifçe dövülebilirler. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: "Çocuklarınıza yedi yaşında namaz kılmalarını emredin, on yaşına girince bundan dolayı dövün ve o yaşda yataklarını ayırın" (Ebû Dâvûd Salât, 26; Ahmed b. Hanbel, II, 180, 187). Bir günle gece içinde farz olan namazların sayısı beştir. Yalnızca, vitir veya bayram namazları vacib hükmündedir. Bir bedevi ile ilgili olarak rivayet edilen şu hadis beş vakit farz namaza delildir: "Bir gün bir gecede farz olan namazlar beştir " Bedevî; "Benim üzerimde bundan başka bir borç var mıdır?" diye sorunca, Allah'ın Resulu şöyle cevap vermiştir: "Hayır kendiliğinden nafile olarak kılarsan bu müstesnadır". Bunun üzerine bedevî: "Seni hak olarak gönderen Allah'a yemin olsun ki, bundan ne fazla ne de eksik yaparım" dedi. Bunun üzerine Hz. Peygamber (s.a.s) şöyle buyurdu: "Eğer doğru söylüyorsa bu adam kurtulmuştur" (Buhârî, Imân, 34, Şehâdât, 26; Müslim, Imân, 8,10,15,17,18; Ebû Dâvûd, Salât, 1). İslam Fıkıh Ansıklopedısınden Alınmıstır |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|