|
![]() |
#1 |
![]() Bu yazıda ele alınan İslam'da tesettür konusu ülkemizin din alanında otorite konumunda bulunan Diyanet İşleri Başkanlığı'nın 2003 tarihli son İlmihal'inden alınmıştır.
İslami ekoller elbette olacaktır ancak bazı tarikatların ve cemaatlerin din diye kabul ettirmek istedikleri Diyanet sentezinde incelenmelidir.
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Diyanete katıyetle güvenmiyorum..
Öyle ki bunu sadece ben değil bir çok ehli sünnet alimi beyan ediyor günümüzde..Laiklik yönetimi ardındaki,laiklik kurallarına göre bir çok islami kuralın yada dini emirin yerine getirilmesine yardım edemeyen bir kurumunun nesine güvenebilirim ben..? Daha dün camilere ırkçı mahya asılmasına (valilik dahi istemiş olsa) müsade eden bir diyanete nasıl güvenebilirim..? Bizim diyanetimiz bu gün islami emir olan şeriatı bile laiklik korkusu ve yasaların dayatması yüzünden ifade edip ''evet öyledir'' diyemiyorsa nasıl itibar edeyim.. Şimdi örtünme için sadece üstü kapalı bazı ayetlerin konulması ve hadislerin ortak görünüşünün söz konusu edilmeyip,bu gibi dini fetvalara dahil edilmemesi ehli sünnet itikadına göre yanlıştır bunu bilmeniz lazım değil mi..? Benim daha evvelde paylaştığım örtü hükmü konusunda bütün kaynaklar islam alimlerinin ortak görüşlerinden alınmış ve ayetlerinde dahil olduğu bir konu iken,ben sadece diyanetin ayetle süslediği ve kendi yorumunun çokluğu olan bir fetvaya nasıl güvenebilirm..? Tarikat yada cemaat diyorsunuz..Bunu geçelim..İslam dininde her müslümanın örnek alıp,dini öğrenmesi gereken bir mezhep alimi vardır değil mi..? Dört büyük mezhep alimi imamda, bu örtünme sınırları konusunda hemfikir fetva vermiş ise ben diyanete değil,Peygambeirmin varisi olan bu dört büyük mezhep alimine itikad ederim..! değil mi..? Diyanetimize kesinlikle itibar etmiyorum..Çünkü ülkemizdeki diyanet islamın asıl kurallarına göre hüküm veremiyor..Çünkü laiklik duvarı var! Cocacolanın içinden defalarca alkol bulundu,ama bizim laik devletimizin diyaneti bir kez olsun bunun için bir fetva çıkartıp,HARAMDIR İÇMEYİNİZ diyemedi..Devlete önlem alması adına uyarı yapmadı,çıkan ufak tefek sesler havada kaldı! Ben daha diyanetin hadislerden uzak(hadissiz islam,Efendimiz'siz islam yarımdır!) fetvalarına mı itibar edeyim..ASLA! İslam dininde ayette bile peygamberlerden sonra alimlere tabii olun,onların vesilesiyle dini öğrenin,öğretin buyuruluyor.. Efendimiz ''alimler benim varislerimdir'' diyor.. Ben diyanet gibi büyük alimlerin sözlerini es geçip sadece ayetleri koyarak(bir çok insan ayet yorumlayamaz) fetva veren bir kuruma itibar etmem.. Büyük islam alimlerinin hepsinin ortak görüşünde örtünme kuralları aynıdır..Bunun tarikatlarla alakası yoktur..Zira imam rabbani hzleri,imam hanefi,imam şafii,imam hanbeli,imam maliki hz.leri bir tarikat mensubu değillerdi.. Konu Duygu'Seli~ tarafından (11-10-2009 Saat 01:44 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Alıntı:
İslami ekoller,yani islami hükümlerimizi bahsettiğiniz,daha doğrusu suçladığınız tarikat liderleri veya cemaat liderleri beyan etmiyor ki..Bizzat Efendimiz'in hadisleri,büyük alimleirn ve en önemlisi dört büyük islam aliminin sözleri beyan ediyor.. Hepsini geçtim,Efendimiz'in sünneti seniyyesine uymak lazımken,onun sünnetlerini sadece nakleden bu alimlere itibar etmemek O'na muhalefet etmek değil midir..? Valla kusura bakmayın ama Esra Elönü adına bir savunma çabasına girmeyin sizde günaha girersiniz..O giydiği dar badinin,bazen deve hörgücü gibi bağladığı baş örtüsünün,kısa badi altına giydiği kot pantolunun dinimizde yeri vardır diyorsanız size islami örtünme kısaslarını bir kez daha araştırmanızı öneririm.. Diyanetede mail atmayı düşünüyorum..Sizin değiminizle o tarzın bir sakıncası yoksa,siz alimlerden daha evla biliyorsanız eğer,o halde diyanet fetva versin ''gençler böyle giyinebilir'' desin bakalım.. Uymasamda,dört dörtlük olmasamda,dinimde var olan hadisle sabit olan bir emre muhalefet etmekten Rabbim'e sığınırım.. |
||
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Bakın diyanetin yorumunda ne deniliyor..?
''Dikkat edilirse konuyla ilgili Kur'an âyetleri, kadın ve erkeğin fitneye ve şüpheye sebep olmayacak, karşı cinsin arzusunu kışkırtmayacak, ağır başlılığını koruyacak tarz ve biçimde örtünmesini istemektedir. Bundan, vücut hatlarını gösterecek kadar dar ve ince elbiselerin giyilmesinin doğru olmadığı sonucu çıkar. Buna karşılık erkeklerin şalvar, kadınların etekleri yerlerde sürünen uzun etek ve pardösüler giymesi dinin gereği olarak değil de kişisel tercih ve zevk olarak görülmelidir.'' Diyanet bile kesin hüküm şeklinde belirtmemiş dahi olsa bizimle aynı kanıya varıyor.. Bu tarz giyim dinin gereği değil,kişisel tercihtir diyor.. Kadının kişisel tercihine ses etmedik bizde,kişisel terchinin GÜNAH OLMADIĞINI belirtmesine ses ediyoruz.. Hala mı savunursunuz bu özgür kız,özgür çocuk tarzını bilemem.. Diyanete her zaman kızarım ama bu kısımda o bile bizden yana ise söyleyecek pek söz var mıdır,kalmış mıdır bilemiyorum.. |
|
![]() |
![]() |
Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim |
başörtüsü, çarşaf, giyim şekli, giyinme, islam, tesettür, türban, örtünme |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|