|
|
#18 | |
|
Alıntı:
Bir önceki mesajımda verdiğim misalde kastettiğim şey paradan para kazanmak yani faizcilik ve diğer adıyla tefeciliktir. Birisi 100 TL parasını kendinden borç isteyen birisine faiz karşılğında borç olarak verip enflasyondan bağımsız olarak 120 TL olarak geri alıp paradan para kazanabilir ve buna faizcilik, tefecilik denir. Benim kastettiğim bu şekildeki faizli borç vermelerdir ve faiz burada borç vermenin nedenidir. Serbest piyasa altında faiz elbette yasaklanabilir. Faiz, serbest piyasanın şartlarından biri değildir. Aşağıdaki alıntıya dikkatini çekmek isterim. "FAİZ OLMAZSA OLMAZ ŞART DEĞİLDİR SORU: Faiz ekonominin olmazsa olmaz bir şartı mıdır? Faizsiz ekonomi mümkün müdür? Bunun şartları nedir? KARAMAN: Faiz, olsa olsa kapitalist ekonominin vazgeçilemez bir şartı olabilir. Sosyalist ekonomi faizi öngörmediği gibi İslâm ekonomik modelinde de faizin yeri yoktur. Bundan on yıl kadar önce Pakistan'da, merhum Ziyâülhak'ın emri ile bir komisyon kurulmuş, ülkeden ve ülke dışından iktisatçılar ve İslâm alimleri toplanmış, bunlardan "faizsiz bir ülke ekonomisinin mümkün olup olmadığı, mümkün ise ülkenin faizden nasıl temizleneceği" konusunda bir rapor istenmiştir. Yapılan çalışmalar sonunda ortaya çıkan rapor, ülkeyi faizden temizlemenin yollarını da göstermekte idi. Bu rapora dayalı olarak yapılan uygulamada, üç yıllık bir geçiş döneminden sonra Pakistan ekonomisi faizden temizlenmiştir. İran'da ve Suudî Arabistan'da faiz yasaktır. Buralarda bir ekonomik çöküntü söz konusu olmadığı gibi -iç ve dış engellemelere rağmen- önemli gelişmeler görülmektedir." Hayrettin Karaman ile İslam'ın Faiz Yasağı Üzerine... Altınoluk Röportaj 1989 - Aralık, Sayı: 046, Sayfa: 010 http://dergi.altinoluk.com/index.php...eNo=d046s010m1 Yukarıdaki alıntıda görüldüğü üzere faiz yasaklanabilir ve faizin yasaklanması serbest piyasa şartlarına aykırı değildir. İslam'ın bidayetiyle birlikte İslam devletleri var oldu ve faizin yasak olduğu ekonomik düzen sürdürüldü. İslam'ın ekonomik düzeni sosyalist bir düzen değildir, serbest piyasa şartlarına uygun bir düzendir. Yukarıdaki Pakistan misalini de düşündüğümüzde ekonomiden faizin kolaylıkla kaldırılabileceğini görürüz. Serbest piyasa altında faiz mutlaka olmalıdır ve faiz yasaklanamaz şeklinde şartlanmamak gerekir. Bir önceki mesajımın son cümlesini bir kez daha tekrarlayayım: Başka bir dünya mümkün. Konu Cihannur tarafından (06-08-2018 Saat 21:13 ) değiştirilmiştir.. |
||
|
|
|
| Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim |
| islam, islam hukuku, islamiyet, laik hukuk, laiklik |
| Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|