İslamiyette zenginlikte sınır yoktur. Zekâtını veren bir Müslümanın ne kadar zengin olabiliyorsa o kadar zengin olabilmeye hakkı vardır.
tum mal varlıgının 40 ta 1 imidir. yoksa o sene içinde elde ettigi kar ın 40 ta 1 i midir?
birde patron geçinemeyen kendi işçilerinede 40 ta 1 verebilirmi?
Konu novek tarafından (07-16-2010 Saat 22:23 ) değiştirilmiştir..
40 ta 1 midir eger 40 ta 1 ise zekat
tum mal varlıgının 40 ta 1 imidir. yoksa o sene içinde elde ettigi kar ın 40 ta 1 i midir?
birde patron geçinemeyen kendi işçilerinede 40 ta 1 verebilirmi?
Zekât, 40'ta 1'dir. Zekât verecek duruma gelmenin dinî açıdan bir ölçüsü vardır ki buna zekât nisabı denir. Zekât nisabına sahip olan Müslüman, zekât nisabına sahip olduktan 1 yıl sonra elinde kalan malı zekât nisabını buluyorsa zekâtını vermek zorundadır. Zekât, malın veya paranın tamamından verilir. İşçiler dinî açıdan zekât verilebilecek kimselerdenseler patron zekâtını işçilerine verebilir.
Zekât, 40'ta 1'dir. Zekât verecek duruma gelmenin dinî açıdan bir ölçüsü vardır ki buna zekât nisabı denir. Zekât nisabına sahip olan Müslüman, zekât nisabına sahip olduktan 1 yıl sonra elinde kalan malı zekât nisabını buluyorsa zekâtını vermek zorundadır. Zekât, malın veya paranın tamamından verilir. İşçiler dinî açıdan zekât verilebilecek kimselerdenseler patron zekâtını işçilerine verebilir.
yani diyorsunki tüm mal varlıgından 40 ta 1 vermelidir zaten. bu uygulansa zaman içinde işçilerle zenginler neredeyse eşit konuma gelir yani mal varlıgı ile.
buda benim fikirlerimi destekliyor.
yani islamda demekki, herkesin eşit gelire sahip olmasını istiyor.
yani diyorsunki tüm mal varlıgından 40 ta 1 vermelidir zaten. bu uygulansa zaman içinde işçilerle zenginler neredeyse eşit konuma gelir yani mal varlıgı ile.
buda benim fikirlerimi destekliyor.
yani islamda demekki, herkesin eşit gelire sahip olmasını istiyor.
Fakir işçilerle zenginler eşit konuma gelmezler. Zekât, dinî açıdan genellikle fakirlere verildiği için fakirler hayatlarını idame ettirecek kadar zekâtı alırlar. Zekât verilmekle fakirlerin fakirlikten dolayı yaşayabilecekleri mağduriyetler önlenmiş olur; onların zenginleşmeleri sağlanmış olmaz. Müslümanların zekâtlarını vermeleriyle toplumda sosyal adalet sağlanmış olur; fakirler, zenginlerin mallarında olan haklarını almış ve fakirlikten dolayı mağduriyet yaşamamış olurlar.
Konu Cihannur tarafından (07-16-2010 Saat 23:26 ) değiştirilmiştir..