|
![]() |
#1 |
![]() Halk tarafından seçilmiş bir cumhurbaşkanının saksı gibi kenarda süs olarak durmasını beklemek çok gerçekçi değil
Zaten anayasaya göre de cb devletin başı olduğu gibi icranın da başıdır ve istediği Zaman bakanlar kurulunu toplayabilir Eskiden cb ları halk tarafından seçilmediği için bu yetkilerini fiilen kullanmıyorlar ya da kullanamıyorlardı Ayrıca Erdoğan cb seçilmeden önce de ak parti başkanlık sistemini savunuyordu ve Davutoğlu bunu biliyordu ve bunu bilerek ak parti genel Başkan'ı ve Başbakan oldu Zaten Erdoğan Davutoğlu nu Başbakan yapmadan önce ikisinin başkanlık meselesini aralarında konuşmuş olmaları ve Davutoğlu nun Erdoğan a bu konuda söz vermiş olması da çok yüksek ihtimaldir Davutoğlu başkanlığı getirmek istemedi veya en azından oyaladı ve ayak diredi güçlü Başbakan olarak partiyi ve devleti kontrol altına almaya çalıştı , Erdoğan la birçok konuda fikir ayrılığı oluştu sonunda ak parti yönetimi Davutoğlu nun il ve ilçe Başkan'ı Atama yetkisini elinden aldı ve bunun üzerine de Davutoğlu Erdoğan la konuşup kongreyi toplayıp tekrar aday olmama kararı aldı. aday olsa da Erdoğan karşısına bir aday çıkartırsa Erdoğan ın desteklediği aday kazanır Erdoğan tarafından Başbakan yapılan Davutoğlu güçlü Başbakan olmaya çalışacağına , Başkanlık sistemi için uğraşsaydı Erdoğan'dan sonra Davutoğlu Başkan olurdu şimdi bu şansı da azaldı Olay budur Davutoğlu iyi bir insandır Başbakan olmasını çok istemiştim ama iki Başlılıkla da ülke iyi ve rahat bir şekilde yönetilemiyor Bu kokuşmuş parlementer sistemin bozukluğudur ... Bu kadar yakın iki siyasetçi arasında bile böyle sorunlar çıkabiliyor bu sistemde .. Ben sana bu sistemin bozukluğunu anlattığımda bana hararetle parlementer sistemi savunuyordun Cb halk tarafından seçilmese neyse de ama artık halk tarafından seçiliyor ya bu geri alınmalı (ki bu çok zordur ve halk istemez bunu) ya da Cumhurbaşkanının halk tarafından seçilmesine uygun olarak yarı başkanlık ya da tam başkanlık sistemine geçilmeli Resmen Şimdi zaten dediğin gibi fiilen yarı başkanlık sistemi oluştu
![]() Konu Özgür Suriye tarafından (05-09-2016 Saat 23:47 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Parlamenter sistem, başkanlık sistemine göre işlerliği daha iyi ve sağlam olan bir sistemdir. Çünkü yasama ve yürütme kuvvetlerinin birbirlerinden gevşek ayrımı söz konusu olduğu için yasamayı elde eden siyasi parti ya da siyasi partiler yürütmeyi de elde etmiş olurlar ve böylelikle tek başlı bir sistemle ülkeyi istikrarlı bir biçimde yönetebilirler.
Oysa başkanlık sistemi, yasama ve yürütme kuvvetlerinin birbirlerinden sert ayrımına dayandığı için işlerliği parlamenter sistem kadar iyi ve sağlam değildir. Çünkü sistem çift başlı olduğu için iktidarı elde etmek için sadece yürütme seçimini yani başkanlık seçimini kazanmak yeterli değildir yürütme seçiminin yanı sıra yasama seçimini de kazanmak gereklidir. Türkiye gibi yoğun siyasi kutuplaşmanın bulunduğu ülkelerde başkanlık sistemi geçerliyse ve yasama ile yürütme kuvvetleri farklı siyasi partilerin ellerindeyse yönetim krizleri hatta sistem krizleri çıkma ihtimali yüksektir. Başkanlık sistemi yani yasama ve yürütme kuvvetlerinin birbirlerinden sert ayrımına dayanan çift başlı yönetim sistemi siyasi kutuplaşmanın sert ve yoğun olduğu Türkiye gibi ülkelere uygun bir sistem değildir. Türkiye için uygun sistem parlamenter sistemdir. Yapılacak şey de belli. Cumhurbaşkanının yetkileri azaltılarak sembolik seviyeye getirilir, 2 turlu dar bölgeli barajsız seçim sistemi yasalaştırılarak koalisyonlar olabildiğince engellenir ve böylelikle tıkır tıkır işleyen bir sisteme sahip olunur. Konu Cihannur tarafından (05-11-2016 Saat 01:20 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Halk tarafından seçilmiş cumhurbaşkanının yetkisini azaltma fikri ak parti tabanının değil, hdp ve CHP tabanlarının görüşüdür
Yahu başkanlık sisteminde parlamento ile Başkan arasında uyumsuzluk çıkma ihtimali çok azdır ama yine de bu ihtimali ortadan kaldırmak için gerekli Bi sürü düzenleme yapılabilir En basitinden cb ve bb lık makamları kaldırılır , yerel seçimler dışında tek seçim yapılır onda da partiler yarışır en çok oy olan partinin genel Başkan'ı Başkan olur yani böylece Meclis'in en büyük muhtemelen çoğunluk partisinin lideri Başkan olur ve böylece Meclis ile Başkan arasında uyuşmazlık olmaz Yani şimdiki cb ve Başbakan lık yetkileri Başkan'da toplanır Meclis Te eskisi gibi devam edebilir Başkan icra ve atamaları yaparken meclis de yasaları rahatça çıkartabilir Ve Başkan ın seçildikleri sonra partisiyle ilişkisi kesilmez partinin genel Başkan'ı olmaya da devam eder Konu Özgür Suriye tarafından (05-11-2016 Saat 14:35 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Alıntı:
Başkanlık sisteminde yasama ve yürütmenin belirlenmesi için iki ayrı seçim yapılır. Yasama seçimiyle meclis üyeleri belirlenir yürütme seçimiyle de başkan belirlenir. Başkanlık seçimini AK Partili bir başkan kazanıp meclis seçiminde ise çoğunluğu CHP elde ettiği zaman ya da tam tersi durumda başkanlık seçimini CHP'li bir başkan kazanıp meclis seçiminde ise çoğunluğu AK Parti elde ettiği zaman yönetimde resmen çift başlılık oluşur. AK Partili bir başkan ve CHP'li meclis çoğunluğu ya da CHP'li bir başkan ve AK Partili meclis çoğunluğu oluştuğu durumlarda hadi bakalım kolaysa ülkenin istikrarlı ve uyumlu bir biçimde yönetilmesinin formülünü bul! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|