|
|
|
|
#1 | |
|
Alıntı:
![]()
|
||
|
|
|
|
|
| Sayfayı E-Mail olarak gönder |
|
|
#2 |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Alıntı:
Ben pardesülüydüm sonra pardesüyü bıraktım 6 yıl önce sokağa çıktığımda pardesü değil etek üzerinden uzun tunik giydim toplam 1 yıl. (Şimdikiler gibi değil tabi öyle dar felan... Teyzem hoca bacaklarımı kırardı )Şu hoca olan teyzem bana 1 yıl boyunca demediğini bırakmadı. Açık konuşayım inatlaşıyordum pardesü giyinmiyordum. Sonra çevremdeki arkadaşlarımın telkinleriyle tekrar pardesü giyinmeye başladım... ![]() İçinde olma meselesine gelincede olmayana ne yapıcaksın en azından mini etek yada askılı badi giyinmiyolar diyip bunada şükrediceksin. Geriside Allah ve kul arasında. Rabbim istese onun içine çarşaf giyme arzusu bile koyar... ![]() |
||
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Alıntı:
![]() ![]() ![]() ![]() Ciddileşelim. ![]() içinde olma meselesine gelincede olmayana ne yapıcaksın en azından mini etek yada askılı badi giyinmiyolar diyip bunada şükrediceksin. Geriside Allah ve kul arasında. Rabbim istese onun içine çarşaf giyme arzusu bile koyar... orası öyle... Bu konu dallanıp budaklanabilecek bir konu bir çok yönüyle tartışmaya açık... ![]() |
||
|
|
|
#5 |
|
Başörtüsünün kat'i bir emir olduğunu "diriliş" in bahsettiği gibi tartışmıyoruz bu kati biçimde sabit bir hakikattir. Bu bölüme biraz önce Diyanet'in en son çıkardığı İlmihal'in Giyinme bölümünü ekledim. Diyanet hüküm verirken önce ayet sonra hadis, sonra içtihadlar ve alimleirn farklı görüşlerini belirtir. En sonunda bunlardan çıkması gereken en olgun hükmü çıkarır. Bunu yaparken de ahkam kesmez. İnsanları korkutmaz -işte mesele budur biz size durum neyse ona aktarıyoruz- der. Diyanet'in ayet, hadis ve tüm alim görüşlerini ayrıntılı biçimde inceleyerek verdiği hükme göre erkeklerin örtünmesi gereken yerleri -göbek, diz kapağı arası-, kadınların örtünmesi gereken yerleri -el yüz ve ayaklar hariç tüm vücududur-. Buraya kadar herşey net. Ancak bu örtünmenin nasıl olacağı Kur'an-ı Kerim detaylandırılmamış zaten mantıki olarak bakıldığında bunun detaylandırılması çok fazla kısıtlayıcılık olur. Allah, kullarını darlatmayı sevmez.
Şimdi burada kimse kendi doğruları üzerinden ahkam kesmeye kalkmasın. "Sıkmabaş" tabirini de bir daha ağzımıza almıyoruz. Biz, kendi hayatlarına bakmayan, kendi binbir türlü yanlışını görmeyen, İslam'a uygun yaşayamayan erkekler kadınları günah keçisi yapmayalım, kadınları böylesine baskılamayalım. Başörtüsü örtmeyen bayanları bıraktık şimdi de başörtülü hanımların örtü şekillerini mi didiklemek düştü bize. Erkekler önce kendilerine bakacak.. Tabi hanımlar da üzerlerindeki büyük sorumluluğu taşımaya çalışarak, layık oldukları gibi örtünmeliler. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Alıntı:
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
O kişinin kendi amelidir.Sen kendine bak kendine göre yaşa kimse kimseyi ilgilendirmez. Birisi çarşaf giyer gıybet eder biri giymez ama gıybet etmez. Onun ecrinide rabbim verir. Çarşaf giyenininde ecrini rabbim verir. Çarşaf ( geniş cilbab, geniş vucüt hatlarını belli etmicek pardesü vb )
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Alıntı:
![]() |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
eyvAllah
![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Şekil üzerinde tartışmak İslam’ı daraltmak anlamına gelir.
Başörtüsünün nasıl olması gerektiği şeklinde ki tartışmalar ve bu konudaki dayatmalar ısrarlar ifrattır ve zorlamadır kasıtlıdır. Ayet açıktır. Kuran okumayı bilmeyen okusada tefsir meal bilmeyen hadislere vakıf olmayan icma ve kıyastan bi haber insanların ortaya çıkıp ta başörtüsü konusunda atıp tutmaları son derece üzücüdür... Konu Alem_i Ervah tarafından (04-24-2009 Saat 16:57 ) değiştirilmiştir.. |
|
|
|
|