Siyaset Forum - Siyasetin Kalbi


Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 11-09-2009, 14:39   #1
Kullanıcı Adı
Üç mevsim
Standart
Bakın duyguseli benim orada belirttiklerim AK Parti felsefesinin temel dayanaklarına örneklerdir. Dine dair söylediklerim ise burada örneklerini bariz olarak gördüğümüz mürtedciler içindir. Yani AK Parti felsefesinden yeterince nasiplenilemediğini söyleyerek dine dair de "insan" dayatmacılığına karşı çıkıyorum.

Bu bayanı eleştirip giyim tarzının kendisinin hoşuna gitmediğini söyleyen olabilir. Ama bu bayanın örtünmesinin İslam'a aykırı olduğunu söyleyenlere kızarım.. Dini kendine göre yorumlayıp nefsine göre örtünmesi demişsiniz.. Ne demektir Allah aşkına bu. Allah (c.c) örtünmenin sınırlarını belirledikten sonra herhangi bir örtünme biçiminden bahsetmemiştir. Vücut hatlarını belirginleştirmedikten sonra çarşaf veya pardesü yerine kilim giymiş, başörtüsünün bezi daha farklıymış, bot giymiş bundan size ne Allah aşkına ya.. Gerçekten inanamıyorum. Ayrıca bu bayanın örtünmesini İslam'a aykırı bulmanız sadece sizlerin görüşüdür. Alimlerin böyle bir örtünme şeklini yanlış bulduğu diye bir ifadenin karşılığı yok. Örtünme, İslam'ın tesettür kalıbına uyuyor. Ama bazı tarikat ve cemaatlerin kalıbına uymuyorsa bilemem.

Her alimin yorumu farklılık gösterebilir bu konuda çünkü giyim tesüttürün dışında değil onun için tarz tartışılır. İslam muhakkak tektir ama birçok İslam ekolü vardır.

Başörtüsü kesin emirdir oysa tesettürün biçimi vücut hatlarının belirginleştirilmemesi şartıyla insanın kendi keyfine bırakılmıştır. Hani diyordunuz ya kendi nefsine göre giyiniyor evet kendi nefsine göre giyinecek tabi. Pardesü yerine kilim giymiş isterse battaniye giysin bundan rahatsızlık duyulması fecaat arz eden bir durum tek kelimeyle..

Kesin emir olan başörtüsünü örtünmeyerek kesin bir farz ihlal edilmiş oluyor. Ancak pardesü yerine kilimden elbise giyerek örtünmek, insana bırakılan sahada yapılmış bir tercihtir. Bu kadar net. İkincisi hem Allah katında daha makbul hem de İslam'a çok daha uygundur.

Farz olduğunu kabul ediyorum ama başımı örtmüyorum şeklindeki bir örneklik, bu bayanın tesettürüm İslam'a uygundur sadece tarzım yorumdur şeklindeki örnekliğinden daha kötüdür, çünkü ikincisinin gerçeklik payı çok daha yüksek...

 

Üç mevsim isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 11-09-2009, 23:05   #2
Kullanıcı Adı
Duygu'Seli~
Standart
Alıntı:
Özgün İrade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Bu bayanı eleştirip giyim tarzının kendisinin hoşuna gitmediğini söyleyen olabilir. Ama bu bayanın örtünmesinin İslam'a aykırı olduğunu söyleyenlere kızarım.. Dini kendine göre yorumlayıp nefsine göre örtünmesi demişsiniz.. Ne demektir Allah aşkına bu. Allah (c.c) örtünmenin sınırlarını belirledikten sonra herhangi bir örtünme biçiminden bahsetmemiştir.
Giyim tarzının islama aykırı olduğunu söyleyen alimler..
Allah örtünme sınırlarını belirlemiş..''vücut hatlarını belli etmeyen,DİKKAT çekmeyen'' örtünmeyi emretmiş.. Bakın şu tarza,sizce hiç dikkat çekmiyor mu..?Ve yine bakın sizce giyindiği dar badi vücut hatlarını belli etmiyor mu..?








Alıntı:
Özgün İrade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Vücut hatlarını belirginleştirmedikten sonra çarşaf veya pardesü yerine kilim giymiş, başörtüsünün bezi daha farklıymış, bot giymiş bundan size ne Allah aşkına ya..



Yorumumu bir daha okursanız bunun beni ilgilendirmediğini belirttiğimide görürsünüz..Giyim tarzı beni ilgilendirmez.. Günahı yada sevabı ona aittir.. Belki benden daha çok hayır hasenat etmiş,daha çok ibadet etmiştir ben onun imanını,inancını asla sorgulayamam..
Tekrar ediyorum, BENİ İLGİLENDİREN,benim sorguladığım ; hayat tarzına ''bunların dine aykırı olduğunu düşünmüyorum,Allah'ın beni böylede sevdiğine inanıyorum'' diyerek yaptıklarının günah olmadığını savunması! Bir kere dinimizde senin benim fikrim değil, Allah'ın var olan kuralları geçerlidir.. Sen kendi nefsinin arzuladığı yaşam biçimini yaşarsın tamam ama kendi yaşam biçimine günah değildir diyemezsin.. Hiç kimse kusura bakmasın bu kadın hakikaten saçmalamış..
Sorulan soruya karşılık kadın resmen diyor ki ''ben şuh olmak adına yapmıyorum,seviyorum'' Eee sen o düşünceyle yapmıyorsan bile karşıdakinin gözü pisse günah yine aynı günah.. Herkes senin niyetinde değil ki..?Zaten dinimizde bu yüzden örtünmeyi,kendini sakınıp,dikkat çekmemeyi emrediyor ya..


Alıntı:
Özgün İrade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Gerçekten inanamıyorum. Ayrıca bu bayanın örtünmesini İslam'a aykırı bulmanız sadece sizlerin görüşüdür. Alimlerin böyle bir örtünme şeklini yanlış bulduğu diye bir ifadenin karşılığı yok. Örtünme, İslam'ın tesettür kalıbına uyuyor. Ama bazı tarikat ve cemaatlerin kalıbına uymuyorsa bilemem.
Alıntı:
Özgün İrade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Siz ictihad ehlimisiniz ..? Nerden biliyorsunuz uyduğunu..? Bende değilim ama hadislerle ehli sünnet alimlerinin yorumuyla sabit,ortak olan bir düşünce var ve buna göre bu bayanın giyimi dinimize aykırı..

Vücut hatlarını belli etmeyen giyisiler emredilmiş değil mi dinimizde..?Hadislede sabittir bu araştırın.. Bu hanımın bluzunun darlığı sizce bu kurala uygun mu..? Dikkat çekmeyin,sade ve temiz olun emrediliyor.. Sizce bu bayanın o rock yazılı giysileri,şalvarı,şapkası,dışarıdan bakan biri için yeterince dikkat çekici değil mi..?

Kadın röpörtajında diyor ki; ''baktım herkes tek tip giyiniyor,bende SÜRÜYE DAHİL OLMAYACAĞIM kendi istediğim gibi kapanacağım'' diyor.. Sürüdekiler Allah'ın ona uyan kulları..Tek tip gördüğüde günümüzde yaygın olan pardesü ve akabindeki çarşaf.. Öyle hanımlara maşAllah Rabbim esirgesin,olmayana nasip etsin.. Kendisi çakal ayrılmış sürüden,sürüdeki kuzular Allah'a emanet..


''Herkesin çarşaf giydiği bir yerde, birkaç kadının manto giymesi fitneye sebep olacağından uygun olmadığı gibi, manto giyilmesi âdet olan yerlerde de çarşaf giyilmesi uygun olmaz. Çünkü bir yerde âdet olan şeyler giyilmezse, gösteriş ve şöhret olur, fitneye sebep olur. Hadis-i şerifte (Fitneyi uyandırana lanet olsun) buyuruldu.''
(Hadika)


Dolayısıyla;
Tesettür, sade ve gösterişten uzak ve zarif olmalıdır. Mümine narin olur.
Kadın, gülünç olacak şekilde giyinip süslenmemeli; partal da olmamalıdır. Sadelikteki ihtişam ve estetiği yakalamaya çalışmalıdır..

Alıntı:
Özgün İrade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Her alimin yorumu farklılık gösterebilir bu konuda çünkü giyim tesüttürün dışında değil onun için tarz tartışılır. İslam muhakkak tektir ama birçok İslam ekolü vardır.


Her alimin yorumu farklı olabilir,biz dinimize uygunluklarına göre itibar ederiz onlara.. Buda günümüzde elbetteki zordur.. Yaşar Nuriye sorarsanız bu hanımın giyim tarzına tam teşekkül onay verir..Zira geçen ramazan ayında dar badi üzerine,atlet giyinen bir genç kızın eleştiri konusu olduğu bir ortamda,sorun olmadığını ifade edip onay verecek kadar sapkındır.. Oysa ehli sünnet alimi birine sorarsanız kesinlikle karşı çıkar..Örnek olarakta Ahmet Mahmut Ünlü hocayı veriyorum.. Zira oda yarı çıplak,mayolu oyuncak bebeklerin,erkek çocuklaırn cinsel duygulaırnı istismar ettiğini ifade ettiği için bu hanım yazar tarafından yaylım ateşine tutulmuştu..Günümüzdeki alimleri geçip dört büyük mezhep alimlerinin fetvasınada bakarsak eğer aynı şekilde onlarında bu kanıda yani ''vücut hatlarını belli etmeyen,dikkat çekmeyen'' örtünme biçimini tebliğ ettiklerini görürsünüz..


''Kadınların vücut hatlarının belli olmayacak herhangi bir elbise ile örtünmesi farzdır. İslam dini, kapanmayı emretmiş, fakat belli bir örtü şekli bildirmemiştir.''
(Dürer-ül-mültekite)


Bakın dinimiz illa bunu yada şunu giyin demiyor ama sınırlarınıda bizlere çizerek öğretiyor..Bu sınırı aşan yada uymayan olabilir,bu bizi ilgilendirmez ama bu sınıra YOKTUR,dayatmadır diyen inkar etmiş olur..Zira inkar etmekte insanı küfre götürür..

Alıntı:
Özgün İrade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Başörtüsü kesin emirdir oysa tesettürün biçimi vücut hatlarının belirginleştirilmemesi şartıyla insanın kendi keyfine bırakılmıştır.



Bak ne güzel ifade etmişsin..Tek eksiklik var oda sadece vücut hatlaırnı belli etmemesi şartı değil,dikkat çekmeme şartıda vardır..Bende aynısını ifade edip bu şarta dayanarak karşı çıkıyorum işte.. Bu hanım dikkat çekip dar badilerle karşımıza çıkıyor..Nefisni özgürlüğüne esir etmesi onun zararına beni ilgilendirmiyor..Beni ilgilendiren işte senin bu yukarıdaki sözünede muhalefet etmiş olmasıdır...



Alıntı:
Özgün İrade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hani diyordunuz ya kendi nefsine göre giyiniyor evet kendi nefsine göre giyinecek tabi. Pardesü yerine kilim giymiş isterse battaniye giysin bundan rahatsızlık duyulması fecaat arz eden bir durum tek kelimeyle..



Tabi ya..Biz hepimizde kendi nefsimize göre hareket edelim o halde.. Nefs şeytanın oyuncağıdır..Biz nefsimize uymak yerine nefsimizi dinimize uydurmaya çalışsak daha uygun olmaz mı..? Yada diyelim nefsimize söz geçiremiyoruz yada şartlara yasaklara zorlanıyoruz..Bu durumdada hiç değilse yapmıyorsakta inkar etmesek olmaz mı..?


Alıntı:
Özgün İrade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kesin emir olan başörtüsünü örtünmeyerek kesin bir farz ihlal edilmiş oluyor. Ancak pardesü yerine kilimden elbise giyerek örtünmek, insana bırakılan sahada yapılmış bir tercihtir. Bu kadar net. İkincisi hem Allah katında daha makbul hem de İslam'a çok daha uygundur.



Baş örtüsünü dine uygun örttüğü sürece sorun tabiki yok,dilerse çarşaf,dilerse battaniye giysin..Bu hanım gibi dar badilerle,dikkat çeken şalvarlarla,baş örtüsü üstüne acayip şapkalarla dikkat çekmek dinimize ve sünneti seniyyemize uygun değildir.. Allah katında makbul olan edep ve adapla örtünmektir..

Alıntı:
Özgün İrade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Farz olduğunu kabul ediyorum ama başımı örtmüyorum şeklindeki bir örneklik, bu bayanın tesettürüm İslam'a uygundur sadece tarzım yorumdur şeklindeki örnekliğinden daha kötüdür, çünkü ikincisinin gerçeklik payı çok daha yüksek...



Birincisi bir farzı bilerek yapmamak insanı sadece günaha sokar ve cezasını elbetteki tövbesiz ve onu telafisiz bıraktığı takdirde çekecektir.. Ama bir farzı yada sünneti inkar etmek insanı günaha sokmaz,küfre sokar..İşte aradaki fark budur özgün! Alah ayeti kerimesinde alimleri övüp dostu kabul ediyor,peygamber Efendimiz alimler benim varislerimdir diyor..Onun söz ve adetleirni bizlere nakleden ictihad ehli alimler ise örütnem sınırlarını bize ''dikkat çekmeyen,vücut hatlarını belli etmeyen'' şekilde yorumluyor.. Ayette vücut hatlarını örten örtünme biçimi emrediliyor..Bu hanımda kalkıp diyor ki; '' ben yanlış yaptığımı sanmıyorum,Allah'ın beni böyle kabul ettiğine ve sevdiğine inanıyorum'' Şimdi sana soruyorum özgün, Farzı sünneti bildiği halde inkar etmeyen,sünnete ve farza uygun örtünmeyi savunan bir bayan mı daha iyidir yoksa sünneti farzı kendi nefsine ve kafasına göre şekillendirip ''sanmıyorum''larla küfre adım atan bir bayan mı iyidir..? Sizi bilmem ama bütün ehli sünnet alimleri,küfre girmek ile günaha girmek arasındaki ince çizgiyi gayet güzel biliyorlar.. Bu tabiki yapılan günahı meşru kılıp savunmamızı gerektirmez ama aradaki farkla neyin iyi neyin daha kötü olduğunu herkes görebilir sanıyorum..


Evet ben örtünmeyerek günaha giriyorum ama bazıları ise başlarını örtüp başka yerleirni açmayı dinde meşru olarak görüp,bunu emreden alimlere ise dayatmacı diyerek küfre adım atıyor..Fark budur!

Bu hanımın giyimi beni zerre kadar ilgilendirmez(di)..Daha evvel bir çok şekilde gördüm,üzerinde deniz mavisi kotuylada gördüm(bu bile günah),makyajıylada gördüm..Ama hiç bir şekilde bunlara takılmadım.. Yadırgayıp,giyim tarzıyla mumamele etmek istesem zaten en başından beri görüpte aldırmadığım ve yazılarını okumaya devam ettiğim bu hanımı suçlardım.. Beni şaşırtan ve çokk kızdıran, giyim tarzının ''doğru olduğunu ve dinen sakıncası olmadığını'' ifade etmesi..Üstelik aşağılık ve sapık bir gazeteciye.. Hiç kimse kusura bakmasın ama dinimizde var olan örtü sınırı ve kuralları bellidir..Kişi dilerse battaniye giysin ama sınırlara riayet ederek..Etmiyorsa bile hiç değilse savunmasın..

Esra Elönü benim için sevilerek okunacak bir yazar değil artık..Hiç olmadığı kadar düştü gözümden.. Kim ne düşünürse düşünsün..

Her türlü özgürlüğe evet,ama islamı zedeleyen ve reforme etmek isteyen özgür düşünceye HAYIR!
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim
ayşe arman, esra elönü, feridenin günlüğü, hürriyet pazar


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı




2007-2026 © Siyaset Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.


Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı