Alıntı:
milletinadami Nickli Üyeden Alıntı
evet isa(a.s.) efendimizin inişini inkar edenler zekeriye beyaz gibi sapkın insanlar genelde...
|
Üstad Bediüzzamandan tut daha bir çok alime kadar hz.isa nın tekrar nüzulu meselesini bir şahs-ı manevi OLABİLİR şeklinde yorumlayanlar çokçadır
Bu zatların her biri iman ehli ehl-i sünnet ve rehber insanlardır
Onlara SAPKIN insan YAFTASI vurmak ancak senin SAPKINLIĞIN olur
Bak Gülen hocaefendi de bu konuda ne söylemiş
Alıntı:
Günümüz alimlerinden Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri ise, daha farklı bir yorumda bulunarak Hz. Mesih'in nüzulünün şahsen olacağını nefyetmemekle beraber, daha çok şahs-ı manevi üzerinde durmuş ve Hz. Mesih'in nüzulünü, Hıristiyanlık aleminin İslam'a iktida etmesi şeklinde anlamıştır. Üstad, temelde meseleye böyle yaklaşırken, nüzul keyfiyetiyle alakalı hadislerde zikredilen Şam'da Akminare'ye inmesi, bir atın üzerine binmesi.. vb. hususlarda da katiyen tafsilata girmemiştir. Bu konuda zannediyorum sadece o değil; daha başka muhakkikler de sui istimale yol açar ve ileride büyük bir yalan olarak yüzümüze çarpılır düşüncesiyle, her zaman dikkatli davranmış ve bu türlü konularda gereksiz yorumlara girmemişlerdir; girmemişlerdir zira Efendimiz (sav), gaybdan verdiği haberlerde, açık ve herkesin anlayabileceği bir dil kullanmamış; aksine olay ve hadiseleri bir temsil ya da müteşabih bir ifadeyle anlatmıştır. Hem Üstad hem de diğer muhakkikin, Hz. Mesih'in nüzulüyle alakalı bir kısım müteşabih, ya da muğlak ifadelerin, bazı ravilerin tevili olduğu ve yine birtakım isimlerin de onlar tarafından hadise sokulduğu görüşündedirler. Dolayısıyla da, hadiste geçen Şam, minare, at.. vb. isimler, bu çerçevede değerlendirilebilir.
|
http://tr.fgulen.com/content/view/11810/18/