BABİLİK BAHAİLİK
Babilik Bahailik: Aslında aşırı kısımlarının Şia ile uzaktan yakından alakası olmadığını görebiliyoruz. Fakat temellerinde Hazreti Ali inancı ve imamet gibi meseleler olması münasebetiyle mezhep tasnifçileri bu akımları alevi Şia yada diğer adı ile Rafızi olarak adlandırmıştır. Birkaç yazı sonra göreceğimiz gibi ehli sünnete yakın olan inançlara sahip olan yada küfürle isnat olunmayan "Şiiler" olduğu gibi üzülmemek elde değil ama ne yazık ki tarih günümüze kadar bu şekilde de seyreylemiştir. "Babilik" ve "Bahaî" hareket ise 19.yüzyılda Ali Muhammed baba ve Mirza Hüseyin Bahaullah tarafından başlatılmış ve taraftar toplamıştır.
Şianın aşırılarından olan bu insanlarda beklenen "Mushaf" inancı vardır. Şii müfessir Tabersi'ye göre Hazreti Ali'nin evinde bulunan, ancak Hazreti Ebu Bekir ve arkadaşları tarafından imha edilmek istenmiş bir "Mushaf" vardır. Hazreti Fatıma "Mushaf"ı olarak adlandırılmış ve bu "Mushaf"ta da beklenen "Mehdi"nin haber verildiği, ortaya attıkları sapık inançlarının bu kitabın içinde olduğuna inanırlar.
Zaten bir müddet sonra da "Şii müfessir Tebersi" kendinin o kayıp Mushaf ta iddia edilen mehdi olduğunu açıklamıştır. İnançlarına göre Peygamberimizin vefatından sonra Hazreti Fatıma'nın acısını hafifletmek için bu "Mushaf"ı Cebrail Aleyhisselam, Hazreti Ali'ye yazdırmıştır. Baha"nın tanrılık iddiasına kadar varan inançlarının yayılmasında "Kürretül Ayn" lakaplı Çerrin Tac isimli bir kadının da önemli rolü vardır.
|