|
![]() |
#1 |
![]() Bu konuda bilgisi çok yüksek olan din alimlerinin toplanarak hadisleri ümmeti Muhammed için en doğru şekilde yorumlamalıdır.
Yoksa görüldüğü gibi bu ikilemler bizi çok zora sokacak.Hayır beni şu korkutuyor tamam dersin ki ben en güvenilir olanı seçerim ama aynı hadis kitabındaki hadisler bire birbiriyle çelişiyor bence alimlerimizi ümmeti muhammed için bu işe bir çare bulmaları lazım.
![]() |
|
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() SSS hocam, hadisler konusundaki hassasiyetinizi ve bilginizi siz farkında olmasanızda az çok gözlemledim.. belki başka mevzularda da bu kadar hassassınızdır ama yine de ben naçizane kendi bildiklerim üzerinden birkaç noktaya değinmek bunları hatırlatmak istedim müsadenizle..
hadislerde dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır.. mesela; tıpkı Kur'an-ı Kerimde olduğu gibi hadislerde de nesh durumu vardır. bir hükmün yürürlükten kaldırılarak yerine bir başka hükmün getirilmesine denir. 2.si hadisler ravisine senedine doğruluğuna geliş şekline göre sınıflara ayrılır. bunlardan zayıf olan veya sahih olan hadislerin çoğu Kütüb-i Sitte içerisinde yer alabilir..ve zayıf olup olmadığına dair notlar da vardır zaten.. bu durumda fıkıh alimleri ve hadis alimleri biraraya gelerek İslami edebe en çok uyacak olan hadisleri veya senedi kuvvetli olan hadisleri hüküm kbul ederler.. 3.sü hadislerde vürud sebebi vardır.. ayetlerdeki nüzül sebebi gibi.. yani duruma göre yere göre şartlara göre hüküm verilmesi gerekmiştir.. ........................ vesaire bunları daha çok sıralamak mümkün elbette örneğini verdiğiniz hadislerin hepsini kaynağından araştıramadım ama benim kanaatim şu: oruçlu iken kan aldırma ve hacdayken ihramlı olanın evlenmesi konuları ile ilgili hadislerin durumu zayıflık kuvvetlilik açısından farklı olmuş olabilir tuvaletin hangi yöne yapılacağına dair soruyla ilgili hadislerin çelişmesi edepten olan bir durumun kesin haram olarak anlaşılmaması için peygamber efendimiz farklı davranmış olmasından kaynaklı olabilir. çünkü ilk hadiste tavsiye var, 2.sinde tavsiyeden farklı istisnai bir durum var oruçlu iken hanım öpülür mü sorusunun cevabını peygamber efendimiz kişiye göre vermiş olabilir.. kaldı ki bu konunun fıkhi anlamda bazı şartları da vardır.. orucun bozulmaması için veya öpmenin sınırlarıyla alakalı olarak.. Bir namaz iki kere kılınır mı konusunda bence bir çelişki yok.. 2.si nafile olur diye zaten bahsi var Küçük tuvaletin yapılması su içme ve aybaşında camiye girme konularında ise: zaruri bir hal söz konusu olabilir ki bu da istisnadır.. Konu pazarsineği tarafından (03-24-2010 Saat 23:15 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() [QUOTE=pazarsineği;723293]SSS hocam, hadisler konusundaki hassasiyetinizi ve bilginizi siz farkında olmasanızda az çok gözlemledim.. belki başka mevzularda da bu kadar hassassınızdır ama yine de ben naçizane kendi bildiklerim üzerinden birkaç noktaya değinmek bunları hatırlatmak istedim müsadenizle..
hadislerde dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır.. mesela; tıpkı Kur'an-ı Kerimde olduğu gibi hadislerde de nesh durumu vardır. bir hükmün yürürlükten kaldırılarak yerine bir başka hükmün getirilmesine denir. 2.si hadisler ravisine senedine doğruluğuna geliş şekline göre sınıflara ayrılır. bunlardan zayıf olan veya sahih olan hadislerin çoğu Kütüb-i Sitte içerisinde yer alabilir..ve zayıf olup olmadığına dair notlar da vardır zaten.. bu durumda fıkıh alimleri ve hadis alimleri biraraya gelerek İslami edebe en çok uyacak olan hadisleri veya senedi kuvvetli olan hadisleri hüküm kbul ederler.. 3.sü hadislerde vürud sebebi vardır.. ayetlerdeki nüzül sebebi gibi.. yani duruma göre yere göre şartlara göre hüküm verilmesi gerekmiştir.. ........................ vesaire bunları daha çok sıralamak mümkün elbette örneğini verdiğiniz hadislerin hepsini kaynağından araştıramadım ama benim kanaatim şu: oruçlu iken kan aldırma ve hacdayken ihramlı olanın evlenmesi konuları ile ilgili hadislerin durumu zayıflık kuvvetlilik açısından farklı olmuş olabilir tuvaletin hangi yöne yapılacağına dair soruyla ilgili hadislerin çelişmesi edepten olan bir durumun kesin haram olarak anlaşılmaması için peygamber efendimiz farklı davranmış olmasında kaynaklı olabilir. çünkü ilk hadiste tavsiye var, 2.sinde tavsiyeden farklı istisnai bir durum var oruçlu iken hanım öpülür mü sorusunun cevabını peygamber efendimiz kişiye göre vermiş olabilir.. kaldı ki bu konunun fıkhi anlamda bazı şartları da vardır.. orucun bozulmaması için veya öpmenin sınırlarıyla alakalı olarak.. Bir namaz iki kere kılınır mı konusunda bence bir çelişki yok.. 2.si nafile olur diye zaten bahsi var Küçük tuvaletin yapılması su içme ve aybaşında camiye girme konularında ise: zaruri bir hal söz konusu olabilir ki bu da istisnadır..[/QUOTE] Değerli Kardeşim. Yerine zamana göre farklı davranmak peygamberimiz gibi bir kişiliğin meşrebine uymaz. Katılmıyorum. Ayrıca yanlışın eğrinin sonsuz çeşidi vardır ama, DOĞRU BİR TANEDİR: Selamlar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Alıntı:
*** '' Kim size peygamberimizin ayakta küçük tuvaletini yaptığını söylerse inanmayın. ( Süneni Nesei 1-2/25 ) *** '' Peygamberimiz bir kavmin süprüntüsüne varıp ayakta küçük tuvaletini yaptı. ( Buhari 1/167 ) İlk hadisin doğruluğuna inanıyorum. Sağlık açısından doktorlar bu ihtiyacın ayakta giderilmemesi gerektiğini söylerler zaten.. İkinciside doğru olabilir. Bunun için uygun ortam olmaması peygamber efendimizi böyle bir hareket yapmaya itmiş olabilir. Düşünmüştüm bunu ama bu hadis üzerinde yorum yapmak istemediğim için açıklama yapmadım.. Bazı zaruretler kişiyi farklı davranışlara itebilir. Peygamber efendimizde bi insandı sonuçta. Böyle bi durumla karşılaşmış olması mümkün.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Alıntı:
Yerinde bi görüş............................................. ..... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|