|
|
|
|
#1 | |
|
Alıntı:
Ayette kadınların zinet yerleri dahil olmak üzere örtünmeleri emredilmektedir ve ayrıca başörtülerini göğüslerinin üzerine bırakmaları emredilmektedir. Tefsircilerden gelen nakle göre ; Cahiliye devrinde de kısmî bir örtü kullanılmakla beraber bu örtü yaka ve gerdan kısmını açıkta bırakıyordu. Ve ayetle tam bir örtünün sağlanması emredilmiştir. Bugün pardesü ya da farklı şekilde tesettürü sağlayan kıyafetlerle bu örtü sağlanmış oluyor. Başörtü yaka üzerine bırakılmasa dahi örtünme sağlanmış oluyor yani. İşte yazımdan "o dönem için geçerliydi(!)" sonucunu çıkardığınız yorumumun genişletilmiş hali budur. Bilmediğim konularda susmanın erdem olduğunu da bilirim. selam ile..
|
||
|
|
|
|
|
| Sayfayı E-Mail olarak gönder |
|
|
#2 |
|
Yani sıkmabaş denen baş bağlama şekli tesettür değil; başını bu şekilde bağlayanlar da "tesettürlü" değildir. Çünkü tesettürün özü haya duygusundan başlar ve dişiliğini, güzelliğini ve bedenini ziynetlerini kocasından başka nikah düşen erkeklerden saklamak şeklinde tezahür eder.
Başı kapalı ama sıkmabaş, vücudu örtmüş ama örterken güzel ve alımlı olabilmek için elinden geleni ardına koymamış.... Zaten "örtmek" için giydiği şeyler de giymeseydi daha iyiydi dedirtecek cinsten vücut hatlarını belli eden acaip şeyler... Bir yakınımıza pardesü alacağız, belden oturtmalı olmayanını bulamadık koskoca çarşıda. Yahu niye böyle diyorum tezgahtara, "abi müşteri bunu istiyor öyle vücut hatlarını belli etmeyen belden oturtmalı olmayan giysiler satılmıyor" diye cevap veriyor. Vallahi rezalet. Başörtülü bacılar bir etekler giyiyorlar, ben başı açık olan yeğenimin giydiğini görsem fırça atarım. Çok doğru sözler bunlar, Kuran-ı kerimde bunlar açık bir şekilde belirtilmiş ve bu konuyu tartışmay bile gerek görmüyorum. Türkçe meali okursalar bilmeyen arkadaşlar kendileri açısından fayda göreceklerdir muhakkak. Ayrıca vicut hatlarını belli eden giyim ne olursa olsun kesinlikle islami açıdan uygun değildir hatta dikkat çekici renkler giymek dahi caiz değildir. Çarşaf dahi giyerken yüz kısmında burun altından kapatılması gerekiyor, şayet burun üstünden kapatıp sadece gözler açıkta olursa oda caiz değildir. Çünki kişinin yüzü, çehresi nasıl olursa olsun sadece gözleri göründüğü zaman bir çekicilik ortaya çıkar fakat burun altı olduğu zaman ise daha farklı, göze nazaran daha itici bir durum ortay çıkar, bu sebepten dolayıda çarşaftada dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan biride budur... |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
İnşaAllah kardeşim hanım kardeşlerimiz özellikle genç bacılarımda görüyorum bu tür örtü şekillerini inşaAllah dini tam öğrenip tam yaşayanlardan olurlar ve oluruz...
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Alem-i Ervah 1. sayfada ayetlerle konuya nokta koymuş zaten.Bence tartışmak yersiz..
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sıkma baş tabiri pek hoş değil ama İman Eden Sarsılır,Devrilmez...
Benim bu konuya bakış açım çok sert değil. Ama tabi başörtüsü takıp altına kot, üstüne t-shirt giyilmesini veya vucüt hattlarını belli edecek kıyafetler giyilmesine katti suretle karşıyım eğer öyle giyeneceksen başörtüsünü hiç takma herşeyin bir edebi , yolu yordamı vardır. Yanlışmı düşünüyorum ? |
|
|
|
|
#7 |
|
Tartışmaların sebebi, başörtüsü emrinin katiyyetine dair değil bunun hangi şekilde olacağı hususudur. Ayetlerle emir sabittir ve tartışmaya açık olan kısım bunun şeklidir ki onun için yöreye göre farklılık arzeden tesettür şekilleri ortaya çıkmıştır, alimler arasında farklı yorumlar vücud bulmuştur.
Arada ince bir çizgi var : Sıkmabaş tabiri tüm başörtülü insanlar için kullanılan ve hakaret içeren bir tanımlamadır. Bilinçli bir şekilde başını örten ve tesettüre riayet edenler içnde kullanılan birtanımlama. Ve ben işin bilincinde olan insanların da sadece şekiilden dolayı itham edilmesine karşıyım. Tesettürün ölçüleri bellidir, bu ölçüyü sağlayan her kıyafette tesettürdür. İnsanları kalıp içine sokmaya çalışmanın anlamı yoktur. Bizi bağlayan Kur'an-ı Kerim ve sünnet- i nebeviyyedeki yorumlardır. Ve alimlerimizin konu üzerine bizlere bağışladıkları cümleler ki her dönemde aynı şeyler hep tartışagelinmiş zaten.. selam ile.. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
[quote=[B]dirilis.f[/B]
;591352]Tartışmaların sebebi, başörtüsü emrinin katiyyetine dair değil bunun hangi şekilde olacağı hususudur. Ayetlerle emir sabittir ve tartışmaya açık olan kısım bunun şeklidir ki onun için yöreye göre farklılık arzeden tesettür şekilleri ortaya çıkmıştır, alimler arasında farklı yorumlar vücud bulmuştur. Arada ince bir çizgi var : Sıkmabaş tabiri tüm başörtülü insanlar için kullanılan ve hakaret içeren bir tanımlamadır. Bilinçli bir şekilde başını örten ve tesettüre riayet edenler içnde kullanılan birtanımlama. Ve ben işin bilincinde olan insanların da sadece şekiilden dolayı itham edilmesine karşıyım. Tesettürün ölçüleri bellidir, bu ölçüyü sağlayan her kıyafette tesettürdür. İnsanları kalıp içine sokmaya çalışmanın anlamı yoktur. Bizi bağlayan Kur'an-ı Kerim ve sünnet- i nebeviyyedeki yorumlardır. Ve alimlerimizin konu üzerine bizlere bağışladıkları cümleler ki her dönemde aynı şeyler hep tartışagelinmiş zaten.. selam ile..[/quote Katılıyorum...Annem çarflı olduğu halde, ama kesinlikle tartışmaya girmek istemiyorum beni pas geçiniz... ![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
imanlı bir bayan güzel dışarda görünmek için çaba sarfetmez..ama müslümana yakışacak bi görünümde çıkmaya çalışır.zamanımızda ne kadar pasbal köötü görünümlü kimse varsa teettürü olanlar oldu maalesef..halbuki müslüman bayan her şeyiyle örnek olmalı..
ayetlerde belirtiler mevzuları hepimiz anlıyoruz..uymaya çalışıyoruz..ama zaman çok önemli..belki bu fitne zamanında kendi nefslerimize daha çok hakim olmalıyız ama... |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Benim bu konuya bakış açım çok sert değil. Ama tabi başörtüsü takıp altına kot, üstüne t-shirt giyilmesini veya vucüt hattlarını belli edecek kıyafetler giyilmesine katti suretle karşıyım eğer öyle giyeneceksen başörtüsünü hiç takma herşeyin bir edebi , yolu yordamı vardır. Yanlışmı düşünüyorum ?
Zaten benim bahsettiğim bayanlar başörtüsünü amacından saptıran saygısızlık edenlerdir... |
|
|