|
|
|
|
#1 | |
|
Alıntı:
Konu Orta Dogu tarafından (06-18-2010 Saat 21:48 ) değiştirilmiştir.. |
||
|
|
|
|
|
| Sayfayı E-Mail olarak gönder |
|
|
#2 |
|
Gördüğüm kadarı ile Rizzeli kapitalizmi övmek yerine islami ekonomik sistemini övüyor. Komunizm karşıtı olmak illa ki kapitalist olmak değildir. İslam dünyasında da ekonomik olarak gerçekten islam'a uymayan sistemler mevcut. Derdimiz İslamın özünü yakalayabilmek.
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Alıntı:
|
||
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Alıntı:
mesela banka varmı islamda? faiz varmı? |
||
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Alıntı:
Kapitalist ekonomi sisteminde bankalar faiz teşviki ile,İslami ekonomik sistemi ise kar teşviki ile para toplarlar. Sosyalist ve kapitalist gibi batıl sistemlerde maddiyat ölçüsü vardır. ekonomik ve sosyal meseleleri insanın maneviyat ve ahlakını dikkate almadan değerlendirirler. Yani,temel mesele paradır. İnsani boyut değil. Bildiğiniz üzere Özel mülkiyetteki zulm ve haksızlığın sebebi, o bölgelerde kanun koyuculuk yetkisinin bizzat bu mülkiyete sahip olmasıdır. Ancak islamda yasa diye birşey yoktur. Yalnızca allah'ın yasaları vardır ve her düzen ahlaki olmak zorundadır. Bildiğiniz üzere ; Zulüm, haksızlık, stok, kara para,rüşvet,faiz,suistimal,adam kayırma,spekülasyon, sahtekarlık, yağmacılık, beleşçilik, rüşvet, gasp ve hırsızlık, başkalarının hakkını çiğneme vb. bâtıl yollarla kazanç sağlanmasına İslam dini izin vermemektedir. Haşr Suresi'nin 7. ayetinde;"mal ve servetin dağıtımı ve bölüştürülmesine belli kurallar koymamızın sebebi, aranızdan belli bir zengin sınıfın, bütün varlık ve servetleri ele geçirmesini önlemektir" buyrulur. Yani,mesele şu veya bu sisteme yakınlığı değil,ahlaki ve insani boyutundadır. Örneğin sosyalist ekonomi sisteminde adil bir ekonomik dağılım olmasına karşın,bunu uygulayanların iman boyutu bir soru işaretidir. Zira bu sistemlerin ortaya atıcıları dini afyon olarak görürler. |
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Alıntı:
sen bu yazdıgınla farkında olmadan sosyalizmi önerdin aslında. bu anlattıkların sosyalizme benziyor. |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Alıntı:
sadece bu iki kelimeyi "din afyondur" sözünü ele alırlar. marks bunu hangi şartlarda soylemiştir? marks bir felsefeciydi felsefeci bir olaya her açıdan bakar belki dine afyon demesi de bu yuzdendi. ayrıca din afyondur derken acı dindirme manasında soylemiştir markx. yani demiştirki din afyondur. marxın yaşadıgı dönemde agrı kesiciye afyon derlerdi. Marx “Din halkın afyonudur.” İfadesini 1844’de afyon ve afyon türevlerinin insanın alabileceği tek etkili ağrı kesici olduğu zamanda söyledi. Bu maddeleri Marx’ın kendiside kullanmıştı. Sağladıkları geçici rahatlamaya minnet duydu. Dinin ekonomik ve sosyal sıkıntı içinde olanları rahatlatabileceği gerçeğini de görüyor ve elbetteki kınamıyordu. Bu sıradan bir gerçekti, özdeyiş değil. marx dine karşı gerçekten ard niyetli sözler etmiş olsaydı bile. onun ekonomi ile ilgili soyledikleri dine uygunmu onemli olan bunun tartışılmasıdır. marxın din hakkındaki gorusleri degil. ekonomi hakkındaki gorusleri!!! Konu novek tarafından (06-18-2010 Saat 22:27 ) değiştirilmiştir.. |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Alıntı:
şimdi buraya doldururum büyük yoldaşların sözlerini sonra bana dersin kişilere takılma diye ![]() |
||
|
![]() |
| Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|