|
![]() |
#1 |
![]() Ögretmenler mi yeterince konusmuyorlar, ögrencilere mi yeterince söz hakki verilmiyor?
![]() |
|
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 | |
![]() Alıntı:
bizde bu durum ancak üniversitede tam manasıyla gerçekleşiyor. yani sözlü yazılının gerisinde kalmıyor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Alıntı:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Alıntı:
Ögretmenler mi yeterince konusmuyorlar, ögrencilere mi yeterince söz hakki verilmiyor? benim dikkat çekmek istediğim nokta,öğrencilere söz hakkı verilmediğinden çok öğrencilerin özgüvenini güçlendirecek ödevlerin, sorumlulukların batıdaki gibi erken yaşta olmayışınaydı. ülkemizde bunu yapan sadece özel okullar var.sınavlardaki dereceler,bilim olimpiyatlarındaki başarılar bunun kanıtı. devlet okulları üzerinden devam edersek dönem ödevi diye bilinen,öğrencinin robot gibi yazdığı,ödevi anlayıp anlamadığının sorgulanmadığı bir sistemden bahsediyoruz. amerika,ingiltere,isviçre diye örnekleri çoğaltabiliriz.bizde sözlü, yazılı kadar önemli değil.ama bahsettiğim ülkelerde öğrencilere 10 yaşında bu sorumlulukları omuzlarına yüklerken bizler tam manasıyla üniversitede tanışıyoruz. sosyal olmakta geri kalmamızın nedenlerinden biri de okulların spor,kültürel tesislerinin eksikliği.eğitim sistemimiz ,öğrencinin bireysel özelliklerini şekillendirecek,güçlendirecek seviyede değil. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
![]() Alıntı:
![]() Alıntı:
Örnek olarak, 10 yas grubuna verilen bir ders için, ögretmen bir konuyu anlattiktan sonra ögrencilerin anlama seviyesini ölçmek üzere sinif'in önüne geçirip o ders'i kendi cümleleriyle tekrar anlatmasini istemek bu konuda oldukça faydali olabilir. Ilk zamanlarda çocuklar çekinebilir, fakat zamanla daha rahat olurlar ve bu durum ders'i daha dikkatli dinlemelerine vesile olur. |
|||
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|