Siyaset Forum - Siyasetin Kalbi
Dış Gündem Dış Gündem ile ilgili tüm konuları burada paylaşıyoruz.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 09-11-2011, 15:12   #1
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
Alıntı:
Hüdavendigâr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
mutanın caiz olduguna dair ayet ve hadis gösteremez..ha ideolojik mezhep(!) şiaya göre böyledir der orası ayrı..

ve kendimizi kandırmaya gerek yok..hak bellidir batıl bellidir..hak mezhep 4 tanedir ve şia bunlardan biri değildir..hak ile batılın söylediği bir olmaz..o nedenle çıkıpta şialığı meşru göstermek için mezhepleri,ayetleri,hadisleri törpüleme zırvalıgına giripte kendimizi küçültmenin bi manası yok..iki kere iki dört..
http://www.caferilik.com/kuran/mizandan/muta.htm
çok konuşmaya gerek yok...
bak gösteryormuş demek ki...

gösteremez edemez demenle olmuyor demek ki...

hak ile batıl
hak mezhep
yahu ne güzel sözleriniz var sizin...

kim belirliyor hakkı batılı ?
yada 4 ü hak ta gerisi haram mı...
peygamberimiz hangi mezheptendi mesela ?
hangisi en haksa bizde o mezhepten olalım...
lan adamı mezheplerden soğutursunuz ya...


ölüden medet ummayı,rabıtayı,tasavvuftaki bazı sapıklıkları,şeyhlerinizi azraili dahi kovan adamlar olarak gösterirken ayetten hadisten kendinize göre deliller buluyorsunuz ya

 

  Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 09-11-2011, 15:28   #2
Kullanıcı Adı
Cihannur
Standart
Dinimiz İslam internet sitesinde müta nikâhı hakkında şunlar söyleniyor:

"Müta nikahı dört mezhepte de haramdır. Müta nikahı, şahitsiz olarak bir kadına belli para verip, belli zaman için beraber yaşamayı sözleşmek demektir. Müta nikahının haram olduğunda bütün âlimlerin sözbirliği bulunduğu, Mizan-ül-kübra’da ve İbni Âbidin’de yazılıdır."


Yazının devamını okumak isteyenler için kaynak aşağıdadır.

http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1425
Cihannur isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 15:35   #3
Kullanıcı Adı
Hüdavendigâr
Standart
Alıntı:
AKıncı 34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
http://www.caferilik.com/kuran/mizandan/muta.htm
çok konuşmaya gerek yok...
bak gösteryormuş demek ki...

gösteremez edemez demenle olmuyor demek ki...

hak ile batıl
hak mezhep
yahu ne güzel sözleriniz var sizin...

kim belirliyor hakkı batılı ?
yada 4 ü hak ta gerisi haram mı...
peygamberimiz hangi mezheptendi mesela ?
hangisi en haksa bizde o mezhepten olalım...
lan adamı mezheplerden soğutursunuz ya...


ölüden medet ummayı,rabıtayı,tasavvuftaki bazı sapıklıkları,şeyhlerinizi azraili dahi kovan adamlar olarak gösterirken ayetten hadisten kendinize göre deliller buluyorsunuz ya
Mut'a nikahı; bir ücret karşılığında, belirli bir müddet bir kadınla nikahlanmaya denir. Bir kısım Şiî fakihin dışında, bütün İslâm bilginleri mut'a nikahının haram olduğunda ittifak etmişlerdir. Mut'a nikahı ve belirli bir zaman için kıyılan nikah batıldır. Mü'minûn sûresinin 6 ve 7. âyetlerinin nazil olması üzerine, mut'a nikahı haram kılınmıştır. İbn Abbas, şöyle anlatmaktadır:

"İslâm'ın evvelinde mut'a vardı. Kişi, tanımadığı bir beldeye gelince, oradan yerli bir kadınla, kalacağını tahmin ettiği müddet miktarınca nikah yapardı. Kadın, böylece onun eşyasını muhafaza eder, gerekli işlerini görürdü. Bu hal, "Onlar namuslarını korurlar. Ancak hanımlarına ve câriyelerine karşı müstesna, bunlarla olan yakınlıklarından dolayı kınanmazlar." (Mü'minûn, 6) meâlindeki âyet nazil oluncaya kadar devam etti. (Bu âyet gelince mut'a haram ilân edildi.)" (Tirmizî, Nikâh, 27)

Ayrıca Hz. Ali, "Rasûlüllah aleyhissalâtu vesselâm, Hayber Gazvesi günü, kadınlarla mut'ayı, ehlî eşek etlerinin yenmesini haram kıldı." demiştir (Buhari, Megazi, 38; Müslim, Nikâh 29; Nesai, Nikah, 71). Hz. Ömer de, hilafeti döneminde mut'a nikahını zina gibi kabul ederek, yasaklamıştır. (İ.P.)
http://www.diyanet.gov.tr/turkish/dy...ay.aspx?ID=401

he mustafa islamoğlu buradaki hadislere uydurma der.. neyse ben yinede yazayım..

mezheplerle alakalı ne yazarsam yazayım ne hadise ne alime itibar etmediğiniz için havada kalacaktır..en iyisi bırakın hak bizim olsun batıl sizin..

Konu Hüdavendigâr tarafından (09-11-2011 Saat 15:39 ) değiştirilmiştir..
Hüdavendigâr isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 15:49   #4
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
Alıntı:
Hüdavendigâr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Mut'a nikahı; bir ücret karşılığında, belirli bir müddet bir kadınla nikahlanmaya denir. Bir kısım Şiî fakihin dışında, bütün İslâm bilginleri mut'a nikahının haram olduğunda ittifak etmişlerdir. Mut'a nikahı ve belirli bir zaman için kıyılan nikah batıldır. Mü'minûn sûresinin 6 ve 7. âyetlerinin nazil olması üzerine, mut'a nikahı haram kılınmıştır. İbn Abbas, şöyle anlatmaktadır:

"İslâm'ın evvelinde mut'a vardı. Kişi, tanımadığı bir beldeye gelince, oradan yerli bir kadınla, kalacağını tahmin ettiği müddet miktarınca nikah yapardı. Kadın, böylece onun eşyasını muhafaza eder, gerekli işlerini görürdü. Bu hal, "Onlar namuslarını korurlar. Ancak hanımlarına ve câriyelerine karşı müstesna, bunlarla olan yakınlıklarından dolayı kınanmazlar." (Mü'minûn, 6) meâlindeki âyet nazil oluncaya kadar devam etti. (Bu âyet gelince mut'a haram ilân edildi.)" (Tirmizî, Nikâh, 27)

Ayrıca Hz. Ali, "Rasûlüllah aleyhissalâtu vesselâm, Hayber Gazvesi günü, kadınlarla mut'ayı, ehlî eşek etlerinin yenmesini haram kıldı." demiştir (Buhari, Megazi, 38; Müslim, Nikâh 29; Nesai, Nikah, 71). Hz. Ömer de, hilafeti döneminde mut'a nikahını zina gibi kabul ederek, yasaklamıştır. (İ.P.)
http://www.diyanet.gov.tr/turkish/dy...ay.aspx?ID=401

he mustafa islamoğlu buradaki hadislere uydurma der.. neyse ben yinede yazayım..

mezheplerle alakalı ne yazarsam yazayım ne hadise ne alime itibar etmediğiniz için havada kalacaktır..en iyisi bırakın hak bizim olsun batıl sizin..

mustafa islamoğlu mutanın sünniliere göre caiz olmadığını ve doğru olanının bu olduğunu söylüyor...
ama sen yine de yaz...


hakkı batılı sen,yada senin hocaların belirlemediği için kimin hak kimin batıl olduğunu belirlemekte senin haddine düşmez...
  Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 16:01   #5
Kullanıcı Adı
Hüdavendigâr
Standart
Alıntı:
AKıncı 34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
mustafa islamoğlu mutanın sünniliere göre caiz olmadığını ve doğru olanının bu olduğunu söylüyor...
ama sen yine de yaz...


hakkı batılı sen,yada senin hocaların belirlemediği için kimin hak kimin batıl olduğunu belirlemekte senin haddine düşmez...
hak ve batılı ben ve benim hocalarım değil Kuran ve sünnet belirliyor..
Hüdavendigâr isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 16:05   #6
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
Alıntı:
Hüdavendigâr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
hak ve batılı ben ve benim hocalarım değil Kuran ve sünnet belirliyor..
ee...
kuranda hanefiler hak şiiler batıl mı yazıyor...
  Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 16:14   #7
Kullanıcı Adı
Hüdavendigâr
Standart
Alıntı:
AKıncı 34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ee...
kuranda hanefiler hak şiiler batıl mı yazıyor...
herşeyi Kuran-ı Kerim'de arayan sen yatsı namazının kaç rekat oldugunu Kuran'dan bulup söylermisin bana ?
Hüdavendigâr isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 16:15   #8
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
Alıntı:
Hüdavendigâr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
herşeyi Kuran-ı Kerim'de arayan sen yatsı namazının kaç rekat oldugunu Kuran'dan bulup söylermisin bana ?
ama demin kuran ve hadisler ışığında bu hak batıl ayrımını yaptığını söylüyordun...
  Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 15:57   #9
Kullanıcı Adı
Cihannur
Standart
Alıntı:
AKıncı 34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
http://www.caferilik.com/kuran/mizandan/muta.htm

hangisi en haksa bizde o mezhepten olalım...

Hak mezhep Ehl-i Sünnet'tir. Hak mezhepten olmak istiyorsan Ehl-i Sünnet'ten ol. Kaynağını verdiğin internet sayfasında Allah Resulü'nün göz bebeklerinden biri olan Hz. Ömer'den bahsedilen yerlerde, sanki bir arkadaşından bahsedermiş gibi Ömer denilerek bahsediliyor; Hz. Ali'den bahsedilirken ise Hz. Ali denilerek bahsediliyor. İşte bu örnekte görülen saygısızlık gibi, Şia'nın Ashab-ı Kiram'a olan saygısızlığı ve düşmanlığı, Ehl-i Sünnet'in ise Ashab-ı Kiram'ı büyük bilip onlara saygı gösterip onları sevmesi, Ehl-i Sünnet'in hak mezhep, Şia'nın ise batıl mezhep olduğunun delillerindendir. Bizim için Hz. Ebubekir de, Hz. Ömer de, Hz. Osman da, Hz. Ali de, Hz. Ayşe de hazrettir ve değerlidir. Yüce Allah bizleri, Hz. Ömer'e Ömer diyerek hitap eden saygısız bidatçilerden kılmadı şükürler olsun.
Cihannur isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-11-2011, 16:10   #10
Kullanıcı Adı
İntifada
Standart
Alıntı:
Cihannur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Hak mezhep Ehl-i Sünnet'tir. Hak mezhepten olmak istiyorsan Ehl-i Sünnet'ten ol. Kaynağını verdiğin internet sayfasında Allah Resulü'nün göz bebeklerinden biri olan Hz. Ömer'den bahsedilen yerlerde, sanki bir arkadaşından bahsedermiş gibi Ömer denilerek bahsediliyor; Hz. Ali'den bahsedilirken ise Hz. Ali denilerek bahsediliyor. İşte bu örnekte görülen saygısızlık gibi, Şia'nın Ashab-ı Kiram'a olan saygısızlığı ve düşmanlığı, Ehl-i Sünnet'in ise Ashab-ı Kiram'ı büyük bilip onlara saygı gösterip onları sevmesi, Ehl-i Sünnet'in hak mezhep, Şia'nın ise batıl mezhep olduğunun delillerindendir. Bizim için Hz. Ebubekir de, Hz. Ömer de, Hz. Osman da, Hz. Ali de, Hz. Ayşe de hazrettir ve değerlidir. Yüce Allah bizleri, Hz. Ömer'e Ömer diyerek hitap eden saygısız bidatçilerden kılmadı şükürler olsun.

ehli sünnet mezhep değil ekoldür...
mezhebini soranlara ehlü sünnet mezhebindenim mi diyorsun...
Hz. kelimesinden hak ve batıl ölçümü yapman ayrıca ilgin...
yeri geliyor demiyoruz hazret ne olacak şimdi ?
kelimei şehadet getirirken hz. demiyoruz geçersizmi şimdi o ?
caferiliği batıl dersen sana en başta imamı hanefi itiraz eder...
çünkü neden biliyormusun...
imamı hanefi imamı caferin öğrencisidir ondan ders almıştır...
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı




2007-2026 © Siyaset Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.


Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı